Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Witam!
Sprawa wygląda następująco:
W marcu zeszłego roku kupiłem dysk Seagate'a.
Po 4 miesiącach zdechł, to "dali" mi nowy.
Przy okazji ostatnich prac, a właściwie po ich zakończeniu, dysk nagle zdechł.
Pomijając szczegóły techniczne, to chciałbym się zapytać o jedną rzecz.
Jak się ma zwrot pieniędzy do gwarancji?
Kiedy mogę go "wymagać"?
Ostatnio edytowany przez Pavlo950 (2014-04-30 18:43:25)
Offline
Wymagać (od sklepu) możesz gdy kupiłeś coś wadliwego i korzystasz z rękojmi (niezgodności towaru z umową).
Przy gwarancji producenta decydują warunki na jakich udzielana jest ta gwarancja bo do niego się wtedy zgłaszasz.
Musisz poczytać.
Zwrot pieniędzy jest bardzo rzadko w takich zapisach.
Offline
Po trzykrotnej naprawie która nie przyniosła skutków, tutaj to nie gra roli, gdyż nie było mowy o naprawie a o wymianie na nowy pełnosprawny.
Offline
Na drugi raz Pavlo950 kupi dysk porządnej firmy :>
Fervi
Offline
A jeżeli dadzą mi nowy dysk i SMART wykaże, że nie jest to nowy dysk, to będę mógł skorzystać z rękojmi?
@fervi
Zamiast kupować nowy dysk to najwyżej obejdę kupując kontroler USB 3.0 na PCI i podepnę Pendrive'a :D na Debiana będzie akurat.
Offline
Po trzech nieudanych naprawach mógłbyś.
Poza tym SMART to nie żaden standard i jego wyniki niczego nie udowodnią.
Offline
Pavlo950 napisał(-a):
A jeżeli dadzą mi nowy dysk i SMART wykaże, że nie jest to nowy dysk, to będę mógł skorzystać z rękojmi?
@fervi
Zamiast kupować nowy dysk to najwyżej obejdę kupując kontroler USB 3.0 na PCI i podepnę Pendrive'a :D na Debiana będzie akurat.
Można, ale to masakrycznie wolne rozwiązanie
Niemniej na drugi raz kupuj dyski WD z serii Black (Mają 5 lat gwarancji, nie jestem czasem pewien, czy wszystkie), a sam WD tworzy solidne dyski
Fervi
Offline
Pavlo950 napisał(-a):
A jeżeli dadzą mi nowy dysk i SMART wykaże, że nie jest to nowy dysk, to będę mógł skorzystać z rękojmi?
@fervi
Zamiast kupować nowy dysk to najwyżej obejdę kupując kontroler USB 3.0 na PCI i podepnę Pendrive'a :D na Debiana będzie akurat.
Nie
Offline
@Pavlo950
Mógłbyś napisać, co to dokładnie za model i gdzie go kupiłeś?
Seagate, jak wszyscy producenci miał różne wtopy, ale o nowych dyskach, które zdychają po 4 miesiącach, czytam po raz pierwszy w życiu.
Offline
Seagate, jak wszyscy producenci miał różne wtopy, ale o nowych dyskach, które zdychają ...
Miałem ostatnio problem z nowym Seagate , wydajność nowego dysku 80% , Windows miał problemy żeby otworzyć menu start.
Reklamowałem dysk , sprzedawca próbował mi wmówić ,że mam walniętą płytę .
Kupiłem WD-eka czarnego i "ogień" , zrobiłem diagnostykę na tym samym kompie, wydrukowałem raport S.M.A.R.T. i pojechałem tym ze sklepu "wytrzeć oczy"...
Offline
Kupowałem partie wd i wszystkie 60 sztuk było do kosza ....
Idac tym przykładem powiniennem wyrzucic wszystkie wd jakie sa w serwerach i macierzach.
Offline
qluk napisał(-a):
Kupowałem partie wd i wszystkie 60 sztuk było do kosza ....
Idac tym przykładem powiniennem wyrzucic wszystkie wd jakie sa w serwerach i macierzach.
Być może błąd stworzony przez producenta, niemniej pewna firma przetestowała dyski różnej firmy i na pierwszym miejscu był Hitachi, na drugim WD, a Seagate chyba ostatnie łapał
Warto kupować przede wszystkim WD, bo masz 5 lat gwarancji, a nie 2
Fervi
Offline
@fervi:
Te testy najczęściej są nic nie warte.
Poza tym nie ma „dysku Hitachi”, „dysku WD”, „dysku Seagate”, a są konkretne (różne) modele, o różnych parametrach, trwałości, cenie, oferowanej gwarancji itp.
PS Następnym razem staraj się pisać na temat.
Offline
@Pavlo950:
Jaki masz zasilacz w tym kompie? Jak to lapek to ile lat ma zasiłka i czy jest oryginalna?
Fakt faktem że ostatnio Seagate ostro pojechał w dół z jakością (no i ich wspaniałe tłumaczenie że "No tak te testowane dyski rzeczywiście padały 2 razy szybciej niż konkurencja, ale to dlatego że to były dyski dla zwykłych userów a testowane był jak serwerowe. Prawdziwe serwerówki mamy dobre", zapomnieli tylko dodać że porównanie było z innymi dyskami desktopowymi innych producentów - żałosne, wychodzi na to że Seagate, jako jedyna firma dzieli dyski na "dla murzynów" - tutaj lepiej nie korzystać zbyt intensywnie bo padnie, i "dla serwerów" tutaj można dopiero poszaleć... przepłacają 10-krotnie)
ale takie pady mogą też być od wahań prądu na zasilaczu - przy czym zwykle (ale nie zawsze) padają też inne podzespoły.
Ja ostatnio kupiłem dwa dyski (przenośne - USB-3.0) firmy ADATA i na razie jestem zadowolony (jeden to chyba właśnie Seagate, drugi to Toshiba - wg. SMART), ale wtopy mają wszyscy producenci - trzeba patrzeć na modele a nie producentów. WD swego czasu robiło dyski które co prawda nie padały, ale PISZCZAŁY tak że nie dało się wytrzymać w pokoju ;] co śmieszniejsze nie podlegało to gwarancji :p .
Offline
Pavlo950 napisał(-a):
@Jacekalex
Tutaj jest test SMART robiony na dzień przed padem.
Lepiej dorzuć parę złotych, i szukaj dyzia do RAIDA 24/7 z serii korporacyjnej, to są dużo mocniejsze modele:
Z Seagate to będą Constellation ES III, inni producenci też mają takie dyzie.
Jak zaoszczędzę troszkę drobnych, to sam zamierzam kupić tego grata.
Poza tym uważam, że kupowanie w 2014 dyzia, który ma 16MB Cache,
to ciężkie nieporozumienie, takie dyzie były na topie 7 lat temu.
Wielkość i szybkość Cache to jeden z parametrów decydujących o szybkości całego dyzia.
Obecnie mam tego dyzia, ma już prawie 7 latek (od czerwca 2007), i chodzi.
Pozdro
;-)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2014-05-02 09:12:20)
Offline
A na co się zda ten większy cache przy plikach paru GiB? Z tego co ja kiedyś sobie czytałem, to cache dysku jest przydatny gdy się zapisuje małe porcje danych w różnych częściach dysku, wtedy głowica nie skacze jak pojebana i zapis jest w miarę liniowy. Cache dysku pomaga np. przy torrentach ale praktycznie nie ma żadnego wpływu na kopiowanie filmu... czy się mylę?
Offline
Zamykam odbiegło od tematu i działu.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1