Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundację Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1 2014-04-30 18:42:33

Pavlo950
człowiek pasjonat :D
Zarejestrowany: 2012-02-20
Serwis

Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Witam!

Sprawa wygląda następująco:
W marcu zeszłego roku kupiłem dysk Seagate'a.
Po 4 miesiącach zdechł, to "dali" mi nowy.
Przy okazji ostatnich prac, a właściwie po ich zakończeniu, dysk nagle zdechł.
Pomijając szczegóły techniczne, to chciałbym się zapytać o jedną rzecz.

Jak się ma zwrot pieniędzy do gwarancji?
Kiedy mogę go "wymagać"?

Ostatnio edytowany przez Pavlo950 (2014-04-30 18:43:25)

Offline

 

#2 2014-04-30 18:51:41

yossarian
Szczawiożerca
Skąd: Shangri-La
Zarejestrowany: 2011-04-25

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Wymagać (od sklepu) możesz gdy kupiłeś coś wadliwego i korzystasz z rękojmi (niezgodności towaru z umową).

Przy gwarancji producenta decydują warunki na jakich udzielana jest ta gwarancja bo do niego się wtedy zgłaszasz.
Musisz poczytać.
Zwrot pieniędzy jest bardzo rzadko w takich zapisach.

Offline

 

#3 2014-04-30 19:03:19

qluk
Pan inż. Cyc
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2006-05-22

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Po trzykrotnej naprawie która nie przyniosła skutków, tutaj to nie gra roli, gdyż nie było mowy o naprawie a o wymianie na nowy pełnosprawny.

Offline

 

#4 2014-04-30 20:46:04

fervi
Użytkownik
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Na drugi raz Pavlo950 kupi dysk porządnej firmy :>

Fervi


Intinte Foundation | Open Source | Debian

Offline

 

#5 2014-04-30 22:17:11

Pavlo950
człowiek pasjonat :D
Zarejestrowany: 2012-02-20
Serwis

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

A jeżeli dadzą mi nowy dysk i SMART wykaże, że nie jest to nowy dysk, to będę mógł skorzystać z rękojmi?

@fervi
Zamiast kupować nowy dysk to najwyżej obejdę kupując kontroler USB 3.0 na PCI i podepnę Pendrive'a :D na Debiana będzie akurat.

Offline

 

#6 2014-04-30 22:32:52

yossarian
Szczawiożerca
Skąd: Shangri-La
Zarejestrowany: 2011-04-25

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Po trzech nieudanych naprawach mógłbyś.

Poza tym SMART to nie żaden standard i jego wyniki niczego nie udowodnią.

Offline

 

#7 2014-04-30 22:59:00

fervi
Użytkownik
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Pavlo950 napisał(-a):

A jeżeli dadzą mi nowy dysk i SMART wykaże, że nie jest to nowy dysk, to będę mógł skorzystać z rękojmi?

@fervi
Zamiast kupować nowy dysk to najwyżej obejdę kupując kontroler USB 3.0 na PCI i podepnę Pendrive'a :D na Debiana będzie akurat.

Można, ale to masakrycznie wolne rozwiązanie

Niemniej na drugi raz kupuj dyski WD z serii Black (Mają 5 lat gwarancji, nie jestem czasem pewien, czy wszystkie), a sam WD tworzy solidne dyski

Fervi


Intinte Foundation | Open Source | Debian

Offline

 

#8 2014-05-01 11:50:36

Pavlo950
człowiek pasjonat :D
Zarejestrowany: 2012-02-20
Serwis

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

No ok, dzięki.

Zerknę sobie później na przepisy jeszcze.

Offline

 

#9 2014-05-01 12:56:58

qluk
Pan inż. Cyc
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2006-05-22

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Pavlo950 napisał(-a):

A jeżeli dadzą mi nowy dysk i SMART wykaże, że nie jest to nowy dysk, to będę mógł skorzystać z rękojmi?

@fervi
Zamiast kupować nowy dysk to najwyżej obejdę kupując kontroler USB 3.0 na PCI i podepnę Pendrive'a :D na Debiana będzie akurat.

Nie

Offline

 

#10 2014-05-01 16:06:11

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

@Pavlo950

Mógłbyś napisać, co to dokładnie za model i gdzie go kupiłeś?

Seagate, jak wszyscy producenci miał różne wtopy, ale o nowych dyskach, które zdychają po 4 miesiącach, czytam po raz pierwszy w życiu.


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#11 2014-05-01 16:27:02

Rafcio6179
Użytkownik
Skąd: Budzyń / Wielkopolska
Zarejestrowany: 2012-04-05

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Seagate, jak wszyscy producenci miał różne wtopy, ale o nowych dyskach, które zdychają ...

Miałem ostatnio problem z nowym Seagate , wydajność nowego dysku 80% , Windows miał problemy żeby otworzyć menu start.
Reklamowałem dysk , sprzedawca próbował mi wmówić ,że mam walniętą płytę .
Kupiłem WD-eka czarnego i "ogień" , zrobiłem diagnostykę na tym samym kompie, wydrukowałem raport S.M.A.R.T. i pojechałem tym ze sklepu "wytrzeć oczy"...


Linux Register User #550664

Offline

 

#12 2014-05-01 22:22:37

qluk
Pan inż. Cyc
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2006-05-22

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Kupowałem partie wd i wszystkie 60 sztuk było do kosza ....
Idac tym przykładem powiniennem wyrzucic wszystkie wd jakie sa w serwerach i macierzach.

