Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1



Smoleńsk BULWA!




Witam.
Zostałem zrobiony w przysłowiowe "bambuko" przez konsultanta Netii, babka wcisnęła mi zmianę umowy internetowej zapewniając że koszta są te same co do tej pory, oczywiście po przyjściu faktury okazało się że nie są - net jest droższy o 10 zł miesięcznie, co gorsza prędkość miała wzrosnąć do 10 Mbps, a jak na razie jest to co było do tej pory - krótko, czuję się oszukany - pytanie do Was, czy da się coś w takim wypadku ugrać, np. powrót do starej umowy (w końcu nowa została zawarta na bazie kłamliwych informacji, a skoro net i tak ma chodzić po staremu to nie widzę podstaw żeby za to płacić więcej o 10 zł miesięcznie)? Do kogo ewentualnie się zwrócić w tej sprawie?
Offline

Członek DUG
Do operatora z pismem o treści podobnej do tego postu...Tylko pytanie jeszcze czy podpisałeś już aneks i kiedy to było dokładnie. Data ma znaczenie, jeśli mówić od procedurze odstąpienia od Umowy.
Jeśli jednak ww. termin minął pozostaje reklamowanie tej sprawy. Skoro obecne obowiązujące warunki nie są zgodne z ustaleniami nie powinno być problemu z powrotem do poprzedniego pakietu.
Ostatnio edytowany przez jarski185 (2012-09-09 13:43:13)
Offline



Smoleńsk BULWA!




@jarski185:
Dzięki za info. Generalnie, wszystko było załatwiane przez telefon, parę dni temu przyszła mi nowa umowa w PDF'ie oznaczona jako "zmiana warunków" i tyle. Nic fizycznie nie podpisywałem. Sprawa jest o tyle zagmatwana że gdyby prędkość wzrosła do tych 10 Mbps to bym nawet im "wybaczył" te 10 zł więcej, ale tak mam to samo za więcej, a tego płazem puścić nie mam zamiaru.
Pytanie czy w przypadku gdy prędkość nie wzrośnie, a Netia nie będzie chciała przywrócić starej umowy (bo widzę że nie mają jej już w ofercie - teraz za te same pieniądze jest do 4 Mbps... ja obecnie mam 6.5 więc...) da się ich do tego jakoś (poza sądem) zmusić? Jakiś rzecznik może, albo jeszcze ktoś inny?
Offline

Członek DUG
Na Rzecznika to jeszcze jest czas:) Najpierw napisz do nich co Ci leży na wątrobie. Tj. co ustalałeś z tą laską a co jest dostępne. Co masz w tym aneksie podane? Jakąś cene? Prędkość? Ma ta netia jakieś konto abonenckie na stronie? Co tam dokładnie widać?
Offline



Smoleńsk BULWA!




W dokumentach jest 10 stronicowy regulamin, opis usług z cenami, na stronce netiaonline jest to samo. Odnośnie prędkości wygląda to tak, że podczas rozmowy babka mówiła że 10 Mbps może być ale nie musi bo nie wiadomo jak z łączem w okolicy bla bla bla - tyle że specjalnie wielokrotnie jej pytałem czy aby nie wzrosną mi rachunki co potwierdzała ;]
Offline

Członek DUG
No tak. Jest coś takiego, że ile linia wyciągnie tyle masz. Reklamuj w takim razie. Na 99% Ci uznają i tej zwiększonej opłaty nie zabulisz. Jakby się jednak okazało, że odmówią Ci racji to się odwołuj do skutku.
Ostatnio edytowany przez jarski185 (2012-09-09 14:40:21)
Offline




Użyszkodnik
Oni wszystkie rozmowy nagrywają „w celach bezpieczeństwa” (sic!). W takim razie muszą mieć to nagranie gdzieś zachowane i musi być możliwość jego odtworzenia — wtedy jednoznacznie da się określić, co Tobie obiecywano, a co rzeczywiście otrzymałeś.
Pytanie tylko, czy takie nagranie udostępnią Tobie, czy dopiero prokuraturze…
Offline



Smoleńsk BULWA!




@Minio:
Już kiedyś była sprawa o to (nie wiem tylko czy w TP czy w Netii) i udostępnić nie chcieli, bo jak twierdzili to nagranie jest tylko do jakichś tam celów związanych z bezpieczeństwem pracowników czy coś tam ;] kurde chyba samemu zacznę w końcu nagrywać :P
@jarski185:
Dzięki za wszystkie rady - wysłałem im dzisiaj ponaglenie odnośnie prędkości - jak nie zwiększą to będę walczył.
Pozdro.
Offline

Użytkownik


Tak jak napisał Minio te rozmowy są archiwizowane. Ponieważ operator nie wywiązał się z umowy możesz ją obecnie nawet rozwiązać. Napisać reklamację, postraszyć uokik itd. tak czy siak pewnie się to będzie chwilę ciągnęło. Trzymam się od Netii z dala.
http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php
BEZPŁATNA OGÓLNOPOLSKA INFOLINIA KONSUMENCKA:
telefon: 800 007 707, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
e-mail: info@federacja-konsumentow.org.pl
USŁUGI TELEFONICZNE, INTERNETOWE I POCZTOWE:
www.cik.uke.gov.pl – centrum informacji konsumenckiej, 0 801 900 853, 22/ 534 91 74
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Ul. Kasprzaka 18 / 20
01-211 Warszawa
tel.: 22/ 534 91 90, fax: 22/ 534 91 62
uke@uke.gov.pl
www.uke.gov.pl
Offline

Członek DUG
Oj już bez przesady. Każda firma czasem zawodzi. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Tak, więc z trzymaniem się z daleka od Netii czy nasyłaniem prokuratora to bez przesady.
Sprawa Huk'a będzie najpewniej rozwiązana po jego myśli.
Co do infolinii konsumenckiej to nie polecam-zero kompetencji. A straszenia UKE czy uokikiem Operatorzy się nie boją:)
Offline



