Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#26  2012-11-29 20:27:46

  darian - Użytkownik

darian
Użytkownik
Zarejestrowany: 2006-10-30

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

wtryski sprawdzisz tylko po wymontowaniu na stole, ale można zrobić analizę spalin grubsze rzeczy powinny wyjść(nie wszystkie)
sprawdż cenę np tylnych hamulców  bo w clio tył tj 2 bębny i szczęki to 1000zł a to wg ,mnie przesada.
Będziesz oglądał auta to możesz luknąć na:
przewody hamulcowe przy pompie hamulcowej/ABS muszą być jednego koloru raczej czarne,zielone to wymienione a to żle
disel-a odpalaj zimnego zobacz na kolor spalin, ciepły disel w komisie to już wiadomo że jest z nim problem
musi chodzić równo,zimny i po rozgrzaniu.
jaki olej zalany w silniku kolor,gęstość porównaj z wpisami w książce po 1000km raczej nie powinien być smołą
jak się rozgrzeje podkręć obroty i sprawdż poziom płynu  chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, nie może go przybywać
co do samodzielnej regeneracji wtrysków, to tylko wyczyszczenie ich ze szlamu,a nie regeneracja,zużyte trzeba wymienić i tyle nie wierz w takie bajki..

Offline

 

#27  2012-11-29 21:08:22

  diabolic - Użytkownik

diabolic
Użytkownik
Skąd: okolice Leżajska
Zarejestrowany: 2007-10-08

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

@stepien86
Akurat mam tego Peugeota dokładnie z tym silnikiem co opiszujesz z 2002 r. Kupiłem go ponad miesiąc temu i ogólnie mogę potwierdzić że auto na razie sprawuje się bez zarzutu. Nawet z dynamiką jazdy jest w miarę ;). Jak na razie to sobie go bardzo chwalę. Co fajne to że ma dość wysko siedzenia względem podłogi co w moim przypadku wpływa na komfort jazdy.


I am the one who chose my path

Offline

 

#28  2012-11-29 21:28:14

  milyges - inż.

milyges
inż.
Skąd: Gorlice/Kraków
Zarejestrowany: 2006-04-09
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

darian napisał(-a):

co do samodzielnej regeneracji wtrysków, to tylko wyczyszczenie ich ze szlamu,a nie regeneracja,zużyte trzeba wymienić i tyle nie wierz w takie bajki..

Samodzielna regeneracja = wymiana zaworków w nich na nowe, więc generalnie wymienia się to co się rozlatuje (jest opisane w tym manualu co dałem).

Offline

 

#29  2012-11-30 02:50:34

  rychu - elektryk dyżurny

rychu
elektryk dyżurny
Skąd: gdańsk/kalmar
Zarejestrowany: 2004-12-28

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Zbooj napisał(-a):

rychu napisał(-a):

Zbooju, oczywiście, że pisze o starych dieslach ;) nowszych specjalnie nie testowałem, bo mnie po prostu na to nie stać. co do koła dwumasowego to imo nie warto w to pchać kasy, w ogóle to za ten "wynalazek" to niemieccy inżynierowie jakąś antynagrodę powinni dostać.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe#Ko … owe_dwumasowe

tak, ja też umiem wklejać linki z wikipedii. tylko poproszę jeden sensowny argument za DWUMASOWYM kołem zamachowym. oprócz takiego, że producent auta zarobi. pytam o korzyść dla usera.


linux regd. user #248790

Offline

 