Offline

 

#13 2014-05-01 22:34:39

Pavlo950
człowiek pasjonat :D
Zarejestrowany: 2012-02-20
Serwis

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

@Jacekalex
Tutaj jest test SMART robiony na dzień przed padem.

Ostatnio edytowany przez Pavlo950 (2014-05-02 11:26:32)

Offline

 

#14 2014-05-01 23:52:33

fervi
Użytkownik
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-14

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

qluk napisał(-a):

Kupowałem partie wd i wszystkie 60 sztuk było do kosza ....
Idac tym przykładem powiniennem wyrzucic wszystkie wd jakie sa w serwerach i macierzach.

Być może błąd stworzony przez producenta, niemniej pewna firma przetestowała dyski różnej firmy i na pierwszym miejscu był Hitachi, na drugim WD, a Seagate chyba ostatnie łapał

Warto kupować przede wszystkim WD, bo masz 5 lat gwarancji, a nie 2

Fervi


Intinte Foundation | Open Source | Debian

Offline

 

#15 2014-05-02 07:45:34

yossarian
Szczawiożerca
Skąd: Shangri-La
Zarejestrowany: 2011-04-25

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

@fervi:
Te testy najczęściej są nic nie warte.
Poza tym nie ma „dysku Hitachi”, „dysku WD”, „dysku Seagate”, a są konkretne (różne) modele, o różnych parametrach, trwałości, cenie, oferowanej gwarancji itp.

PS Następnym razem staraj się pisać na temat.

Offline

 

#16 2014-05-02 08:11:09

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

@Pavlo950:

Jaki masz zasilacz w tym kompie? Jak to lapek to ile lat ma zasiłka i czy jest oryginalna?

Fakt faktem że ostatnio Seagate ostro pojechał w dół z jakością (no i ich wspaniałe tłumaczenie że "No tak te testowane dyski rzeczywiście padały 2 razy szybciej niż konkurencja, ale to dlatego że to były dyski dla zwykłych userów a testowane był jak serwerowe. Prawdziwe serwerówki mamy dobre", zapomnieli tylko dodać że porównanie było z innymi dyskami desktopowymi innych producentów - żałosne, wychodzi na to że Seagate, jako jedyna firma dzieli dyski na "dla murzynów" - tutaj lepiej nie korzystać zbyt intensywnie bo padnie, i "dla serwerów" tutaj można dopiero poszaleć... przepłacają 10-krotnie)

ale takie pady mogą też być od wahań prądu na zasilaczu - przy czym zwykle (ale nie zawsze) padają też inne podzespoły.

Ja ostatnio kupiłem dwa dyski (przenośne - USB-3.0) firmy ADATA i na razie jestem zadowolony (jeden to chyba właśnie Seagate, drugi to Toshiba - wg. SMART), ale wtopy mają wszyscy producenci - trzeba patrzeć na modele a nie producentów. WD swego czasu robiło dyski które co prawda nie padały, ale PISZCZAŁY tak że nie dało się wytrzymać w pokoju ;] co śmieszniejsze nie podlegało to gwarancji :p .

Offline

 

#17 2014-05-02 09:11:18

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Pavlo950 napisał(-a):

@Jacekalex
Tutaj jest test SMART robiony na dzień przed padem.

Lepiej dorzuć parę złotych, i szukaj dyzia do RAIDA 24/7 z serii korporacyjnej, to są dużo mocniejsze modele:
Z Seagate to będą Constellation ES III, inni producenci też mają takie dyzie.

Jak zaoszczędzę troszkę drobnych, to sam zamierzam kupić tego grata.

Poza tym uważam, że kupowanie w 2014 dyzia, który ma 16MB Cache,
to ciężkie nieporozumienie, takie dyzie były na topie 7 lat temu.
Wielkość i szybkość Cache to jeden z parametrów decydujących o szybkości całego dyzia.

Obecnie mam tego dyzia, ma już prawie 7 latek (od czerwca 2007), i chodzi.

Pozdro
;-)

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-05-02 09:12:20)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#18 2014-05-02 11:33:37

Pavlo950
człowiek pasjonat :D
Zarejestrowany: 2012-02-20
Serwis

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

@Huk
Zdjęcie. Według tabelki jest to...:

DEER DR-C400 ATX

Może rzeczywiście macie rację.
Wrzucę grml, zestresuję komputer i sprawdzę, czy napięcia są ok.
Pod (prawie) zerowym obciążeniem wydawały się być OK.

Offline

 

#19 2014-05-02 11:36:45

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

A na co się zda ten większy cache przy plikach paru GiB? Z tego co ja kiedyś sobie czytałem, to cache dysku jest przydatny gdy się zapisuje małe porcje danych w różnych częściach dysku, wtedy głowica nie skacze jak pojebana i zapis jest w miarę liniowy. Cache dysku pomaga np. przy torrentach ale praktycznie nie ma żadnego wpływu na kopiowanie filmu... czy się mylę?


Morfitronik — blog o linux'ach, głównie Debian, OpenWRT/LEDE i Android

Offline

 

#20 2014-05-02 23:06:21

qluk
Pan inż. Cyc
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2006-05-22

Re: Gwarancja a zwrot pieniędzy?

Zamykam odbiegło od tematu i działu.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)