Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

Użytkownik


Hey,
Pytanie jest takie; co trzeba logicznie albo matematycznie "wstawic" na miejsce znaku zapytania.
Tak "glowkuje" ale widocznie...
Offline



Zubr, bydle na etacie.




12 (*5) - 9 = 51
2 (*8) - 11 = 5
4 (*11) - 1 = 43
12 (*14) - 10 = 158
(Liczba w nawiasie w każdym kolejnym kroku +3).
Offline

Użytkownik


Serdecznie dziekuje, poniewaz to mi spedzalo sen z powiek :) Brawo !
Offline



Zubr, bydle na etacie.




Generalnie przy robieniu "łamigłówek" wazne jest zeby na nie nie patrzeć :-), trzeba dla danych wejsciowych ustalic maske liczbową i poaptrzec co sie z nia dzieje. (tutaj wydaje im sie ze tarcza miala sugerowac zegarek i wprowadzac w blad).
Jedynym wyjatkiem jaki znam jest lamiglowka gdzie odpowiedzia jest liczba kulek w cyfrach :-). Np:
88 + 88 = 8
8 + 1 + 1 = 2
6 + 2 + 3 + 7 = 1
8 + 8 + 1 + 9 = ?
Ofc moje rozwiazanie moze byc bledne i ktos powie ze powinno byc inne, ale jak dla mnie pasuje.
Offline

Użytkownik


gindek napisał(-a):
tutaj wydaje im sie ze tarcza miala sugerowac zegarek i wprowadzac w blad
Na pewno masz racje z tym zegarem ale i tak na razie nie wiem jak ustaliles mase liczbowa = 3
Offline

Użytkownik


EDIT ; Teraz jak znam dobry wynik to kombinuje od konca ?
P(0) -> 12 * (x+0*y) - 9 = 51
<=> 12x - 9 = 51
<=> 12x = 60
<=> x = 5
P(2) -> 2 * (x + 1*y) - 11 = 5
Jezeli P(0) -> 2 (5 + y) - 11 = 5
<=> 10 + 2y - 11 = 5
<=> 2y = 5 - 10 + 11
<=> y = 3
P(3) -> 4 * (x + 2*y) - 1 = 43
Jezeli P(0) et P(1) -> 4 * (5 + 2*3) - 1 = 43
<=> 44 - 1 = 43
<=> 43 = 43 -> Ok !
To P(3) = 12 * (5 + 3*3) - 10 = Z
<=> 12 * 14 - 10 = Z
<=> Z = 158
Offline





Cenzor wirtualnego świata
Toż to zwykłe zagadnienie z dziedziny IQ, to nie może być tak skomplikowane. xD Zawsze się zadaje pytanie: "o co chodziło temu kto układał tę zagadkę?". Jak już coś ci do łba wpadnie, np. przez ile trzeba pomnożyć te liczbę wskazaną przez grubą kreskę by po odjęciu tej co jest wskazana przez cienką dała wynik w kwadraciku pod zegarem. xD
Zatem masz
12*1-9=3 -- to nie jest 51
12*2-9=15 -- to też nie
12*3-9=27
12*4-9=39
12*5-9=51 -- o, a tu trafiliśmy
następny zegar by sprawdzić słuszność tezy postawionej na poprzednim rysunku:
2*1-11=-9
2*2-11=-7
...
2*8-11=5 -- o no popatrz znowu trafiony
Zatem analizujemy trzeci zegar:
4*1-1=3
4*2-1=7
...
4*10-1=39
4*11-1=43 No i tu też ten wzór znajduje zastosowanie.
No to teraz mając 4 tarcze, brakuje nam wyniku, prawda? Znamy liczbę wskazaną przez grubą kreskę (12), znamy też i tę wskazaną przez cienką (10) ale nie wiemy przez co pomnożyć, zatem:
12*x-10=y -- chyba xD No tego się nie da od tak rozwiązać, trzeba pomyśleć o jednej z niewiadomych. Poprzednio trafiliśmy wynik w pewnym określonym miejscu, tj. tylko jeden X dawał wynik w kwadraciku. Jakie to były liczby? Ano 5, 8 i 11. Co się nam rzuca w oczy odnośnie tych liczb? Nie są ani parzyste ani nieparzyste ani cała masa innych rzeczy, poza jedną -- skok jest co 3.
5+3=8
8+3=11
Zatem, jeśli do 11 dodamy 3, to otrzymamy 14. I teraz już możemy spróbować wyliczyć Y.
12*14-10=158
Oczywiście to łatwo powiedzieć po poznaniu wyniku. IQ polega właśnie na próbie odnalezienia wzoru, który będzie pasował do wszystkich obrazków. xD
Offline




Zbanowany





1999
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:19:10)
Offline




Użytkownik





Chłop musi przewieźć na drugi brzeg rzeki kozę, wilka i kapustę. Niestety, posiada łódkę, która może pomieścić tylko jego i jedno z trzech (kozę, wilka albo kapustę). Na jednym brzegu nie mogą zostać bez opieki chłopa: wilk z kozą (bo wilk zje kozę), ani koza z kapustą (bo koza zje kapustę).
Pytanie: Co ma zrobić chłop?
to z fimu ktory ogladalem wczoraj;-)
Offline






