Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
Cześć
Zauważyłem dziwną rzecz:
Dyski Seagate serii Consteallation mają u nas chyba we wszystkich sklepach 24 miesiące gwarancji.
Np ten:
http://www.ceneo.pl/22579228
A tymczasem w Seagate pisze czarno na białym że dyzie mają 5 lat gwarancji:
http://www.seagate.com/www-content/product-content/ … -1-1210us.pdf
Jedynie Alsen daje na nie 60 miesięcy:
http://www.alsen.pl/podzespoly-pc/dyski-twarde/dysk … -7-2k-3-5inch
Zastanawiam się, kto tu leci w kulki, większość sklepów internetowych czy producent, zauważyłem, że sklepy często 4 - 5 lat na te dyzie dają za dodatkowa opłatą, chociaż chyba nie mają do tego prawa, jeśli producent daje 5 lat.
Jest to o tyle dziwne, ze jakiś czas temu, chyba to było w zeszłym roku, te dyzie miały normalną gwarancję 5 lat (między innymi w Komputroniku).
Czy może Seagate w normalnych krajach daje 5 lat, a inne warunki ma dla byłych demoludów i innych afrykańczyków.
Przy okazji, które dyzie magnetyczne innych producentów, do RAID 24/7 mają dosyć trwałą konstrukcję i znacznie dłuższą, niż 2 lata, gwarancję.
Pozdro
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2015-05-15 10:05:21)
Offline
W sklepie możesz reklamować przez 2 lata od daty zakupu, takie prawo. Po upływie tego okresu jak coś się stanie to do producenta zgłaszasz reklamacje.
Offline
Te 24 miesiące jest ustawową gwarancją sklepową, nawet jeśli teoretycznie masz napisane 5 lat, po 24 miesiącach sklep gwarancji nie ma obowiązku uwzględnić, to jest jedynie dobra wola z ich strony. 5 lat gwarancji producenta tzn w jej ramach musisz na własną rękę wysyłać do serwisu producenta (ogólnie nie ma większego problemu, gorzej jak taki serwis znajduje się za granicą :p
Offline
Ciekawe, w Morelach ten Seagate ma 2 lata, a WD Re ma 5 lat, oba dyzie mają gwarancję producenta.
Na stronach producentów oba mają po 5 lat.
http://www.morele.net/dysk-western-digital-wd1003fbyz-601972/
http://www.morele.net/dysk-seagate-constellation-es … m0033-556781/
Żeby było weselej , w Komputroniku oba mają po dwa lata:
http://www.komputronik.pl/product/221948/Sprzet_kom … SATA_III.html
http://www.komputronik.pl/product/184909/Sprzet_kom … SATA-600.html
Coś mi się zdaje, że któryś dystrybutor, Action czy może AB w kulki leci, czy może mają bzdury w cennikach pobieranych automatycznie do sklepów.
Wysyłka dyzia to nie problem, jeśli się wysyła do krajowego dystrybutora,
ale w przypadku zagranicy to już może być różnie, zwłaszcza poza teren UE.
W każdym razie 1 raz w życiu widzę, żeby sklepy czy dystrybutorzy sami sobie gwarancje ustalali, zmieniając gwarancję producenta....
EDIT:
Coś mi się zdaje, że trzeba kupić dyzia, sprawdzić na stronie narzędziem do weryfikacji gwarancji (trzeba podać numer seryjny) i jak się człowiek upewni, to najwyżej odesłać nazad do sklepu (jest ustawowe 14 dni na zwrot nieużywanego produktu). :P
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2015-05-15 07:58:07)
Offline
To jest normalna zagrywka. W serwerowych dyskach czasem połowy kwoty dopłaca się do gwarancji 5 letniej. Pamiętajcie że dyski z reguły wysyłamy i tak do producenta. Seagate ma centrum logistyczne w wawie i tam kurierem wysyłasz dysk i w odpowiedzi dostajesz inny "naprawiony" nie ten sam co wysłałeś.
