Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Ważna sprawa dla jakości dźwięku: należy zmienić w ossxmix wartość vmix0-src. Zmiana z FAST na wyższe to kolejny przyrost jakości. Dla mnie rewelacja! Od dawna nie korzystałem już z foobara na Windowsie ale śmiem twierdzić, że teraz mam dźwięk na porównywalnym jeśli nie wyższym poziomie. Moim zdaniem OSS4 to żadna alternatywa dla alsy... to po prostu inna bajka ;)
Ostatnio edytowany przez dowoszek (2009-08-06 08:18:36)
Offline
To zależy od karty dźwiękowej jak już wielokrotnie wpominałem.
Na jednych jest znacznie lepiej na innych mniej a innych nie obsługuje. :)
Może podaj jaką masz karte wraz z numerkiem ID (lspci -n) to może zrobimy wykaz kart na których OSS4 działa bardzo dobrze.
Offline
To jest jakiś prosty zintegrowany układ Intela sprzed 10 lat. Chyba o te info ci chodziło:
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller (rev 11) 00:1f.5 0401: 8086:2445 (rev 11)
Spróbuję chyba jeszcze połączenia ALSA+JACK, bo też słyszałem dobre opinie. Co prawda ta jakość nie jest mi aż tak potrzebna, bo na co dzień słucham muzyki na porządnym stereo ze starym dobrym CD... ale jak już zacząłem się bawić, to czemu nie :)
EDIT
---
Zaczynam czytać o JACKu i zaczynam mieć wątpliwości czy w jakikolwiek sposób może on wpłynąć na jakość ODTWARZANEGO dźwięku. Czy to nie jest aby tak, że jedyne w czym on może pomóc to przy profesjonalnej obróbce?
Ostatnio edytowany przez dowoszek (2009-08-06 09:24:35)
Offline
dawoszek napisał(-a):
Zaczynam czytać o JACKu i zaczynam mieć wątpliwości czy w jakikolwiek sposób może on wpłynąć na jakość ODTWARZANEGO dźwięku. Czy to nie jest aby tak, że jedyne w czym on może pomóc to przy profesjonalnej obróbce?
Mniej więcej tak.
Pozwala na zapięcie łaczenie zaawansowanych aplikacji do obróbki dzwieku.
Jednak jakość i tak jest ograniczona mozliwościami sterownika.
Jeśli ten jest wybitniie niedoskonały to i tak cała zabawa na za wiele się nie zda. A obciązenie kompa wzrasta bardzo mocno.
W codziennym użytkowaniu raczej mało stosowany.
Offline
A u mnie po restarcie nie działa ;/
dopiero po dpkg-reconfigure oss-linux działa
Offline
Spotkałem się juz z przypadkiem na ubuntu gdzie w inicie był wyłączony.
Oss nie startował wraz ze startem systemu mimo ze był w skryptach startowych.
Nie byl zaznaczony na żadnym inicie.
Offline
Ja jeszcze wrócę do gry Smokin Guns :) Po odpaleniu na pierwszy rzut oka wygląda, że wszystko działa jak wcześniej, ale jednak stwierdzam że gra trochę przymula, pojawiają się często przestoje w animacji. Częściowo jest to pewnie wina mojego nienajnowszego już sprzętu, ale jednak na Alsie działało lepiej. Próbowałem już chyba wszystkiego, np. wyłączanie wirtualnego mixera, zrobiłem kompilację najnowszego OSS4, również kompilację samej gierki... bez rezultatów :(
Próbowałem przełączać system dźwięku "w locie". Wyłączyłem OSS (soundoff) i potem próbowałem "alsa reload" ale wyświetla że alsa nie była załadowana i tyle... Da się to jakoś zrobić?
Offline
Nie znam tej gry więc trudno mi coś powiedzieć.
Popatrz na tej stronce co Ci wyzej podałem.
Być może zrobienie tricku pod inną aplikację moze załatwić problem.
Może ta gra korzysta z openal a tam było coś na ten temat.
Offline
ilin napisał(-a):
Nie znam tej gry więc trudno mi coś powiedzieć.
Popatrz na tej stronce co Ci wyzej podałem.
Być może zrobienie tricku pod inną aplikację moze załatwić problem.
Może ta gra korzysta z openal a tam było coś na ten temat.
Dokładnie, dla openal zadziałało. Tyle że mimo to gra trochę spowolniła w stosunku do Alsy (pewnie mniejsze w tym przypadku obciążenie procka niż OSS4). Stąd moje pytanie: czy można w prosty sposób przełączyć się z OSS4 na Alsę i odwrotnie (najlepiej bez restartu komputera)?
