Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam!
Pytanie trochę z innej beczki. Czy ktoś z Was ma może listę tych nie polecanych dysków Seagate'a? Pytam się, bo kupiłem* dysk tej firmy, a z tego co się dowiedziałem, to firma ta wydała kilka serii wadliwego sprzętu.
Dysk to Seagate Barracuda 500 gb - ST500DM002-1BD14.
* Innego nie mieli na stanie w tym sklepie, poza tym to brałem już u nich kilka rzeczy i nie było problemów jak do tej pory (za wyjątkiem tuszy zamienników i jakiejś felernej kości RAM). A poza tym, u mnie ze sklepami komputerowymi w mieście jest lekka lipa.
Offline
O awaryjności najwięcej mówi czas trwania gwarancji.
Offline
PavloAkaLogan napisał(-a):
Podobnież jest dwa lata - według sprzedawcy na wszystkie dyski.
Podobnież? Nie sprawdzałeś nawet?
Dałbym sobie głowę ściąć, że widziałem też z 3 i 5-letnią ;)
Ostatnio edytowany przez yossarian (2013-03-02 23:49:25)
Offline
yossarian napisał(-a):
PavloAkaLogan napisał(-a):
Podobnież jest dwa lata - według sprzedawcy na wszystkie dyski.
Podobnież? Nie sprawdzałeś nawet?
Dałbym sobie głowę ściąć, że widziałem też z 3 i 5-letnią ;)
Też bym dał sobie głowę ściąć. Powtórzę: Sprzedawca jasno określił się, że gwarancja jest dwuletnia.
http://www.agito.pl/dysk-seagate-barracuda-st500dm0 … 3-479823.html
Offline
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło, ale to już nieważne bo chyba teraz sam znasz odpowiedź na swoje pytanie ;)
Offline
We wtorek będę w robicie to powiem ci coś więcej. Na razie powiem ci, że na tych co jeszcze działały wystarczyło wymienić firmware :) i działają nadal.
Offline
Co to twojego dysku, rzuciłem okiem na necie to co kupiłeś to jest to barka 12 ( barracuda 12, tak fotki pokazuja), czyli jestes "bezpieczny". Problem z Dyskami Seagate wystąpił ok 4lata temu, w pierwszych seriach barracudy 11. Problem wystepowal w dyskach 500GB i wiekszych ( w dyskach 250gb takiego problemu nie było).
Co do gwarancji. To wiążace jest to co masz na papierze ze sklepu ( na nowe urzadzenia zawsze jest minimum 2 lata, albo raczej powinno byc :-) ). Seagate dawał gwarancje na swoje urzadzenia 3 + 2, gdzie 3 było na hurtownii / u sprzedawcy, natomiast dodatkowe 2 lata przez RMA u producenta. Z informacji jakie do mnie dotarły jeszcze jak robiłem w poprzeniej robocie ( w serwisie ) to rezygnowalli z tej dodatkowej gwarancji no i zostawało tylko "3 lata", no a przynajmniej hurtownie opisywały dyski ze maja 3 lata gw. Było nie było poniżej linkuje Ci gdzie sprawdzić RMA.
Tutaj masz info na stronie producenta dotyczace RMA:
http://www.seagate.com/support/warranty-and-replacements/#0
Tutaj jest informacja kiedy ci gwarancji na 100% nie uwzględnią, oraz jakie uszkodzenia mechaniczne są akceptowalne:
http://www.seagate.com/support/warranty-and-replace … ty-checklist/
Tutaj jest magiczne miejsce do sprawdzenia czy Twoj dysk jest objęty gwarancją:
http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_ … on.jsp?form=0
Pod drugim linkiem widać dyski Maxtor ... to nie jest przypdaek, Seagate kupił Maxtora wieki temu :-)
Offline
To tak:
Do magicznego miejsca doszedłem nieco wcześniej, przez pomyłkę wpisałem coś innego.
Wedle seagate.com ten model to nie seria 12, a 14 - moja nieuwaga.
I tak się zapytam jeszcze... O co chodzi z "PCBA label"? Co to w ogóle jest? Pierwszy raz to na oczy widzę.
Offline
pewnie model płytki pcb, who cares, jak masz to nie zrywaj, jak nie masz bo nie było to mozesz miec na to wyjebane :-).
Edit:
No ja na stronie seagate nie sprawdzałem :-)
Ostatnio edytowany przez gindek (2013-03-03 22:18:41)
Offline
No jest wtorek i jestem w robocie tak więc pisze, choć chyba gindek już odpowiedział. Były to dyski pięćsetki serii 11. Seagate na stronie daje firmware to uaktualnienia z tej okazji. Wszystko fajnie banga i jest opisane na stronie ;)
Pozdrawiam
Offline