Offline
Czyli lepiej zapłacić trochę drożej w Alsenie do 60 miechów na fakturze, niż potem się indyczyć w razie czego?
Niech i tak będzie, chociaż trochę śmiesznie Ci producenci dyziów magnetycznych wyglądają, np Intel daje na SSD 5 lat gwarancji, i nie widziałem w życiu sklepu, w którym byłaby inna, niż na ark.intel.com.
Offline
Jacekalex napisał(-a):
Czyli lepiej zapłacić trochę drożej w Alsenie do 60 miechów na fakturze, niż potem się indyczyć w razie czego?
Niech i tak będzie, chociaż trochę śmiesznie Ci producenci dyziów magnetycznych wyglądają, np Intel daje na SSD 5 lat gwarancji, i nie widziałem w życiu sklepu, w którym byłaby inna, niż na ark.intel.com.
Wraz z zakupem dysku dostajesz kartę gwarancyjną (lub inne instrukcje dotyczące warunków gwarancji) i sklep nie ma znaczenia. To producent określa wszystkie warunki gwarancji (łącznie z jej czasem trwania) dla danego modelu dysku. Sprawdzić to możesz na stronie producenta lub przy zakupie czytając w sklepie kartę gwarancyjną.
Te rozbieżności to pewnie podawanie gwarancji producenta lub tzw. rękojmi.
Czasem jest tak, że czas trwania gwarancji (lub w ogóle jej działanie) jest zależne od rejestracji sprzętu u producenta.
raven18 napisał(-a):
Te 24 miesiące jest ustawową gwarancją sklepową, nawet jeśli teoretycznie masz napisane 5 lat, po 24 miesiącach sklep gwarancji nie ma obowiązku uwzględnić, to jest jedynie dobra wola z ich strony.
To nie jest żadna „gwarancja sklepowa” bo nie uwzględnia się wad powstałych w ciągu tych dwóch lat, a tylko ewentualne wady, które występowały już w momencie zakupu i mogły spowodować uszkodzenie sprzętu w ciągu tych 2 lat. Za te ewentualne wady odpowiada sklep i do niego się wtedy można zgłaszać z reklamacjami. Po 6 miesiącach od zakupu to kupujący musi udowodnić, że wada występowała już w momencie zakupu, dlatego trzeba samemu zdecydować co jest korzystniejsze, warunki gwarancji czy odpowiedzialność sklepu za sprzedawany towar.
raven18 napisał(-a):
5 lat gwarancji producenta tzn w jej ramach musisz na własną rękę wysyłać do serwisu producenta (ogólnie nie ma większego problemu, gorzej jak taki serwis znajduje się za granicą :p
Nic nie musi. Wszystko zależy od konkretnego zapisu w warunkach gwarancji udzielanej przez producenta, czyli totalna dowolność. Może być kurier w ciągu 24h na koszt producenta, a może być zapis, że masz im sam w zębach przynieść ;)
Offline
Spokojnie, czytać umiem. ;)
Widzę, że sklepy celowo obcinają gwarancje, żeby potem dorobić na ubezpieczeniu gwarancyjnym, a klient? "i tak się nie zna".
Zobaczcie sobie zakładkę gwarancja tutaj, widać to gołym okiem:
http://www.morele.net/dysk-seagate-constellation-es … m0033-556781/
Z Alsenem mam o tyle prostą sprawę, ze mój znajomy ma umowę z Alsenem,
i odbieram wszystko u niego w sklepie, jak jest sprawa gwarancyjna, to też mam 300 m spacerku.
I przy okazji, ile razy kupowałem dyski, to zazwyczaj nie dawali karty gwarancyjnej producenta, tylko fakturę z zaznaczonym okresem gwarancji.
Napisałem maile z pytaniami, dlaczego mają inne gwarancje niż producent w dokumentacji, do Agito i Komputronika, są tylko potwierdzenia dostarczenia z powrotem. ;P
Pewnie karty gwarancyjne zostają w jakiejś szafie "na wszelki wypadek", albo się dziadom nie chce szukać.
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2015-05-15 15:20:21)
Offline
Strony: 1