Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
emu10k1 sound blasterek dwa
działa nawet pod oss ale juz oss4 śię zacina
wystarczy wpis
snd_emu10k1_load="YES"
i graj piekny metalowcu szatańie ty mój
Ostatnio edytowany przez Ryszard (2009-06-02 18:53:43)
Offline
krótko mówiąc jak poszperałem po necie to wielu ludzi którzy spróbowali oss4 na linuxie raczej do alsy nie chce wrócić :D
alsa w linuxie -> powinni tego zabronic :D
Ostatnio edytowany przez Yampress (2009-06-10 09:07:40)
Offline
Ja myślę, że to nie jest do końca uzasadniony emtuzajazm, patrz problem z mikrofonem kamery USB :D
Offline
ano. mi zwykły mikrofon nie chodzi ale jeszcze nie wziałem sie poważnie za rozwiązanie problemu.
Ostatnio edytowany przez Yampress (2009-06-10 20:13:00)
Offline
U mnie mikrofon dziala bez problemu zarówno na karcie na pci jak i na tej zintegrowanej.
Skypa jak testowałem to mikrofon wpiąłem w drugą kartę bo do pierwszej jest kabelek od karty TV.
Więc mówię do jednej karty a słucham z drugiej.
Używam oss w wersji 4.2 beta.
Offline
A jo mom 4.1 może bez to :) Jeśłi ktoś uruchomi mikrofon wbudowany w kamerkę przy pomocy OSS4 to niech tu napiszę o tym wielkim sukcesie ;)
Offline
Używając OSS4 możemy również używać aplikacji które mają wyjście dźwięku tylko na alsa.
Wystarczy stworzyć odpowiedni plugin.
Kompilujemy sobie alsa-plugins.
ftp://ftp.alsa-project.org/pub/plugins/alsa-plugins-1.0.20.tar.bz2
Następnie tworzymy plik /etc/asound.conf o zawartości
pcm.oss { type oss device /dev/dsp } pcm.!default { type oss device /dev/dsp } ctl.oss { type oss device /dev/mixer } ctl.!default { type oss device /dev/mixer }
Po przelogowaniu powinno banglać.
Offline
Może to by rozwiązało problem z mikrofonem mojej przecudnej urody kamerki :)
Offline
usuchomiłem ossxmix -> potem przestawiłem wyjście na input przy pink (różowej wtyczce) no i mokrofon zaczął działać. Jeszcze trzeba było pomedykować przy misc -> mic i mikrofon pod skype zaczał działać. Jak widac to kwestja ustawień...
Ostatnio edytowany przez Yampress (2009-06-21 14:13:23)
Offline
Tak z innej beczki... mogli by developerzy alsy i OSS połączyć siły i zrobić jedno wspólne API – multiplatformowe – alsa jest tylko w Linuksie a to troszkę durnawe rozwiązanie dla dewów – inna sprawa – jak patrze na listę sprzętu obsługiwanego przez OSS to nadal jest znacznie krótsza od tej alsowej...
Offline
A wiecie może, na których sterownikach dźwięk jest lepszy, na alsie czy oss?
Czy może bez róźnicy?
Offline
To znaczy jeśli masz dobry słuch to Osa jest lepsza Alsa jest z @#$$#$%
EDIT
znalezione gdzieś w sieci
Pytanie często zadawane jest ode mnie: "OSS jest pochwalane więc dlaczego nadal rozwój i utrzymanie go?".
To jest krótkie i proste pytanie. Jednak odpowiedź nie jest krótki lub proste. Przede wszystkim musimy wrócić około 10 lat wstecz w czasie.
Dawno, dawno temu w Linuksie była niewielka podsystemu dźwięku o nazwie VoxWare (dawniej znany jako Linux Sound Diver). To był utrzymywany przez mnie i wydana na licencji GPL dla Linuksa (i na licencji BSD dla FreeBSD i innych wariantów systemu Unix). Ten fragment kodu został zawarty w jądrze Linux Drzewozródeł. Ja pracowałem na kod "dla zabawy". Jednak to zbyt trudne do pracy na solidnych rzeczy w moim wolnym czasie w tym samym czasie podczas pracy w niektórych Windows projektów dla mojego życia. I skontaktował się 4Front technologie i desided do naszego życia z komercyjną wersję OSS.
Niestety zajęło zbyt dużo czasu, aby znaleźć odpowiednie procedury w celu wsparcia GPL / BSD wersji i komercyjnym z tego samego źródła drzewa. Więc dobrze znane dystrybucji sprzedawca dostał podrażnionej i wynajęty innej osobie, aby utworzyć kolejną wersję OSS dla nich (nawet bez pytania mnie do tego). Rezultatem było raczej innym niż moje plany na przyszłość, więc musiał zamknąć jako opiekun dźwiękowych dla systemu Linux.
