Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2022-12-27 22:15:01

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Nowy Cycles w Blenderze i akceleracja kart graficznych w Linuksie

Tak z ciekawości zapytam, czy może ktoś używa Blendera < 3.0 i udało mu się uruchomić wsparcie dla HIP/ROCm pod Debianem albo Archem i najlepiej na Radeonie? Walczę z tym badziewiem od wczoraj i za nic nie mogę tego badziewia uruchomić. Według dokumentacji Archa to powinno być proste ale u mnie nie chce działać.

Offline

 

#2  2022-12-28 21:20:05

  Pavlo950 - człowiek pasjonat :D

Pavlo950
człowiek pasjonat :D
Zarejestrowany: 2012-02-20
Serwis

Re: Nowy Cycles w Blenderze i akceleracja kart graficznych w Linuksie

Nie bawię się w 3d ale z ciekawości sprawdzę u siebie - mam przed sobą dwa sprzęty z radeonami ale trochę starszymi (jeden lata na amdgpu a drugi na radeon). Podrzuć mi proszę tylko jakiegoś linka na którym się wzorujesz.

Offline

 

#3  2022-12-29 12:53:14

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Re: Nowy Cycles w Blenderze i akceleracja kart graficznych w Linuksie

Jeden z kilku ale za to oficjalny: https://wiki.archlinux.org/title/Blender
Sterownik musi być przynajmniej w wersji >22 czyli radeon odpada a sprzęt Vega albo nowszy.

Offline

 

#4  2022-12-29 21:11:29

  jawojx - Użytkownik

jawojx
Użytkownik
Zarejestrowany: 2012-10-11

Re: Nowy Cycles w Blenderze i akceleracja kart graficznych w Linuksie

Nie znam się na tym, dlatego się wypowiem. :) Nie jest czasami tak, że to HIP/AMD działa od wersji Blender 3.2, bo dopiero od wersji 3.1 usunęli wsparcie dla opencl/amd, i przy starszych to opencl zostaje. A jak się pobierze ze strony projektu, najnowszego Blendera 3.4 to też nie działa?

Ostatnio edytowany przez jawojx (2022-12-29 21:12:38)

Offline

 

#5  2022-12-31 01:20:24

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Re: Nowy Cycles w Blenderze i akceleracja kart graficznych w Linuksie

W Archu jest całkiem nowy Blender:

Kod:

sh-5.1$ pacman -Qs blender
local/blender 17:3.4.1-1

Ale ze strony domowej projektu też mam:

Kod:

sh-5.1$ ./blender --version
Blender 3.4.1
    build date: 2022-12-20
    build time: 00:46:45
    build commit date: 2022-12-19
    build commit time: 17:00
    build hash: 55485cb379f7
    build platform: Linux
    build type: release
    build c flags:  -Wall -Werror=implicit-function-declaration -Werror=return-type -Werror=vla -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes -Wno-char-subscripts -Wno-unknown-pragmas -Wpointer-arith -Wunused-parameter -Wwrite-strings -Wlogical-op -Wundef -Winit-self -Wmissing-include-dirs -Wno-div-by-zero -Wtype-limits -Wformat-signedness -Wrestrict -Wnonnull -Wabsolute-value -Wuninitialized -Wredundant-decls -Wshadow -Wno-error=unused-but-set-variable -Wimplicit-fallthrough=5  -std=gnu11 -msse -pipe -fPIC -funsigned-char -fno-strict-aliasing -ffp-contract=off -msse2 -D_GLIBCXX_USE_CXX11_ABI=0  
    build c++ flags:  -Wuninitialized -Wredundant-decls -Wall -Wno-invalid-offsetof -Wno-sign-compare -Wlogical-op -Winit-self -Wmissing-include-dirs -Wno-div-by-zero -Wtype-limits -Werror=return-type -Wno-char-subscripts -Wno-unknown-pragmas -Wpointer-arith -Wunused-parameter -Wwrite-strings -Wundef -Wformat-signedness -Wrestrict -Wno-suggest-override -Wuninitialized -Wundef -Wmissing-declarations -Wimplicit-fallthrough=5  -msse -pipe -fPIC -funsigned-char -fno-strict-aliasing -ffp-contract=off -msse2 -D_GLIBCXX_USE_CXX11_ABI=0  
    build link flags:  -Wl,--version-script='/home/blender/git/blender-v340/blender.git/source/creator/symbols_unix.map'
    build system: CMake
sh-5.1$

Ostatnio edytowany przez skullman (2022-12-31 01:21:11)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)