#30  2012-11-30 10:41:02

  stepien86 - Członek DUG

stepien86
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2006-03-26

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

@diabolic - miło słyszeć ;) witam wśród posiadaczy peugeota 307 - jak będziesz miał jakieś problemy to pisz, coś tam się uda pomóc.
@mily - na co patrzeć przy zakupie? Najlepiej wziąć ze sobą człowieka co się troszkę na tym zna i nie da się zagiąć przez sprzedającego( zasada " nie umiesz pływać trzymaj dupe z dala od basenu) - do tego:
- konieczny miernik grubości lakieru. Grubość w przypadku lakieru metalizowanego ~120 mikrometrów (sprawdzić łącznie z dachem). - może zdarzyć się delikatna różnica gdyż ktoś mógł mieć otarcie i lakierowany element!
- Sprawdzenie "czystości" silnika tzn czy nie ma żadnych wycieków, nagarów, czy silnik pali od kopa, czy równo pracuje, czy nie słychać w nim niepokojących dźwięków.
- Sprawdzić czy wszystkie szyby są oryginalne.
- Najlepsze auto przy zakupie to takie, które nie jest podpicowane pod sprzedaż tzn wyplakowane, że wszystko się świeci jak psu jajca! W tedy masz szanse sprawdzić czy nie czuć zapachu stęchlizny w środku ( auta po powodziowe).
- Do tego najlepiej mieć możliwość wjazdu na kanał - sprawdzenie podwozia czy nie jest bardzo skorodowane, czy podłużnice są oryginalne i nie ma śladów ich spawania czy wzmacniania, za razem sprawdzisz stan zawieszenia z przodu i tyłu ( sworzni, końcówek, tulei).
- sprawdź koniecznie czy działa zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja! ( w przypadku braku klimy nie wierz, że to może być tylko brak czynnika, może to być sprężarka, chłodnica klimy itd - szkoda kasy wywalać w takei coś na dzien dobry) to samo tyczy się ogrzewania!
- najlepiej podjechać jeszcze na komputer celem sprawdzenia czy nie ma jakichś błędów - oczywiście po jeździe próbnej.
- sprawdź wszystkie urządzenia w jakie wyposażone jest auto czy działają ( np tempomat )

Chcę być obiektywny ale za 14-18k nie kupi się auta, w którym nic sie nie bedzie działo! Do tego wszystkiego nie czytaj forum danej marki bo nie kupisz w ten sposób  żadnego samochodu. Ludzie kupują parcha za pare zł mniej a pozniej piszą na forum jakie to mu się cuda dzieją a kolejny forumowicz pseudo mechanik podopowiada mu jak to zrobić we własnym zakresie i tam to już w ogole czyta się takie ciekawostki, że idzie boki zrywać ;)
Jeżeli chodzi o turbo, przede wszystkim nie może być jej słychać, czy gdzieś w pobliżu nie ma wycieków oleju - i generalnie podczas jazdy to turbo powinno być czuć ( dynamika) wiadomo, że autko, które ma 80KM nie będzie rwało asfaltu ale powinno przyspieszać.
Jeżeli chodzi o prywatnych właścicieli - ostatnio zszedłem do kolegów z serwisu i byłem świadkiem przypadku Pana, który był 1 właścicielem grande punto, przebieg 400 tyś dodatkowo auto jeździło na nauce jazdy "L", usługa serwisowa miała polegać na wymontowaniu pedałów po stronie pasażera, później pan jedzie na korekte stanu licznika ( 160.000 ) i auto idzie jak świeża bułeczka :) Kupić dobre auto w tych czasach stanowi poważny problem. Może się zdarzyć tak, że będziesz miał kosmetyczne sprawy do naprawy, a może być tak ze sypnie coś co jest kosztownego - na to reguły nie ma.   

Chyba wszystko co mógłbym doradzić, a i pamiętaj, że na początek czeka cię nie tylko ubezpieczenie ale również : wymiana oleju i filtrów ale również wymiana rozrządu, pompy wody itd no i ewentualnie reszty co można wychwycić przy zakupie ( ewentualnie jakieś elementy zawieszenia, klocki tarcze ).