Od tego momentu jądra (OSS / Free) oraz OSS komercyjnych wersji zostało utrzymane przez różne zespoły. Niestety jądro Linuksa wersja API ma zamrożone do wersji 3.8 OSS a my nadal rozwoju urzędowych API. Oprócz OSS / Free wersji (niestety) zrestrukturyzowane tak, że większość wspólnej (urządzenie niezależne) kod został powielony w poszczególnych sterowników niskiego poziomu. W ten sposób, że niemożliwe do utrzymania jądra sterowników na bieżąco z rozwojem do oficjalnych wersji OSS. Rezultatem było to, że jądro kierowców dostał zamrożone do wersji 3.8 zawsze, niestety.
Następnie kilka lat później grupa miała nieustraszony programistów stworzyła zupełnie różne, niekompatybilne i Linux tylko dźwięk zwany API ALSA. Oni nalegaliśmy go do jądra Linuksa drzewa i starego OSS / Bezpłatna wersja została uznana za "przestarzałe". Ona miała stać się bardziej zaawansowane, że OSS / Free 3.8. To był udostępniany na licencji GPL (tylko), tak wydawało się być słuszne. Jednak programiści aplikacji nie jak ASA API i nadal używać zamiast OSS. To było niezbędne do ogłoszenia OSS jako "przestarzałe" naciskać aplikacji do wsparcia zamiast ALSA OSS.
Jednak nawet, że było za mało. Deweloperzy aplikacji nadal preferowany OSS. To był zły dla ALSA gdyż świadczenia emulacji OSS. Oprócz jądra poziom emulacji OSS ominąć niektóre funkcje (np. dmix) ALSA, że wprowadziła w bibliotece poziomie. Więc emulacji OSS został wdrożony w bibliotece poziomie. Jednakże zapewnienie emulacji OSS w ALSA spowodował pewne działania niepożądane. Programiści aplikacji audio nadal odmawia do konwersji na ALSA OSS API, ponieważ była jeszcze dostępna. Tak więc niektóre bardziej agresywnej polityki było potrzebne.
Jak dotąd pro-ALSA Borgs udało się dostać do dystrybucji kompilacji audio najbardziej aktywne aplikacje tylko z ALSA wtyczek aktywne (wszystkich jest pozbawione wsparcia OSS). W niektórych przypadkach dystrybucje nawet próbować uniemożliwić użytkownikom usuwanie ALSA i OSS instalacji poprzez utrzymywanie miksera ALSA z interfejsem zajęty (GNOME / GTK appled miksera jest natychmiast ponownie, jeżeli otrzyma zabitych). Albo jądra może zostać zmodyfikowany do utrzymania części jądra dźwięk podstawowy włączone nawet dźwięk wsparcia jest całkowicie wyłączona w konfiguracji jądra. "Jesteśmy ALSA projektu. System będzie asymilowane. Opór jest daremny ". Czy ktoś kiedykolwiek słyszał o "wolności wyboru"?
ALSA zostało oficjalnie włączone do jądra Linuksa 2.6.0, który został wydany na okres dłuższy niż 3 lata temu (grudzień 2003). Jeśli ALSA jest równie wielkie, jak twierdzą oni następnie shoudn't to całkowicie zastępuje OSS we wszystkich wniosków w tym czasie? Najwyraźniej, że nie zdarzyło się do tej pory. Czy to się zdarzyć w najbliższych trzech lat? I don't think so.
Istnieje stosunkowo mała wspólnota wierzących ALSA którzy złożyli większość aktualnie dostępnych aplikacji ALSA (zazwyczaj ALSA ALSA lub tym, że). Starsze aplikacje nadal wsparcia OSS oprócz OSS. Niektóre nowsze ALSA tylko z powodu swych twórców zostały powiedział, że OSS API disapper jutro. Jednak ALSA API wciąż prawie całkowicie nieudokumentowaną (trzy lata po jego wydaniu), tak jak każdy może się spodziewać, że programiści mogą rozwijać aplikacje oparte na nim.
A zabawny szczegół jest, że nawet kilka kluczowych deweloperów ALSA się sugerować, że deweloperzy używać Jack API zamiast alsa-lib (btw, Jack ma w pełni funkcjonalny OSS wtyczki). Jakoś zaczyna to zapach jak Emperor's New Clothes.
Powrót do tematu. Najnowsze jądro Linux 2.6.20 nadal ma stare i przestarzałe 10 + lat OSS wersji uwzględnione. To są zabijane (na bardzo dobry powód). Jednak wygląda na to, że jesteśmy coraz bardzo długi pogrzeb. ALSA zbyt ma emulacji OSS. W rzeczywistości istnieją dwa zbędne wersje to: jedna w jądrze i innego poziomu realizowanych w bibliotece. Oboje emulują tylko teraz przestarzałe API w wersji 3.8. To jest martwe i przestarzałe OSS.
