Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam, zastanawiam się jakie auto kupić w tej cenie oczywiście dodaje jeszcze 1k na inne wydatki typu rozrząd, oleje, drobne usterki.
Zależy mi na tym żeby auto było tanie w utrzymaniu oraz naprawie oraz żeby było mało awaryjne oraz łatwe do naprawy przez samouka ;)
Jeśli chodzi o wydajność, wygląd czy wyposażenie to w tej cenie nie mam żadnych wymagań, ale wiadomo że im więcej rzeczy będzie tym lepiej.
Obecnie zastanawiam się nad:
1. Škoda Octavia I
2. Renault Clio II
3. Volkswagen Polo III/IV (oraz pochodne SEAT Ibiza II/Córdoba I czy Škoda Fabia I)
4. Peugeot 206
5. Peugeot 406
Autosegment i marka nie ma tutaj znaczenia, choć zastanawiam się nad Peugeot 406 i Peugeot 206 lecz nie wiem jak to jest z nimi na rynku wtórym (jest ich mało, tak samo jak użytkowników tego samochodu).
Dostępność tanich części przemawia mi tutaj za konstrukcjami Volkswagena, jednak czy z Renault albo Peugeotem jest tak słabo? Mamy przecież internet no ale wiadomo...
Benzyna czy diesel nie ma tutaj znaczenia, silnik benzynowy ma być jak najprostrzy (z paskiem rozrządu) oraz małej pojemności i w miare możliwości lubić LPG.
Jednak czy diesel nie spali mniej przy dużych przebiegach jak za tą cene?
Samochód nie będzie stał w garażu także przydało by się żeby był ocynkowany i odporny na rdze.
Oczywiście jeśli macie inne propozycje to chętnie je przeczytam.
Pozdrawiam.
Offline
Żadnej z tych marek bym nie kupił. Najlepsze moim zdaniem w tej cenie są japońskie marki Mazda, Honda, Nissan, Toyota. Ważne tylko by nie były skorodowane. Sam jestem użytkownikiem Mazdy 323F już 20-letniej, więc nie jestem gołosłowny. Znajomi mają inne marki, w tym Peugeot i co się nasłucham o różnych usterkach to zastanawiam się jakim cudem jeszcze ich nie sprzedali.
Offline
Z tego co podałeś to Peugeot 206 z silnikiem 1,6 8V SOHC może być niezłym wyborem.
Czemu nie Daewoo Lanos? Może nieprestiżowy, ale jak bezwypadkowy to całkiem dobry samochód. Często z gazem.
Offline
davidoski napisał(-a):
Żadnej z tych marek bym nie kupił. Najlepsze moim zdaniem w tej cenie są japońskie marki Mazda, Honda, Nissan, Toyota. Ważne tylko by nie były skorodowane. Sam jestem użytkownikiem Mazdy 323F już 20-letniej, więc nie jestem gołosłowny. Znajomi mają inne marki, w tym Peugeot i co się nasłucham o różnych usterkach to zastanawiam się jakim cudem jeszcze ich nie sprzedali.
20 lat temu planowana powtarzalność produktu dopiero wchodziła do telewizorów i samochodów.
Obecnie wszyscy producenci starają się, żeby ich samochody nie wytrzymały 7-8 lat, i to nie od wczoraj, ale od jakichś 10 lat.
Nie przypadkowo 20 letni Ford Escort jest przeważnie w lepszym stanie niż 11 letni Ford Focus.
Ja bym kupił jakiegoś 20 letniego grata za 2-3 tysie, a resztę zostawił na zapas, jakby trzeba drugi taki kupić.
Przy okazji radziłbym sprawdzić nazwę miasta docelowego, w tej chwili samorządy chyba już mogą zabraniać wjazdu samochodom, które nie spełniają jakieś normy emisji spalin, np Euro 4 albo nawet Euro 6,
a ZSRE chce wyeliminować w ten sposób samochody spalinowe z całej UE,
także "będzie się działo" i nie warto pakować więcej niż absolutne minimum
w używanego grata.
EDIT:
CDN:
https://menadzerfloty.pl/news/ue-chce-wprowadzic-ko … -spalin-euro/
Pozdro
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2017-10-09 09:47:02)
Offline
Renowki, Dacie itp. sa jak najbardziej polecane, bo czesci do tego jest od groma - szczegolnie jak kupujesz "nieorginalne" lub uzywane.
Offline