Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

Członek DUG


Chciałem zrobić coś z enuma w c++ lecz chyba nie do końca myśle poprawnie o zastosowaniu go
#include <iostream>
#include <cstring>
#include <stdlib.h>
#include <cstdio>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int main()
{
int nKierunek;
enum DIRECTION { gora = 1, dol=2, lewo=3, prawo=4 };
cout << "wybierz kierunek " << endl;
cin >> nKierunek;
DIRECTION Kierunek = nKierunek;
switch(Kierunek)
{
case gora : cout << "wybrales kierunek gora" << endl; break;
case dol : cout <<"wybrales kierunek dół" << endl; break;
case lewo : cout <<"wybrales kierunek lewo" <<endl; break;
case prawo : cout <<"wybrales kierunek prawo"<<endl; break;
default: cout << "nieznana opcja";
}
return 0;
}czyż nie ?
Offline



inż.
Jak chcesz użyć DIRECTION jako typu zmiennej musisz zrobić:
typedef enum { gora = 1, dol=2, lewo=3, prawo=4 } DIRECTION;lub użyć
enum DIRECTION Kierunek = ...;
przy czym tego 2 nie jestem pewien ;)
Offline