Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2016-01-12 00:02:26

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Quake3 brak dźwięku

Po przesiadce na amd64 nie mogę zrobić dźwięku w Quaku. Już przerabiałem mnóstwo poradników i nic, nawet te najstarsze. Jeśli odpalam normalnie ./quake3 to gra startuje bez dźwięku i dostaję powszechnie znany komunikat:

Kod:

------- sound initialization -------
/dev/dsp: No such file or directory
Could not open /dev/dsp
------------------------------------

a jeśli ./quake3-sdl-sound to gra nie startuje i dostaję coś takiego coś takiego

Kod:

[quake3-sdl-sound] error  : can't locate quake3.x86

Na i386 przed reinstalacją działało wszystko OK, teraz zniknął pakiet libsdl1.2debian-alsa bo chyba to było potrzebne choć pewności nie mam. Ma ktoś może działającego quake'a na amd64?

Offline

 

#2  2016-01-12 07:32:29

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/random
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: Quake3 brak dźwięku

Kod:

/dev/dsp

oznacza wyjście dźwięku OSS.

Potrzebujesz modułów:

Kod:

snd_pcm_oss
snd_mixer_oss

w kernelu, powinny być załadowane.

Względnie napisz, co w tym Debku za dźwięk odpowiada od strony użyszkodnika, Alsa, Pulseaudio, Jack-audio.

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2016-01-12 07:32:41)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#3  2016-01-12 15:40:55

  morfik - Cenzor wirtualnego świata

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: Quake3 brak dźwięku

Tak sobie sprawdziłem u siebie na pulse:

http://i.imgur.com/7jP0BBc.png

Dźwięk działa jak najbardziej. Na quake2 też działa, idę se postrzelać trochę. xD

Offline

 

#4  2016-01-12 18:34:29

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Re: Quake3 brak dźwięku

@morfik, nie do końca to miałem na myśli, Ty masz ioquake3 a nie quake3, ja nie chcę tego bubla z dwóch powodów, nie mogę nic rozjaśnić, nawet w konfigu nie mówiąc już o suwaku i dwa nie ładuje mi wszystkich botów a ja często nie gram na sieci.

@Jacekalex. wiem do czego jest /dev/dsp dlatego napisałem, że to powszechnie znany komunikat. Teraz mam pulseaudio, przez pulseaudio działa mi UT2004 bo też wymaga emulacji oss tylko nie wiem, dlaczego jedno działą a drugie nie. No i muszę jeszcze znaleźć sposób na dźwięk w Q3 przez SDL, wcześniej mi dział a teraz milczy jak grób.

Ostatnio edytowany przez skullman (2016-01-12 18:35:57)

Offline

 

#5  2016-01-12 18:39:42

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/random
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: Quake3 brak dźwięku

Pokaż:

Kod:

ls -l /dev/dsp*

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2016-01-12 18:39:55)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#6  2016-01-12 19:08:32

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Re: Quake3 brak dźwięku

Kod:

$ ls -l /dev/dsp*
crw-rw-rw- 1 root root 14, 3 sty 12 19:07 /dev/dsp

Offline

 

#7  2016-01-12 19:10:54

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/random
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: Quake3 brak dźwięku

Dziwny wynik:

U mnie:

Kod:

ls -l /dev/dsp*
crw-rw---- 1 root audio 14,  3 01-12 17:42 /dev/dsp
crw-rw---- 1 root audio 14, 35 01-12 17:42 /dev/dsp2
crw-rw---- 1 root audio 14, 51 01-12 17:42 /dev/dsp3

W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

#8  2016-01-12 19:45:07

  morfik - Cenzor wirtualnego świata

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: Quake3 brak dźwięku

skullman napisał(-a):

@morfik, nie do końca to miałem na myśli, Ty masz ioquake3 a nie quake3, ja nie chcę tego bubla z dwóch powodów, nie mogę nic rozjaśnić, nawet w konfigu nie mówiąc już o suwaku i dwa nie ładuje mi wszystkich botów a ja często nie gram na sieci.

To jak zainstalować to co ty masz? Mogę sprawdzić i to jeśli nie wymaga jakichś wynalazków. Póki co próbuje przejść pierwszy poziom w quake2. xD

Offline

 

#9  2016-01-12 20:20:09

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Re: Quake3 brak dźwięku

Offline

 

#10  2016-01-12 20:45:38

  morfik - Cenzor wirtualnego świata

morfik
Cenzor wirtualnego świata
Skąd: ze WSI
Zarejestrowany: 2011-09-15
Serwis

Re: Quake3 brak dźwięku

Nie dam rady tego odpalić, nie mam cd i pewnie trzeba by jeszcze jakieś pakiety podociągać. Wolę quake2. xD

Offline

 

#11  2016-01-13 21:57:40

  skullman - Użytkownik

skullman
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-04-08

Re: Quake3 brak dźwięku

@Jacekalex, to może ja mam coś zrąbane z emulacją OSS-a bo już sporo tu grzebałem. Pokaż może co Ty masz zainstalowane.

Offline

 

#12  2016-01-13 22:20:23

  Jacekalex - Podobno człowiek...;)

Jacekalex
Podobno człowiek...;)
Skąd: /dev/random
Zarejestrowany: 2008-01-07

Re: Quake3 brak dźwięku

Nie używam Pulseaudio, tylko Alsę, do tego moduł snd_pcm_oss w jaju (tryb zgodności z OSS), do tego biblioteka Apulse do Skypa (i ewentualnie, jakby coś jeszcze o PA wołało).

Jak na razie wszystko działa.

Zobacz, czy masz te moduły, jak są, to je załaduj:

Kod:

CONFIG_SND_MIXER_OSS=m
CONFIG_SND_PCM_OSS=m

To z jajka

Kod:

linux-image-4.3.0-1-grsec-amd64_4.3.3-5+grsec201601051958+1_amd64

Tylko nie wiem, czy Pulse nie będzie walczył z tymi modułami, przy Alsie nie ma problemu.

Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2016-01-13 22:23:45)


W demokracji każdy naród ma taką władzę, na jaką zasługuje ;)
Si vis pacem  para bellum  ;)       |       Pozdrawiam :)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)