Członek DUG




Ja od siebie dodam, ze UKE zaws edopisywala mi na moje watpliwości ekspresowo bo już na drugi dzień. Jak się netia bedzie stawiać to wtedy KE staje si emediatorem w Twojej sprawie, tylko archiwizuj to co do nich pisałeśi to co Ci odpisywali i załacz im to w załączniku, ale jak im powiesz ze przekazales sprawe do UKE to raczej pójdą Ci na ręke, choć netia to beton i ja od nich oszedlem bo nie moglem nic ugrac przy przełużeniu umowy.
Ja tak załatwiłem sprawe niechcianych smsow w orange i uke się tym naprawde zejęła i do dziś nie dostalem już od paru lat ani jednego smsa z reklama :) a bez uke to była zabawa w ciuciubabke.
Offline



Smoleńsk BULWA!




Dzięki ludziska za pomoc - o dziwo już mi odpisali odnośnie netu - że na mojej linii max to 6 Mbps i ni chu chu :( poszło więc zgłoszenie odnośnie lecenie sobie w bambuczko z podnoszeniem abonamentu, na razie w przyjacielskim tonie starałem się wskazać że nie ładnie postąpili ;] jak nie poskutkuje to podane linki pewnie się przydają.
Do tej pory nie miałem na co narzekać - no nie licząc obcinania pasma na YT, ale ostatnio w tej kwestii sporo się poprawiło i wreszcie da się normalnie oglądać bez czkawek.
Dam znać jak sprawy się potoczą.
Dzięki jeszcze raz za rady.
Pozdro.
Offline







Kapelusznik








Heh. :) Jakiś czas temu zmieniałem w Netii z 8 na bez ograniczeń. Telefonicznie: miało być dwa pierwsze miesiące po złotówce, potem bodajże 59.90. W mailu, który mi przysłali, dołożyli do tego jeszcze utrzymanie łącza i (uwaga!) prędkość bez zmian. ;) Wypowiedziałem zatem tę zmianę ponieważ kompletnie nie zgadzało się to z ustaleniami przez telefon. Ale to nie koniec… Wraz z końcem okresu rozliczeniowego odkręcili mi prędkość (wychodziło 16 i trochę) i faktury przestały przychodzić. Po trzech miesiącach zmniejszyli mi z powrotem na 8 i przyszła faktura za te trzy miesiące: dwa miesiące po złotówce i jeden 59.90. Od tego czasu mam znowu 8, a faktury przychodzą takie jak przed tym całym zamieszaniem: 59.40 bez żadnych dodatków za utrzymanie łącza. W sumie na całej tej operacji zaoszczędziłem stówę i przez trzy miesiące miałem szybszego neta. :D Może niebawem spróbuję to powtórzyć. ;)
Offline






Ojciec Założyciel
Dwie rzeczy:
- zawsze pytam - czy pani jest pracownikiem Netii, Orange, Plusa, itp, czy pani dla nich pracuje. A jak pracuje to naganiacz.
- nagrywanie rozmów - "rozmowa może być nagrywana"
Słowo może jest kluczowe. Jeśli nie chcą udostępnić to akurat wtedy nie nagrywali.
Offline







Podobno człowiek...;)








A ja mam telefon na Skypie, do tego Skype-call-recorder, i już kilka razy w rożnych sprawach pomagało, kiedy pisałem w mailu - że przez telefon padła inna propozycja, załączając nagranie rozmowy w charakterze dowodu rzeczowego.
Z Netią pożegnałem się w 2005 roku, i na razie za nimi nie tęsknię.
Na szczęście miałem taką możliwość.
Obecny ISP ma swoje wady, ale ogólnie można wytrzymać, przynajmniej szybkości się zgadzają, jak w rachunku jest 10Mbit, to jeszcze się nie zdażyło, żeby na torrencie wyszło mniej niż 8,5 Mbit, a przeważnie jest około 9,5 -9,8.
Zauważyłem, że w ogóle małe lokalne firmy, które łatwo obsmarować w okolicy, są bardziej kumate, niż wielkie molochy.
Natomiast na akwizytorów z "wspaniałymi promocjami" mam przeważnie siekierę ;).
Pozdrawiam
;-)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-09-09 23:05:55)
Offline

[=Centos=]
Ja swego czasu robiłem na infolinii i jedna rada:):
MACIE 10 DNI NA ROZWIĄZANIE UMOWY OD CZASU JEJ ZAWRACIA JEŚLI UMOWA NIE BYŁA OSOBIŚCIE PODPISANA W SALONIE TYLKO PRZEZ NETA/TELEFON

Offline







Podobno człowiek...;)








@chmuri
Nie w tym przypadku, uruchomienie nowej usługi w Netii to zazwyczaj kilka tygodni, zwłaszcza na kablu TP, a rachunek przychodzi po miesiącu, natomiast 10 dni liczy się tylko od zawarcia umowy.
Jak chcesz robić wykład z prawa cywilnego, to lepiej poszukaj conieco o rękojmi lub odpowiedzialności za niewywiązanie się z warunków umowy.
W KC na ten temat jest około 200 różnych paragrafów, zazwyczaj do każdego przypadku można podłączyć ze dwa lub trzy.
Pozdrawiam
;-)
Offline



Smoleńsk BULWA!




Sorry że odświeżam stary temat, ale obiecałem że dam info jak co poszło - no i uznali reklamację (szok ;] ) cena wróciła do normy więc spoko.
Pozdro
Offline




Użytkownik





A odliczyli ci nadpłatę?
Fervi
Offline
Strony: 1