Mam nadzieję, że choć troszkę pomogłem :) Pozdrawiam i życzę owocnego zakupu

PS jeżeli chodzi o koła dwumasowe - niestety jest ich konieczność montazu z uwagi na to jakie są teraz wysokie momenty obrotowe silnika- są to inne parametry pracy sprzegła niż w aucie z przed 15laty, oczywiście polak potrafi i niektorzy montują zestawy 4elementowe z tzw sztywnym kołem zamachowym - oczywiście jest to rozwiązanie dobre na krótką metę, po czasie mogą wystąpić inne problemy układu napędowego!

Ostatnio edytowany przez stepien86 (2012-11-30 10:48:09)


manual ponad wszysytko....konsola ponad manual

Debian GNU Linux

Offline

 

#31  2012-11-30 10:50:46

  Zbooj - Dark Sith

Zbooj
Dark Sith
Skąd: Siedziba Wszelkiego Zła
Zarejestrowany: 2005-07-28

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

rychu napisał(-a):

Zbooj napisał(-a):

rychu napisał(-a):

Zbooju, oczywiście, że pisze o starych dieslach ;) nowszych specjalnie nie testowałem, bo mnie po prostu na to nie stać. co do koła dwumasowego to imo nie warto w to pchać kasy, w ogóle to za ten "wynalazek" to niemieccy inżynierowie jakąś antynagrodę powinni dostać.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe#Ko … owe_dwumasowe

tak, ja też umiem wklejać linki z wikipedii. tylko poproszę jeden sensowny argument za DWUMASOWYM kołem zamachowym. oprócz takiego, że producent auta zarobi. pytam o korzyść dla usera.

Tylko wrzuciłem informacje, nie miałem zamiaru niczego sugerować oprócz tego, że:

Wikipedia napisał(-a):

Takie rozwiązanie jest jednak droższe od tradycyjnego, ponadto, w wielu przypadkach koło dwumasowe okazywało się elementem o wysokiej awaryjności

PS. Apropos Mazdy. Co ciekawe, Mazda ma, jak na wielkość auta, bardzo małą kierownicę ;)

Ostatnio edytowany przez Zbooj (2012-11-30 10:56:18)

Offline

 

#32  2012-11-30 13:04:48

  milyges - inż.

milyges
inż.
Skąd: Gorlice/Kraków
Zarejestrowany: 2006-04-09
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

@stepien86:
Trochę się chyba znam, jak pisałem wyżej moje poprzednie auto nie widziało mechanika, uszczelka pod głowicą czy wymiana skrzyni bez kanału to były wyzwania ;)

Co do szyb, wiem.
Bez wytrzepania auta na stacji diagnostycznej nie kupie na pewno ;)
Co do komputera, mam kabelek i soft diagnostyczny OBDII i dodatkowo dedykowany do renówek DDT2000
Za rady dotyczące turbo dziekuję :)

Dziś idę oglądać pierwszą sztukę, ma przejechane 300tyś km i nie planuje jej kupować, ale stoi w salonie rzut kamieniem od mieszkania więc się przejdę, przejadę, zobaczę czy takie auto mi odpowiada, a widziałem że mają tez 307-ke, więc będę mógł porównać i zobaczyć co bardziej mi pasuje :)

Pozdrawiam

// Edit
I jestem już po oglądaniu aut.
Na początek zaznaczam że od razu wiedziałem że nie chcę tego auta, poszedłem tylko dla treningu, zobaczyć jak wygląda na żywo :)

Generalnie tak, 307 jak dla mnie strasznie toporne wnętrze ma, poza tym nie jest zły, ale oglądałęm tylko tak ogólnie, nie wpatrywałęm się w szczegóły.

Co do Renówki to, gość się nie krył wcale jeśli o wady auta chodzi:
1. Sprowadzony z Włoch, jeden właściciel w polsce.
2. Lakierowane oba boki, ponoć obtarty był.
3. Do zrobienia hamulce.
4. Przycinają się klamki.
5. W trakcie oglądania wyszło: hands-free nie zawsze łapie, nie działa sterowanie lusterkami.

