Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundację Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1 2015-05-15 06:55:40

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

[SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

Cześć

Zauważyłem dziwną rzecz:

Dyski Seagate serii Consteallation mają u nas chyba we wszystkich sklepach 24 miesiące gwarancji.
Np ten:
http://www.ceneo.pl/22579228

A tymczasem w Seagate pisze czarno na białym że dyzie mają 5 lat gwarancji:
http://www.seagate.com/www-content/product-content/ … -1-1210us.pdf

Jedynie Alsen daje na nie 60 miesięcy:
http://www.alsen.pl/podzespoly-pc/dyski-twarde/dysk … -7-2k-3-5inch

Zastanawiam się, kto tu leci w kulki, większość sklepów internetowych czy producent, zauważyłem, że sklepy często 4 - 5 lat na te dyzie dają za dodatkowa opłatą, chociaż chyba nie mają do tego prawa, jeśli producent daje 5 lat.
Jest to o tyle dziwne, ze jakiś czas temu, chyba to było w zeszłym roku, te dyzie miały normalną gwarancję 5 lat (między innymi w Komputroniku).

Czy może Seagate w normalnych krajach daje 5 lat, a inne warunki ma dla byłych demoludów i innych afrykańczyków.

Przy okazji, które dyzie magnetyczne innych producentów,  do RAID 24/7 mają dosyć trwałą konstrukcję i znacznie  dłuższą, niż 2 lata, gwarancję.

Pozdro

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2015-05-15 10:05:21)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#2 2015-05-15 07:19:05

kiko80
Użytkownik
Skąd: /mnt/podlasie
Zarejestrowany: 2007-04-03

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

W sklepie możesz reklamować przez 2 lata od daty zakupu, takie prawo. Po upływie tego okresu jak coś się stanie to do producenta zgłaszasz reklamacje.


Wirusy w Linuxie to jak krasnoludki,
podobno są ale nikt ich nie widział :D
http://filefox.pl/poleca/kiko80
Linux register users: #445562

Offline

 

#3 2015-05-15 07:34:20

raven18
Użytkownik
Skąd: /home
Zarejestrowany: 2009-01-30

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

Te 24 miesiące jest ustawową gwarancją sklepową, nawet jeśli teoretycznie masz napisane 5 lat, po 24 miesiącach sklep gwarancji nie ma obowiązku uwzględnić, to jest jedynie dobra wola z ich strony. 5 lat gwarancji producenta tzn w jej ramach musisz na własną rękę wysyłać do serwisu producenta (ogólnie nie ma większego problemu, gorzej jak taki serwis znajduje się za granicą :p


Windows 8.1

Offline

 

#4 2015-05-15 07:41:44

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

Ciekawe, w Morelach ten Seagate ma 2 lata, a WD Re ma 5 lat, oba dyzie mają gwarancję producenta.
Na stronach producentów oba mają po 5 lat.

http://www.morele.net/dysk-western-digital-wd1003fbyz-601972/
http://www.morele.net/dysk-seagate-constellation-es … m0033-556781/

Żeby było weselej , w Komputroniku oba mają po dwa lata:
http://www.komputronik.pl/product/221948/Sprzet_kom … SATA_III.html
http://www.komputronik.pl/product/184909/Sprzet_kom … SATA-600.html

Coś mi się zdaje, że któryś dystrybutor, Action czy może AB w kulki leci, czy może mają bzdury w cennikach pobieranych automatycznie do sklepów.

Wysyłka dyzia to nie problem, jeśli się wysyła do krajowego dystrybutora,
ale w przypadku zagranicy to już może być różnie, zwłaszcza poza teren UE.

W każdym razie 1 raz w życiu widzę, żeby sklepy czy dystrybutorzy sami sobie gwarancje ustalali, zmieniając gwarancję producenta....

EDIT:
Coś mi się zdaje, że trzeba kupić dyzia, sprawdzić na stronie narzędziem do weryfikacji gwarancji (trzeba podać numer seryjny) i jak się człowiek upewni, to najwyżej odesłać nazad do sklepu (jest ustawowe 14 dni na zwrot nieużywanego produktu). :P

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2015-05-15 07:58:07)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#5 2015-05-15 08:50:05

chmuri
[=Centos=]
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-11-25
Serwis

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

To jest normalna zagrywka. W serwerowych dyskach czasem połowy kwoty dopłaca się do gwarancji 5 letniej. Pamiętajcie że dyski z reguły wysyłamy i tak do producenta. Seagate ma centrum logistyczne w wawie i tam kurierem wysyłasz dysk i w odpowiedzi dostajesz inny "naprawiony" nie ten sam co wysłałeś.


http://wiki.centos.org/ArtWork/Brand?action=AttachFile&do=get&target=centos-logo-light.png

Offline

 

#6 2015-05-15 09:32:01

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

Czyli lepiej zapłacić trochę drożej w Alsenie do 60 miechów na fakturze, niż potem się indyczyć w razie czego?
Niech i tak będzie, chociaż trochę śmiesznie Ci producenci dyziów magnetycznych wyglądają, np Intel daje na SSD 5 lat gwarancji, i nie widziałem w życiu sklepu, w którym byłaby inna, niż na ark.intel.com.