Offline
Obawiam że się nie da.(Przynajmniej ja narazie nie wiem jak)
Po zainstalowaniu oss moduły alsy w jakiś magiczny sposób znikają z /lib/modules/kernel/.....
Po odinstalowaniu oss wracają.
Nie zbadałem jeszcze mechanizmu działania tego :)
Offline
Witam,
Mam problem z instalacją OSS4.1 na świeżym Debianie Squeeze z jajkiem 2.6.30.4.
Konkretnie to się nie kompiluje. Mam zainstalowane wszystkie potrzebne pakiety do kompilacji, GCC w wersji 4.3 (chociaż 4.2 i 4.1 też widzę w pakietach), no i szczerze mówiąc to nie wiem jak zamienić na chwilę na starszą wersję, bo nigdy tego nie potrzebowałem robić. Jeżeli to oczywiście pomoże, bo jeżeli może być ta wersje to wolę przy niej zostać. Teraz siedzę pod Windowsem, więc jak się zaloguje na Debiana (jeszcze nie wszystko do "życia" mam zainstalowane, bo system wczoraj instalowałem od podstaw) to wkleję loga z kompilacji.
Ale wolę się już teraz zapytać - czy własnoręcznie kompilowany kernel 2.6.30.4 (konfig z repowego 2.6.26) może mieć na to wpływ? Może trzeba je przekompilować i coś tam zaznaczyć, lub całe OSS wkompilować w kernel? Lub jako moduły? Ogólnie to chciałbym mieć tylko OSS zainstalowane i nic z ALSY. Jest to w ogóle możliwe, czy trzeba też ALSĘ instalować?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
P.S: Dopiero się zarejestrowałem (ale forum przeglądam od dawna), więc witam. :-)
EDIT:
Aha, najważniejszego zapomniałem :P Moja karta dźwiękowa to SB Audigy SE. Ogólnie na starym systemie z jajkiem 2.6.26 wszystko działało normalnie (tzn OSS był w wersji 4.0 zainstalowany). Dlatego podejrzewam, że to wina wersji kernela.
Ostatnio edytowany przez KeFaS (2009-08-13 22:18:53)
Offline
OSS4.1 na tym jaju nie nada.
Musisz użyc wersji 4.2rcX
Offline
Tak, ściągnąłem 4.2rc3 i się skompilowało i zainstalowało. Dzięki. :-)
Tylko mam jeszcze jeden, a w sumie 2 problemy.
Gdy wpisuję osstest to otrzymuję coś takiego:
kefas@PC-Linux:~$ osstest Sound subsystem and version: OSS 4.2 (b rc3/200908140626) (0x00040100) Platform: Linux/i686 2.6.30.4-debian #1 SMP Mon Aug 10 06:59:44 CEST 2009 *** Scanning sound adapter #-1 *** /dev/oss/oss_audigyls0/pcm0 (audio engine 0): AudigyLS front - Performing audio playback test... <left> Device returned error: Input/output error /dev/oss/oss_audigyls0/pcm1 (audio engine 2): AudigyLS center/lfe - Performing audio playback test... <left> Device returned error: Input/output error /dev/oss/oss_audigyls0/pcm2 (audio engine 3): AudigyLS surround - Performing audio playback test... <left> Device returned error: Input/output error /dev/oss/oss_audigyls0/pcm3 (audio engine 4): AudigyLS 5.1 output - Skipping multi channel device *** Some errors were detected during the tests ***
Oczywiście żadnych dźwięków przy tym głośniki nie wydają. Jednak co dziwne, włączając Audaciousa normalnie muzyka leci i ją słychać z głośników.
Drugi problem to brak ossxmix. Zarówno z usera jak i z roota nie ma takiego polecenia. Jest oczywiście konsolowy ossmix, ale bardzo ciężko cokolwiek tam ustawić. Da się jakoś "dodać" GUI konfiguracyjne ossxmix?
Ostatnio edytowany przez KeFaS (2009-08-14 08:42:48)
Offline
Ten test nie zawsze gra.
Jeszcze nie wiem czym to jest spowodowane.
Brak ossxmix zaś spowodowane jest tym ze nie miałeś w systemie podczas kompilacji pakietu libgtk2.0-dev aby gui mogło się skompilować.Musisz go doinstalować i jeszcze raz skompilować
Wszystko jest tutaj napisane.
http://new.dug.net.pl/tekst/64/oss4_w_debianie
Offline
Dzięki za odpowiedź. Czyli doinstaluje brakujący pakiet i skompiluję jeszcze raz.
