Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

 Członek DUG
 Członek DUG
	


Chciałem zrobić coś z enuma w c++ lecz chyba nie do końca myśle poprawnie o zastosowaniu go
#include <iostream>
#include <cstring>
#include <stdlib.h>
#include <cstdio> 
#include <ctime> 
#include <cmath>
using namespace std;
int main()
{
int nKierunek;
enum DIRECTION  { gora = 1, dol=2, lewo=3, prawo=4 };
cout << "wybierz kierunek " << endl;
cin >> nKierunek;
DIRECTION Kierunek = nKierunek;
switch(Kierunek)
{
    case gora : cout << "wybrales kierunek gora" <<    endl; break;
    case dol : cout <<"wybrales kierunek dół" << endl; break;
    case lewo : cout <<"wybrales kierunek lewo" <<endl; break;
    case prawo : cout <<"wybrales kierunek prawo"<<endl; break;
    default: cout << "nieznana opcja"; 
}
return 0;
}czyż nie ?
Offline



 inż.
 inż.
	Jak chcesz użyć DIRECTION jako typu zmiennej musisz zrobić:
typedef enum { gora = 1, dol=2, lewo=3, prawo=4 } DIRECTION;lub użyć 
enum DIRECTION Kierunek = ...;
przy czym tego 2 nie jestem pewien ;)
Offline