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#7 2015-05-15 13:26:05

yossarian
Szczawiożerca
Skąd: Shangri-La
Zarejestrowany: 2011-04-25

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

Jacekalex napisał(-a):

Czyli lepiej zapłacić trochę drożej w Alsenie do 60 miechów na fakturze, niż potem się indyczyć w razie czego?
Niech i tak będzie, chociaż trochę śmiesznie Ci producenci dyziów magnetycznych wyglądają, np Intel daje na SSD 5 lat gwarancji, i nie widziałem w życiu sklepu, w którym byłaby inna, niż na ark.intel.com.

Wraz z zakupem dysku dostajesz kartę gwarancyjną (lub inne instrukcje dotyczące warunków gwarancji) i sklep nie ma znaczenia. To producent określa wszystkie warunki gwarancji (łącznie z jej czasem trwania) dla danego modelu dysku. Sprawdzić to możesz na stronie producenta lub przy zakupie czytając w sklepie kartę gwarancyjną.

Te rozbieżności to pewnie podawanie gwarancji producenta lub tzw. rękojmi.
Czasem jest tak, że czas trwania gwarancji (lub w ogóle jej działanie) jest zależne od rejestracji sprzętu u producenta.

raven18 napisał(-a):

Te 24 miesiące jest ustawową gwarancją sklepową, nawet jeśli teoretycznie masz napisane 5 lat, po 24 miesiącach sklep gwarancji nie ma obowiązku uwzględnić, to jest jedynie dobra wola z ich strony.

To nie jest żadna „gwarancja sklepowa” bo nie uwzględnia się wad powstałych w ciągu tych dwóch lat, a tylko ewentualne wady, które występowały już w momencie zakupu i mogły spowodować uszkodzenie sprzętu w ciągu tych 2 lat. Za te ewentualne wady odpowiada sklep i do niego się wtedy można zgłaszać z reklamacjami. Po 6 miesiącach od zakupu to kupujący musi udowodnić, że wada występowała już w momencie zakupu, dlatego trzeba samemu zdecydować co jest korzystniejsze, warunki gwarancji czy odpowiedzialność sklepu za sprzedawany towar.

raven18 napisał(-a):

5 lat gwarancji producenta tzn w jej ramach musisz na własną rękę wysyłać do serwisu producenta (ogólnie nie ma większego problemu, gorzej jak taki serwis znajduje się za granicą :p

Nic nie musi. Wszystko zależy od konkretnego zapisu w warunkach gwarancji udzielanej przez producenta, czyli totalna dowolność. Może być kurier w ciągu 24h na koszt producenta, a może być zapis, że masz im sam w zębach przynieść ;)

Offline

 

#8 2015-05-15 15:07:59

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/urandom
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: [SOLVED]Gwarancja na dyski twarde Seagate?

Spokojnie, czytać umiem. ;)

Widzę, że sklepy celowo obcinają gwarancje, żeby potem dorobić na ubezpieczeniu gwarancyjnym, a klient? "i tak się nie zna".

Zobaczcie sobie zakładkę gwarancja tutaj, widać to gołym okiem:
http://www.morele.net/dysk-seagate-constellation-es … m0033-556781/

Z Alsenem mam o tyle prostą sprawę, ze mój znajomy ma umowę z Alsenem,
i odbieram wszystko u niego w sklepie, jak jest sprawa gwarancyjna, to też mam 300 m spacerku.

I przy okazji, ile razy kupowałem dyski, to zazwyczaj nie dawali karty gwarancyjnej producenta, tylko fakturę z zaznaczonym okresem gwarancji.
Napisałem maile z pytaniami, dlaczego mają inne gwarancje niż producent w dokumentacji, do Agito i Komputronika, są tylko potwierdzenia dostarczenia z powrotem. ;P

Pewnie karty gwarancyjne zostają w jakiejś szafie "na wszelki wypadek", albo się dziadom nie chce szukać.

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2015-05-15 15:20:21)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Możesz wyłączyć AdBlock — tu nie ma reklam ;-)