Poza tym, jeszcze jedno:
PC-Linux:/home/kefas# ossdetect -v Detected Sound Blaster Audigy LS / Live7.1 USB support available in the system, adding USB driver Detected Generic USB audio/MIDI device (BETA)
Czemu wykrywa mi jakieś "USB audio", jeżeli mam kartę na PCI (którą poprawnie wykrywa) i nic innego poza nią (zintegrowana jest wyłączona w BIOS-ie)?
Edit:
Zainstalowałem libgtk2.0-dev (i 50 innych zależności), skompilowałem od nowa i dalej nie mam ossxmix.
Ostatnio edytowany przez KeFaS (2009-08-14 08:57:41)
Offline
Zbuduj sobie paczkę od nowa i zainstaluj.
Mi też to usb się ładuje.
Nie wiem dlaczego.
debian:/home/adam# ossdetect -v Detected Sound Blaster Audigy LS / Live7.1 USB support available in the system, adding USB driver Detected Generic USB audio/MIDI device (BETA)
Wywalenie tego modułu z jądra nic na dzwiek nie szkodzi.Wsio działa.
Będę się musiał temu bliżej przyjżeć.
Co do libgtk
Nowy: tak Stan: niezainstalowany Wersja: 2.16.1-2 Priorytet: opcjonalny Sekcja: libdevel Opiekun: Sebastien Bacher <seb128@debian.org> Rozmiar rozpakowanego: 9794k Wymaga: libgtk2.0-0 (= 2.16.1-2), libgtk2.0-common, libc6 (>= 2.0), libglib2.0-0 (>= 2.19.7), libglib2.0-dev (>= 2.19.7), libpango1.0-dev (>= 1.20), libatk1.0-dev (>= 1.13.0), libcairo2-dev (>= 1.6.4-6.1), libx11-dev (>= 2:1.0.0-6), libxext-dev (>= 1:1.0.1-2), libxinerama-dev (>= 1:1.0.1-4.1), libxi-dev (>= 1:1.0.1-4), libxrandr-dev (>= 1:1.2.99), libxcursor-dev, libxfixes-dev (>= 1:3.0.0-3), libxcomposite-dev (>= 1:0.2.0-3), libxdamage-dev (>= 1:1.0.1-3), pkg-config, libxml2-utils
Niestety ale takie ma zależności
Moge Ci ewentualnie moją paczkę na maila podeslać jeśli masz system 32bitowy.
Offline
OK, już wszystko gra, mam ossxmix. Zapomniałem skompilować od nowa (tylko wykonałem make install). Po prostu po nieprzespanej nocy się już ciężko myśli :P
Wielkie dzięki za szybką pomoc. :)
Offline
Dlaczego deba nie robiłeś został by na przyszłość :)
Offline
No w sumie :) Może kiedyś zrobię, ale wtedy bez "niepotrzebnych" modułów, tylko z tymi do mojej karty.
No i tym sposobem można całkowicie wykluczyć z systemu lipną alsę i mieć jednocześnie lepszy dźwięk.
Ostatnio edytowany przez KeFaS (2009-08-25 02:37:00)
Offline
No i mam kolejny problem. Audacious 2.1 nie odtwarza muzyki przy 24Bit, jedynie przy 16Bit.
Kiedyś na alsie (przy tej samej karcie dźwiękowej - SB Audigy SE) normalnie ustawiłem na 24Bit i grało, a przy OSS coś nie działa.
Jest jakieś rozwiązanie (oprócz zmiany odtwarzacza)?
Offline
Chyba się nie da.
Dla pewności pokaż
ossinfo -v3
Offline
Czy u was QuakeLive z OSS4 strasznie tnie ?
Offline
Nie wiem nie gram ale masz tak ?
Za wiki
openal, including openal based like Quake4 Write the following line to ~/.openalrc (define devices '(native oss)) OpenAL Soft uses a different configuration method. Write the following to ~/.alsoftrc: [general] drivers = oss
Offline
ilin napisał(-a):
Nie wiem nie gram ale masz tak ?
Za wikiKod:
openal, including openal based like Quake4 Write the following line to ~/.openalrc (define devices '(native oss)) OpenAL Soft uses a different configuration method. Write the following to ~/.alsoftrc: [general] drivers = oss
Niestety, to samo.
Offline