Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam wszystkich
Czy Lenny zainstalowany na kompie z prockiem Intel Pentium Core 2 Quad w sposób standardowy bedzie obsługiwał go poprawnie i wykorzysta wszystkie jego mozliwości czy też należy coś w kernelu poustawiać?
Pozdrawiam
Hawsk
Offline
Wykorzysta o ile będziesz miał zainstalowane irqbalance. Odpowiada toto za rozłożenie obciążenia na poszczególne rdzenie a o ilę pamiętam nie instaluje się z systemem podstawowym i trzeba go potem ręcznie doinstalować.
Offline
A to jest w formie pakietu czy jakiegoś modułu do kernela, który trzeba wkompilować w jądro.
Hawsk
Offline
gielo napisał(-a):
Wykorzysta o ile będziesz miał zainstalowane irqbalance. Odpowiada toto za rozłożenie obciążenia na poszczególne rdzenie a o ilę pamiętam nie instaluje się z systemem podstawowym i trzeba go potem ręcznie doinstalować.
* sys-apps/irqbalance Available versions: 0.55-r1 0.55-r2 Homepage: http://www.irqbalance.org/ Description: Distribute hardware interrupts across processors on a multiprocessor system
Tak wiem czepiam się, ale rozłożenie obciążenia realizowane jest bezpośrednio przez scheduler w jądrze. Wiadomo jak jest jeden proces napisany jako jednowątkowy nie wykorzysta dwóch rdzeni. Jak wynika z opisu paczki, to jedynie rozkłada wykonywanie obsługi przerwać sprzętowych na oba rdzenie. Bez tej paczki zadania normalnie będą rozdzielane na oba rdzenie.
Offline
indeed, SMP jest w jajach od dawna. A co do uzytkowania "mocy" prcesora i jego rdzeni... Zalezy co sie bedzie robic, np. podczas kompilacji trzeba dorzucic parametr mowiacy ile zadan mozna rownoczesnie prowadzic. Ogolnie standardowy uzytkownik nie bedzie widzial duzej roznicy pomiedzy 2, 3 a 4 rdzeniami. Choc plugin flasha mozna by w koncu uczynic SMP frindly.
Offline
Dokładnie tak - największą różnicę widać przy kompilacji poprzez make -jX gdzie X to ilość jajek - na moim C2D autentycznie kompiluje 2 razy szybciej (a obciążenie skacze do 100% - na każdym jajku :) ). Generalnie należy sobie zdać sprawę że samo jajko będzie zapierdzielać bardzo sprawnie nawet na jedno rdzeniowym procku z zeszłej epoki, inna sprawa to środowiska graficzne – choć i tutaj jakiś nowy Celeron czy Sempron będzie sobie radził bardzo sprawnie – po prostu nawet najsłabsze dzisiejsze procki poradzą sobie ze standardowymi zadaniami systemu, są na tyle szybkie, tak więc różnicy pomiędzy Celeronem a C2Q się nie zauważy, lub będzie ona niewielka (chodzi oczywiście o samo użytkowanie podstawowych aplikacji), mocny procek tak naprawdę przyda się do gier i/lub programów profesjonalnych - niestety nawet większość dzisiejszych gier nadal NIE POTRAFI wykorzystać więcej niż jednego jajka :(
Offline
Huk napisał(-a):
Dokładnie tak - największą różnicę widać przy kompilacji poprzez make -jX gdzie X to ilość jajek - na moim C2D autentycznie kompiluje 2 razy szybciej (a obciążenie skacze do 100% - na każdym jajku :) ). Generalnie należy sobie zdać sprawę że samo jajko będzie zapierdzielać bardzo sprawnie nawet na jedno rdzeniowym procku z zeszłej epoki, inna sprawa to środowiska graficzne – choć i tutaj jakiś nowy Celeron czy Sempron będzie sobie radził bardzo sprawnie – po prostu nawet najsłabsze dzisiejsze procki poradzą sobie ze standardowymi zadaniami systemu, są na tyle szybkie, tak więc różnicy pomiędzy Celeronem a C2Q się nie zauważy, lub będzie ona niewielka (chodzi oczywiście o samo użytkowanie podstawowych aplikacji), mocny procek tak naprawdę przyda się do gier i/lub programów profesjonalnych - niestety nawet większość dzisiejszych gier nadal NIE POTRAFI wykorzystać więcej niż jednego jajka :(
Na moim athlonie 64 X2 jest tak samo 2 razy szybciej na dwóch jajach ;D aż miło się kompiluje i w trakcie kompilacji patrzy na conky ;D
Coby nie być goło słownym tutaj są wyniki testu kompilacji:
http://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?id=13034 post #4
Offline
Witam
Dziękuje za wyczerpujące objaśnienie tematu
Hawsk
Offline