Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
gdzie Trin ze swoim mrau? :) nie, ona ma psa :|
Offline
Kilka migawek z warsztatów fotograficznych w Rabce 7-9 X 2011
Widok ogólny
Park zdrojowy - fontanna. Na drugim zmoczyłem aparat - robione z powierzchni wody :)
W dniu wyborów... :D
Z muzeum Orkana
Zakończenie :P
Offline
No tak jakby zakonczenie mogło wyjść inaczej, przecież to taki ciężar ten aparat. :)
Offline
Offline
Bodzio to tobie warsztaty są potrzebne? Czy też może ty je prowadziłeś? ;)
Migawka, były drzewa, przeszedłem z 10 metrów i takie oto zastałem:
Offline
Taka mała wstawka z przygotowywanej większej pracy dotyczącej cerkiewek małopolski. Prawdopodobnie będzie z tego wystawa i album :)
Zdjęcia robione nowym szkłem 12/2,0
Taka ciekawostka - zwróćcie uwagę na polichromię na ścianach - widać na niej cienie. Otóż w trakcie renowacji, z oryginalnych starych desek zeżartych przez grzyb i korniki, ścinano delikatnie warstwę drewna wraz z polichromią i naklejano na nowe deski.
a to, to jedna z najstarszych ikon w Polsce
Offline
Bodzio: czyżbyś robotę na boku miał? :D bo widzę, że i oko do dobrych ujęć, i sprzęt jak rękawiczki zmieniany, i niezły markienting - jedynie zrobić pod Twój styl portfolio i... możesz na wyjazdy zdjęcia robić za dodatkowe grosze :)
Środkowe zdjęcie: niesamowita perspektywa, i to bez efektu beczki, a ogniskowa pewnie <=30mm :D
Offline
Stałka 12 mm ze światłem 2,0
:)
Offline
I nie ma efektu oka. Niesamowite :___)
Offline
Ma, tyle że zamist dobrze skorygowac szkło zeby beczki nie bylo to korekcja jest poprzez firmware.
Offline
bez kitu, takie zdjecia to tylko przy swietle zastanym.
Offline
Ależ one są przy zastanym - chyba że Cię nie zrozumiałem :)
Po to jest takie szĸło aby lampy w takich miejscach nie używać. Normalnie jaja by mi urwali za lampę przy najstarszych ikonach w Polsce.
Offline
to czego takie plaskie, i kolory wyprane (zastane tj: naturalne sloneczne - dla mnie przynajmniej).
Offline
pink napisał(-a):
to czego takie plaskie, i kolory wyprane (zastane tj: naturalne sloneczne - dla mnie przynajmniej).
Hmmm, w ogóle Cię nie rozumiem. Widzisz gdybyś tam był to przekonałbyś się że kolory są oddane naturalnie, że to nie kościół tylko cerkiew - więc okien jedno, dwa małe i ciemnica w środku. Że słońca tam nie uświadczysz nigdy lub prawie nigdy.
Widzisz - mogę podbić nasycenie i kontrast, żaden ból - tylko nie tędy droga. Ja nie chcę pocztówki.
ps. exify dostępne jakby co :)
Offline
A od kiedy to światło słoneczne jest naturalnym światłem pomieszczeń?
Offline
czyli swiatlo sztuczne, ano "nie tedy droga".
2.0 statyw i ja bym zaryzykowal, zgaszenie swiatla.
Offline
Tam światła sztucznego też nie było. Wszystko było zgaszone. Cerkiew w Bartnem ma specjalne punktowe reflektory halogenowe oświetlające poszczególne elementy ikonostatu. Ale tylko tam.
Offline
pink napisał(-a):
czyli swiatlo sztuczne, ano "nie tedy droga".
2.0 statyw i ja bym zaryzykowal, zgaszenie swiatla.
Zapewene wiesz jak działa blenda oraz dlaczego uzywajac reporterskiej lampy blyskowej lepiej jest palnikiem dawac od sciany, sufitu czy tez podlogi. W wielu sakralnych obiektach w podobny sposób wnętrze jest oswietlone swiatlem zewnetrzym. Jednak nie mozna go mylic z swiatlem slonecznym gdyz przez odbicie albo wielokrotne odbicie zmienia swoja charakterystyke. Zmienia sie temperatura barwowa, dochodzi dominanta barwowa, strumien swiatla ulega dyfuzji. Stąd jeśli odbite strumienie światła są zrównoważone to dochodzi do efektu zbliżonego do namiotu bezcieniowego, z tą różnicą że elementy mające jakikolwiek połysk mają ładniejszy akcent, w tym wypadku złote zdobienia.
bodzio: coś dziwnego stało się na drugim zdjeciu z szeregiem ikon na górze środkowa i obecny fragment prawej jest ostra i "soczysta" w kolorach, ale lewa jest mdła. Dokładniej znaczna jej czesc gdyż prawy fragment jest taka jak reszta. Czyżby az taka roznica w wypadku delikatnego wykroczenia poza DOF. Albo z lewej strony było coś co w dziwny sposób rozproszyło światło.
Offline
wiem, nie uzywam, nie mam doswiadczenia.
e tam sie czepiasz ;-).
Offline
@qluck sufit może być baaaardzo wysoko ...
Offline
pink napisał(-a):
wiem, nie uzywam, nie mam doswiadczenia.
e tam sie czepiasz ;-).
Może trochę, ale gdyby nie to nasze czepianie to nikt by sie niczego nie nauczył tutaj :)
Yampress: Co rozumiesz przez wysoko? Nawet jeśli jest to 20m to masz odpowiednie synchronizatory błysku i wyzwolenia migawki. Tyle że ja opisuje tutaj zastosowanie światła stałego, dokładnie wpadającego światła zewnętrznego. W takim wypadku wysokość jest pomijalna. Istotna staje się intensywność źródła, jego barwa, charakterystyka oraz specyfika powierzchni odbijajacych. Tak też najlepsza farba na sufit dla fotografa to neutralna szarość :P
Offline
@qluk o skręceniu lampy w góre pod kątem i ilości odbitego światła od sufitu przy wysokim suficie, miałem na myśli ... ]:->
Offline