Ojciec Założyciel
Z Lilawati - 50 lat temu:
Jak położyć 11 chłopa w 10 łóżkach, tak aby każdy był sam w swoim łóżku.
...wtedy jeszcze nie wiedzieli co to gender :D
Offline





Cenzor wirtualnego świata
Chłop musi przewieźć na drugi brzeg rzeki kozę, wilka i kapustę. Niestety, posiada łódkę, która może pomieścić tylko jego i jedno z trzech (kozę, wilka albo kapustę). Na jednym brzegu nie mogą zostać bez opieki chłopa: wilk z kozą (bo wilk zje kozę), ani koza z kapustą (bo koza zje kapustę).
Wrzucić wilka z kapusta do łódki, a samemu złapać kozę pod pachę i płynąć wpław będąc jednocześnie przywiązanym do łódki jakąś liną. xD
Jak położyć 11 chłopa w 10 łóżkach, tak aby każdy był sam w swoim łóżku.
Kupić jedno piętrowe. xD
Offline




Użytkownik





utopi sie chlop z koza.
Offline



człowiek pasjonat :D
pink napisał(-a):
Chłop musi przewieźć na drugi brzeg rzeki kozę, wilka i kapustę. Niestety, posiada łódkę, która może pomieścić tylko jego i jedno z trzech (kozę, wilka albo kapustę). Na jednym brzegu nie mogą zostać bez opieki chłopa: wilk z kozą (bo wilk zje kozę), ani koza z kapustą (bo koza zje kapustę).
Wilka przywiązać do tylnej części łodzi, na pokład. Wsiąść. Kozę do wody i przywiązać do przedniej części łodzi. Kij + kapusta + przywiązany wilk na pokładzie = napęd z kozy.
Offline



Zubr, bydle na etacie.




pink napisał(-a):
Chłop musi przewieźć na drugi brzeg rzeki kozę, wilka i kapustę. Niestety, posiada łódkę, która może pomieścić tylko jego i jedno z trzech (kozę, wilka albo kapustę). Na jednym brzegu nie mogą zostać bez opieki chłopa: wilk z kozą (bo wilk zje kozę), ani koza z kapustą (bo koza zje kapustę).
Pytanie: Co ma zrobić chłop?
to z fimu ktory ogladalem wczoraj;-)
1. wziąć jedna koze - przepłynąć (zostaje wilk - kapusta ).
2. wrócić
3. wziąć wilka - przepłynąć
4. wracając zabrać koze (żeby jej wilk nie zjadł)
5. zostawić koze - wziąć kapuste, przepłynąć (zostaje wilka - kapusta na drugim brzegu).
6. wrócić solo
7. wziąć kozę
Generalnie koza sie napływa.
Offline




Użytkownik





Brawo.
Dlaczego ludzkie oko odróżnia wiecej odcieni zieleni??.
Ostatnio edytowany przez pink (2015-06-17 21:28:51)
Offline



Zubr, bydle na etacie.





(a tak btw. obstawiam konstrukcje oka dostosowana do gługości fali zielonego światła ... ewentualnie ewolucyjny powod zeby widziec zielone dinozaury w zielonej dzungli).
Ostatnio edytowany przez gindek (2015-06-17 23:34:18)
Offline



człowiek pasjonat :D





Cenzor wirtualnego świata
Mi ta koza coś się nie zgadza. xD Tam jest wyraźny warunek: "która może pomieścić tylko jego i jedno z trzech" . Zatem jest "i" a nie "lub" czy "dodatkowo". Jest jak byk chłop i coś. To tak samo jakby wziąć dwie liczby 0 i 1 i dać tam operator "and". Jaki będzie wynik? Jeśli idziesz do sklepu kupić 1 kartofla i jednego buraka, to czy możesz wrócić tylko z jednym z nich? Oczywiście przy założeniu ze w sklepie maja nieskończoną ilość jednego i drugiego. xD Jest wyraźnie postawiony warunek, że muszą być uwzględnione oba, zatem nie możesz wrócić z ziemniakiem i bez buraka xD
Offline




Użytkownik





jak zwykle trzymacie sie naukowych wyjasnien i oczywiscie sa one prawdziwe ale dla prostego czlowieka jest duzo latwiejsze i logiczne wytlumaczenie, wiec czekam dalej i mam nastepna tylko ze po angielsku tym razem.
Ostatnio edytowany przez pink (2015-06-18 13:36:28)
Offline



Użytkownik

Użytkownik


Chłop musi przewieźć na drugi brzeg rzeki kozę, wilka i kapustę. Niestety, posiada łódkę, która może pomieścić tylko jego i jedno z trzech (kozę, wilka albo kapustę). Na jednym brzegu nie mogą zostać bez opieki chłopa: wilk z kozą (bo wilk zje kozę), ani koza z kapustą (bo koza zje kapustę).
Chlop przywiazuje koze (do drzewa albo do kolka wbitego w ziemie) z dala od kapusty i plynie z wilkiem, wraca po kapuste i wraca po koze.
Jak położyć 11 chłopa w 10 łóżkach, tak aby każdy był sam w swoim łóżku.
Jeden z nich lub na zmiane stoi/stoja na warcie.
Ostatnio edytowany przez darius (2015-06-21 21:55:01)
Offline