Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.






Ojciec Założyciel
Objawy mam takie:
- jak silnik jest zimny, to pali od kopa
- jak jest ciepły, to oooooj, kręcę i kręcę i nic
Silnik 1,9 TDI
Więc pytanie: pompa wtryskowa czy czujnik na pompie. Auto ma tylko 180 000 km
Offline



Też człowiek :-)




Podłączyć pod VAG'a i sprawdzić. Może po prostu kąt wtrysku do ustawienia ? Nie wymieniałeś ostatnio rozrządu ?
Offline

Amiga User


Check engine sie pali jak silnik nie chce zalapac? Najlepiej udac sie do speca, szczyta błedy z kompa, podepnie oscyloskop pod pompe wtryskową i sprawdzi przebiegi sygnałów.
Ja bym stawiał na czujnik na pompie.

Offline






Ojciec Założyciel
Komputer wykazał 0 (zero) błędów. Check engine nie ma w tym modelu, jest rozbudowany komputer pokładowy, który też nic nie wykazuje
Offline


Członek Sejmowej Komisji Śledczej



Może sprawdź kolektor ssący?

Offline




elektryk dyżurny





Offline






Ojciec Założyciel
Dzięki rychu, czytałem podobnego posta z elektrody - nie tego. Mój mechanik mówi, że zwiększenie dawki paliwa to na krótką metę i jest raczej pewien że to pompa.
Tylko że to 2 800 zł - trochę boli :(
Offline

Amiga User


Bodzio: a nie zdażyło ci się zalać gorszej ropy , albo ropy z niepewnej stacji paliw? Swego czasu (w poprzednej pracy) miałem 2 przypadki uszkodzeń pomp wtrysskowych w Zafirze z CDTI i Corolli z D4D przez paliwo ze stacji na jakimś wygwizdowie.

Offline






Ojciec Założyciel
Wszystko możliwe, choć w Gorlicach leję z jednej sprawdzonej stacji. Ale w trasie to różnie bywa.
Ale ostatnio sprawdzałem autko na obwodnicy Tarnowa, i tak lekko sobie 200/h poleciał. Czy uszkodzona pompa da tyle paliwa, aby moc była wystarczająca do osiągnięcia tej prędkości ?
Offline



Wredotka




Bodzio napisał(-a):
Tylko że to 2 800 zł - trochę boli :(
Przepraszam że spytam, za co 2,800? Z tego co widzę na alledrogo, pompy stoją po 100-200 pln (nowe.)
Za robociznę sobie tyle krzyczy?
Za tyle to kupisz kilkunastoletnie ze ze sprawną pompą ;)
Offline






Ojciec Założyciel
Wredotko, to nie tak - tam piszą "jak nowa" :D
Offline



Wredotka




No piszą.
W sumie bezpieczniej kupić nową, zainwestować i mieć sen spokojny, zwłaszcza gdy auto kilkuletnie.
A jakieś autoryzowane sklepy, dystrybutorzy części do Seata? Coś w ten deseń może. Chociaż pewnie zedrą kasę podobnie jak napisałeś.
Offline




Pan inż. Cyc





Kurde nie pamietam gazety, ale ostatnio u fryzjera ;) jak siedzialem to czytam, czytam sobie i jest o silnikach 1.9 TDI VW. One maja jakis sprytny system odcinajacy zaplon przy niskich obrotach jak jest cieply silnik. Problemem jest rozrusznik ktory jako że leciwy to już nie jest w stanie rozkrecic odpowiednio.
A własnie, gazeta to motor był, ale jaki numer to nie pamietam :P
Offline



Też człowiek :-)




Bodzio napisał(-a):
Wszystko możliwe, choć w Gorlicach leję z jednej sprawdzonej stacji. Ale w trasie to różnie bywa.
Ale ostatnio sprawdzałem autko na obwodnicy Tarnowa, i tak lekko sobie 200/h poleciał. Czy uszkodzona pompa da tyle paliwa, aby moc była wystarczająca do osiągnięcia tej prędkości ?
Z elektrody:
witam, miałem to samo w sharanie. Trzeba naprawić rozrusznik ( dokładnie wymienić szczotki i przeczyścić go). Tym sposobem naprawiłem już 6 aut z silnikiem tdi wszystkie z roku 1998-99.
Jakoś nie wydaje mi się, że to pompa ... sprawdzałbym od najtańszych rzeczy ... tak jak w temacie na elce pisali ... czujnik temperatury, rozrusznik ... a dopiero na końcu pompa. 2800 to kupa kasy ... a jak to nie pompa to masz wydane 2800 w plecy ... W temacie z elektorody było wspomniane o tulejach rozrusznika które uszkodzone spowalniają rozruch.
----
Albo padło coś co steruje kątem wtrysku.
Bodzio: zmieniałeś rozrząd ostatnio ?
Ostatnio edytowany przez Piotr3ks (2011-03-19 17:41:50)
Offline



Wredotka




A świece może?
//edit
e. nie.
Ostatnio edytowany przez Trin (2011-03-19 18:32:29)
Offline



Administrator




A może by tak auto zabrać do mechanika zamiast zgadywać?
Offline






Ojciec Założyciel
qluk napisał(-a):
Kurde nie pamietam gazety, ale ostatnio u fryzjera ;) jak siedzialem to czytam, czytam sobie i jest o silnikach 1.9 TDI VW. One maja jakis sprytny system odcinajacy zaplon przy niskich obrotach jak jest cieply silnik. Problemem jest rozrusznik ktory jako że leciwy to już nie jest w stanie rozkrecic odpowiednio.
A własnie, gazeta to motor był, ale jaki numer to nie pamietam :P
w tym aucie rozrusznik nie ma tulejek ślizgowych tylko łożyska igłowe. Nie do zajechania.
kamikaze napisał(-a):
A może by tak auto zabrać do mechanika zamiast zgadywać?
wycztałem wszystko z elektrody - właśnie tak bym zrobił gdybym miał zaufanie do warsztatu. W przyszłym tygodniu skoczę do serwisu Seata do Sącza.
Dzięki za zainteresowanie :)
Offline




Pan inż. Cyc





Nie wiem, pisze co pisal ekspert z VW. Swoją drogą obroty rozrusznika idzie raczej sprawdzić w wiekszosci warsztatów.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1676007.html
Offline



Dark Sith




Ja twierdzę, że w Polsce mechanicy nie myślą, bo powinni się specjalizować tylko w określonych markach samochodów.
U mnie w pobliżu jest nieautoryzowany serwis, naprawiają tylko VW, Seaty, Skody i Audi oraz elektrykę w Mercedesach - mają całą masę klientów, wymietli większość "naprawników" w okolicy.
Stawiam na coś elektrycznego (rozrusznik, czujnik), strzelam ślepo bo nie napisałeś jaki to model silnika - a jest trochę rodzajów legendarnego 1.9 TDI.
Poszukaj jeszcze na licznych forach VW i Audi.
Ostatnio edytowany przez Zbooj (2011-03-20 15:19:04)
Offline






Ojciec Założyciel
Aaaach :) - właśnie dostałem telefon od mechanika. Ibiza zrobiona. Był uwalony czujnik na pompie. Koszt 200 zł. Cieszę się bardzo :)
Offline