Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam wszystkich - muszę wymyślić i skodzić projekt w OpenGL, niestety moja wiedza odnoście OGL jest póki co na bardzo niskim poziomie - pytania są następujące:
1.Możecie polecić jakąś książkę do nauki OpenGL? Najlepiej coś w stylu "dla idiotów" ala Symfonia C++ Grębosza. Dobrze byłoby jakby ksiąska obejmowała zarówno programowanie w starym stylu, jak i oparte o shadery (chociaż jak będzie tylko jedno z tych to tez pisać).
2.Tutaj mała prośba do osób kodzących w OpenGL - co waszym zdaniem będzie laikowi zrobić w miarę łatwo z poniższej listy (muszę wybrać jak projekt ma wyglądać a jeszcze się nie zdecydowałem):
-statyczna scena 3D
-gra w OpenGL (to "chciałbym" skodzić, ale nie wiem czy dam radę - jaki jest poziom trudności dla prostej gry 3D np latający "teapot" strzelający do sześcianów ;p? Jak z dostępnością frameworków do tworzenia gier? Domyślam się że musiałbym zapoznać się z SDL (co i tak mam zamiar zrobić), czy jeszcze z czymś?
-dynamiczna scena 3D
3.W czym tworzyć i w jaki sposób importować modele 3D do swoich programów? Jedynce co do tej pory robiliśmy na zajęciach opierało się o wbudowane elementy (solidCube, teapot itp), zastanawiam się w czym tworzyć własne modele i jak je importować? Blender? Catia (wiem że program nie od tego, ale gdyby dało się byłoby fajnie)? Coś innego?
Zakładam że będę pisać swój projekt w QT+OpenGL+najprawdopodobniej SDL - program powinien być przenośny systemowo.
Z góry dzięki za info.
Offline
ad2. scena statyczna jest prostrza od gry ... co do stopnia trudnosci to zalezy od tego na ile mozna uzywac gotowcow ... bo jak mozna uzyc np. Ogre to sie to troche upraszcza
ad3. blender wydaje sie byc OK ...
Ostatnio edytowany przez bercik (2010-02-22 13:39:26)
Offline
Znalazłeś jakieś materiały do nauki może? Ja też bym chciał openGL się pobawić :D
Offline
Materiały do nauki?
http://januszg.hg.pl/opengl/index.html
http://www.libsdl.org/opengl/index.php
http://www.opengl.org/sdk/docs/man/
Offline
wyniki moich zabaw OpenGL i nie tylko - http://www.opcode.eu.org/more_advanced/programing/c … pp:multimedia
Offline