Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam, Na początku chce przeprosić jesli umiesciłem temat w złym dziale, lecz ten wydał mi sie najodpowiedniejszy. Posiadam Komputer z systemem operacyjnym
Linux Phoenix 2.6.31-17-generic #54-Ubuntu SM x86_64 GNU/Linux
Konfiguracja sprzętowa:
AMD Athlon 3000+ 64bit (taktowanie 1,8gHz)
2GB ramu
ATI Radeon x600 128mb
reszta chyba mało ważna.
Problem jest taki, prubóje odpalić Battlefield2 poprzez wine, porobiłem tutoriale jak na stronie winehq i wszystkich innych jakie znalazlem, zainstalowalem patche 1.4 i 1.5. jak odpalam gre dzwiek działa ok ale z obrazem jest cos nie teges...
http://e-stuff.pl/shity/ubu/zrzut_ekranu-1.png
http://e-stuff.pl/shity/ubu/zrzut_ekranu-2.png
oto co mówi glxinfo
tazz@Phoenix:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: DRI R300 Project
OpenGL renderer string: Mesa DRI R300 (RV380 3E50) 20090101 TCL
OpenGL version string: 1.5 Mesa 7.6
OpenGL extensions:
GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_shadow,
GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
GL_MESAX_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,
GL_ARB_vertex_array_bgra, GL_ARB_vertex_buffer_object,
GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate,
GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax,
GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution,
GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord,
GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays,
GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,
GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal,
GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap,
GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object,
GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_vertex_array,
GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_APPLE_packed_pixels,
GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_texture_env_combine3,
GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_separate_stencil,
GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip,
GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos,
GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle,
GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_OES_read_format,
GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap,
GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
8 GLX Visuals
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x22 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x6b 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x6c 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x6d 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x6e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x6f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x62 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 Ncon
8 GLXFBConfigs:
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x63 0 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x64 0 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x65 0 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x66 0 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x67 0 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x68 0 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
0x69 0 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x6a 0 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slowjak widac obsługę 3d niby mam, mimo to nie dziala. Wine mam w symulowanym pulpicie 800x600 ppodczas odpalania gry. Mógł bym liczyć na pomoc lub jakieś wasze rady?
na koniec
tazz@Phoenix:~$ glxgears 8897 frames in 5.0 seconds 9034 frames in 5.0 seconds 8654 frames in 5.0 seconds
Pozdrawiam TaZz
Ostatnio edytowany przez TaZz (2010-01-12 22:30:33)
Offline



Smoleńsk BULWA!




Heh wystarczyło poczytać listy mailingowe userów i twórców wine - a bardzo szybko znalazł byś stwierdzenie w stylu "ATI drivers are s**t"/ATI doesn't support this"/"ATI doesn't support that"/"Use NVIDIA" - krótko:
Większość tutoriali jak i ocen na appdb.winehq.com to oceny dla systemów z kartami Nvidii - ATI,Intel i reszta zwykle się sypią niestety, taka smutna prawda.
Czego można spróbować... przychodzi mi do głowy tylko to:
-wyłączyć shadery(poprzez winecfg) lub sam GLSL(co za skutkuje redukcją shaderów do 1.x to trzeba poprzez wpis do rejestru wine - jakie znajdziesz na: http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys)
-pobawić się wartością "OffscreenRenderingMode" ze stronki powyżej, FBO (czyli obecny standard) jest chyba bardziej problematyczne od reszty
-z upgradować wine do najnowszej wersji a jak nie pomoże to skorzystać z DOKŁADNIE tej wersji wine dla której był robiony tutorial dla gry.
Offline
robiłem to co mówiłeś, ale efekt był tylko taki ze wylogowywało mi usera czy tez restartowało xy nie wiem do konca.. kupilem wczoraj na allegro nvidie 2x lepszą za śmieszne pieniądze więc nic tylk czekac;)
Ostatnio edytowany przez TaZz (2010-01-13 17:43:23)
Offline
temat mozna skasowac wywalilem tą karte na złom
Offline