Dodatkowo koleś twierdzi że turbo było nowe wstawione 80tyś temu, rozrząd wymieniony 30 tyś temu. Sam silnik nie zapocony nigdzie, brakuje plastików w komorze silnika. Dmucha spalinami z pod korka oleju delikatnie. Silnik nie kopci, zimniutki załapał od kopa, obroty nie falują. Ciepły też pali bez problemu. Niestety Kraków jest zakorkowany o tej godzinie, nie miałem go gdzie pocisnąć, ale żadnych dźwięków niepokojących nie słyszałem.

Jeżeli chodzi o subiektywne odczucia, auto zajebiście mi się podoba, siedzi się wygodnie.

Podsumowując, chyba chcę taką meganke, tylko w tej wersji z silnikiem 1.5 dCi :)

Offline

 

#33  2012-11-30 18:30:51

  Elder - Członek z ramienia...

Elder
Członek z ramienia...
Skąd: Lubaczów
Zarejestrowany: 2008-05-26
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

milyges napisał(-a):

@stepien86:
1. Sprowadzony z Włoch, jeden właściciel w polsce.
2. Lakierowane oba boki, ponoć obtarty był.

to zdania równoważne, w Włoszech "wszystkie" tak poobcierane.


Dell M4500 [ i5-540M | NV FX1800M]
linux registered user #481040
http://dl.dropbox.com/u/53204815/snoozer_likelinux_man.gif

Offline

 

#34  2012-12-03 22:20:10

  milyges - inż.

milyges
inż.
Skąd: Gorlice/Kraków
Zarejestrowany: 2006-04-09
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Witam,

Właśnie po ogłoszeniu się na forum megane dostałęm propozycję: http://megane.com.pl/topic/42776-megane-ii-ph2-gran … cznik-200608/

Jutro mam mieć aktualne zdjęcia, ale już dostałem faktury z ASO na wymianę oleju, rozrządu, klocków, tarcz, etc., widać że koleś dbał o auto. Chce żebym obowiązkowo przed zakupem sprawdził auto w ASO, myślicie że warto? Mówi że drobne rysy na lakierze są, no i robiony miał błotnik i drzwi kierowcy. Jeszcze jutro postaram się sprawdzić w ASO, bo podał mi VIN i wszystkie swoje dane. Jak będzie ok to chyba w sobotę się umówię (tylko muszę być pewien, bo 180km dojechać trzeba).

Co myślicie? Jak dla mnie wygląda OK.
Pozdrawiam

Offline

 

#35  2012-12-04 10:21:19

  stepien86 - Członek DUG

stepien86
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2006-03-26

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Witaj, na zdjęciach wydaje się być ładny ( pamiętaj magia photoshopa)
co do tego autka:
- koło dwumasowe - 2250 zł LUK
- sprzęgło z wysprzęglikiem - 840zł LUK
filtra DPF nie widzę w katalogu
- zestaw rozrządu nie drogi INA + pompa wody GRAF ok 400zł całość.

Mnie to tylko koszta tego sprzęgła przerażają...sugerując się przebiegiem ( jeżeli jest to miasto) niebawem przyjdzie czas na tą wymianę, ale i też nie musi - może uda Ci się sprzedać to auto zanim będzie trzeba je naprawiac :)


manual ponad wszysytko....konsola ponad manual

Debian GNU Linux

Offline

 

#36  2012-12-04 11:12:42

  milyges - inż.

milyges
inż.
Skąd: Gorlice/Kraków
Zarejestrowany: 2006-04-09
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Dostałem właśnie na maila faktury z ASO z Częstochowy:

Rozrząd z pompą wody zrobiony 2 lata temu przy 97 tyś km.
W maju wymienione tarcze i klocki z przodu oraz wszystkie gumy zawieszenia i gałki.
W lipcu zrobiona wymiana oleju, filtrów oraz sprawdzenie i nabicie klimy.

Dziś mam mieć zdjęcia dokładne obtarć na zderzakach.

