Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Chciałem zrobić coś z enuma w c++ lecz chyba nie do końca myśle poprawnie o zastosowaniu go
#include <iostream> #include <cstring> #include <stdlib.h> #include <cstdio> #include <ctime> #include <cmath> using namespace std; int main() { int nKierunek; enum DIRECTION { gora = 1, dol=2, lewo=3, prawo=4 }; cout << "wybierz kierunek " << endl; cin >> nKierunek; DIRECTION Kierunek = nKierunek; switch(Kierunek) { case gora : cout << "wybrales kierunek gora" << endl; break; case dol : cout <<"wybrales kierunek dół" << endl; break; case lewo : cout <<"wybrales kierunek lewo" <<endl; break; case prawo : cout <<"wybrales kierunek prawo"<<endl; break; default: cout << "nieznana opcja"; } return 0; }
czyż nie ?
Offline
Jak chcesz użyć DIRECTION jako typu zmiennej musisz zrobić:
typedef enum { gora = 1, dol=2, lewo=3, prawo=4 } DIRECTION;
lub użyć
enum DIRECTION Kierunek = ...;
przy czym tego 2 nie jestem pewien ;)
Offline