//EDIT: Mam zdjęcia, wygląda w porządku, jadę w piątek oglądać i może po auto...

Offline

 

#37  2012-12-04 21:58:38

  rychu - elektryk dyżurny

rychu
elektryk dyżurny
Skąd: gdańsk/kalmar
Zarejestrowany: 2004-12-28

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

osobiście radzę dać se siana z tym dwumasem, przecież to jest kupa pieniedzy za odrobinę tylko większy komfort (nie trzęsie budą przy niskich obrotach na biegu jałowym). ja jeżdżę z rozpieprzonym dwumasem od roku i wcale mi to nie przeszkadza


linux regd. user #248790

Offline

 

#38  2012-12-05 08:22:28

  stepien86 - Członek DUG

stepien86
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2006-03-26

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Rychu, jak to rozpieprzone koło dwumasowe targnie silnikiem i przestawi Ci rozrząd o ząbek - w tedy będzie większy problem ;)


manual ponad wszysytko....konsola ponad manual

Debian GNU Linux

Offline

 

#39  2012-12-05 09:54:11

  BlackEvo - Driver

BlackEvo
Driver
Skąd: Polska
Zarejestrowany: 2006-05-20

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

stepien86 napisał(-a):

Rychu, jak to rozpieprzone koło dwumasowe targnie silnikiem i przestawi Ci rozrząd o ząbek - w tedy będzie większy problem ;)

Dokładnie, a takie rzeczy lubią się dziać w najmniej odpowiednich momentach :)

rychu... jeździsz na tykającej bombce :)

milyges:

Jak facet ma wszystko udokumentowane, ASO także ma ( na pewno ) swoją historię pojazdu to nic tylko dobrze obejrzeć i brać bo na takie auto trafić od kogoś kto dba to dzisiaj różnie bywa. Widać że "Renia" jeździła nie tylko po mieście ale i po świecie, więc katalizator nie powinien być zapchany, silnik zamulony itp. Może być dobre auto a otarcia... to pryszcz. Grunt to właśnie mechanika.

Ja na swoim aucie od 6 lat mam 2 wgniotki które były na aucie jak sprowadziłem i do dzisiaj tak jeżdżę bo raz że się mocno w oczy nie rzuca, dwa... że lakier oryginał a co już malowane to malowane ;)

Powodzonka

Ostatnio edytowany przez BlackEvo (2012-12-05 09:59:20)

Offline

 

#40  2012-12-05 09:55:00

  stepien86 - Członek DUG

stepien86
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2006-03-26

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

akurat święta idą ;)


manual ponad wszysytko....konsola ponad manual

Debian GNU Linux

Offline

 

#41  2012-12-05 10:05:00

  milyges - inż.

milyges
inż.
Skąd: Gorlice/Kraków
Zarejestrowany: 2006-04-09
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Jestem umówiony na 10:00 w sobotę w Częstochowie w ASO na sprawdzenie jeszcze gruntowne samochodu:
1. Kontrola parametrów silnika
2. Sprawdzenie wszystkich sterowników elektrycznych
3. Kontrola zawieszenia i hamulców
4. Ocena ogólnego stanu auta
5. Badanie miernikiem grubości lakieru
6. Sprawdzenie historii pojazdu

Koleś nie ma nic przeciwko, więc raczej będzie tak jak mówi :)

Offline

 

#42  2012-12-08 20:30:25

  milyges - inż.

milyges
inż.
Skąd: Gorlice/Kraków
Zarejestrowany: 2006-04-09
Serwis

Re: [SOLVED] milyges szuka auta

Kupiłem :)

W ASO wysprawdzali wszystko i nie mieli żadnych uwag :) Meganka już stoi pod domem, jutro rano bedzie chwila prawdy czy odpali na mrozie :)
Dzieki wszystkim za rady

Pozdrawiam

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Możesz wyłączyć AdBlock — tu nie ma reklam ;-)