Jednak nie jest to tylko OSS. Mamy na 4Front nadal pracuje nad Open Sound System dla wszystkich w ostatnich latach. Ma stać się prawdziwym Common Unix i Linux Sound Solution (CULSS). Oprócz Linux teraz oficjalnym podsystemu dźwięku dla wszystkich wariantów systemu Unix (innych niż MacOS). Jednak dla wielu diehards Linux nie jest alternatywą, ponieważ:
» To nie GPLed (jeszcze). Zamiast tego jest produktem handlowym przez niektóre zła kapitalistycznych świń.
» To nie w jądro Linuksa Drzewozródeł więc nie istnieje.
» Jest używany także przez wrogów publicznych Linuksa.
» To "tylko binarny".
Z powyższych powodów korzyści OSS są powszechnie ignorowane:
» To w oparciu o powszechnie znany Unix / POSIX / Linux model urządzenia.
» Jest to w pełni udokumentowane (OTOH niektóre części dokumentacji są jeszcze w budowie).
» API jest prosta i zwarta co sprawia, że jest bardzo łatwy w obsłudze dla programistów.
» Został on tam 15 lat to praktycznie wszystkie aplikacje już ją wspierać.
» To tylko jądra.
» Jest przeznaczony do pracy w ramach celów ogólnych systemów operacyjnych takich jak Linux i Unix. Nie ma potrzeby używać żadnych specjalnych w czasie rzeczywistym aktywne jądra (mogą one być stosowane, ale nie jest to wymóg).
» Ograniczenia i "specyfiki" określone przez ALSA marketingu propagandy zostały ustalone lat temu.
» Pełne dynamiki moll / numer urządzenia alokacji, który pozwala nieograniczonej liczby audio / MIDI / miksera urządzenia.
» Nowe nazewnictwo, które sprawia, że aplikacje immunologiczny do zmian w konfiguracji urządzenia (instalowanie i usuwanie urządzeń).
» Przejrzyste wirtualnych mieszania że pozwala na dowolną liczbę wniosków do tej samej fizycznego urządzenia audio (-ów). To działa również na nagranie i pełny dupleks.
» Potężne urządzenie wyliczenie wsparcia.
Następnie mamy ALSA, która jest:
» Nie udokumentowane. Użyj Source, Luke!
» API nie jest kompatybilne / podobne do niczego innego (przeszłych, obecnych lub przyszłych).
» Bardzo cienkie urządzenia abstrakcji.
» API jest przeznaczony dla osób o niskich / zero latencję, co sprawia, że bardzo trudne do zastosowania w normalnych zastosowaniach, które nie posiadają żadnych opóźnień wymagania.
» Wymaga zbędne warstwy bibliotek w uzupełnieniu do jądra kosmicznej kod (alsa-lib, Jack). Powoduje to zwiększone wymagania pamięci w systemach wbudowanych.
» Posiada ogromną liczbę funkcji (1500 + kilka lat temu). Większość połączeń nie zostały wykorzystane przez aplikacje (nawet wielu aplikacjach używać różnych funkcji niż jakiekolwiek inne). Ogromna ilość niepotrzebnych bibliotek funkcji zwiększa pamięć śladu nawet dalej. A co na temat zużycia procesora? I nikomu się to możliwe do dokumentu (lub nawet test) wszystkie z nich?
» Istnieje wiele (zbędne) metody przekazywania dźwięku. Jak programista wie, które z nich powinny być stosowane z danego sprzętu?
» Niektóre urządzenia wykorzystania przekładanych kanałów (stereo i multich), natomiast niektóre inne korzystać non-interleaved.
» Static-moll numer przypisania powoduje, że odpady z dostępnych urządzenia / karty miejsca. Liczba kart, urządzenia i subdevices możliwe w systemie jest ograniczona.
» Dziwne, że plik konfiguracyjny mechanizm wymaga stopnia w LISP programowania go zrozumieć.
» Udostępnianie urządzeń jest oparta na funkcji dmix, że nikt, ale eksperci mogą skonfigurować poprawnie.
» API oparty jest na wywołania, które wymaga głębokiej znajomości programowania z deweloperami. Gotos zostały uznane za szkodliwe dla dziesięcioleci. Wywołania są jeszcze gorsze (w rzeczywistości są one ponowne wcielenie słynnej pochodzą z-oświadczenie).
Więc, które z nich powinny zostać uznane za przestarzałe? Jak mówimy o API prawo organ do podjęcia decyzji są aplikacji. Mają swoje "wolność wyboru".
Właściwie nie jest to miły dla porównania przed OSS ALSA w ten sposób aby nie kontynuować dalszych. Jednak oni zrobić to samo dla lat (patrz ALSA na stronie WWW (przed ich usunąć rzeczy)). Więc coudn't oprzeć. Przynajmniej mamy im trzy lata od czasu do odkrycia i ustalenia powyższych problemów, ale nie wydaje się mieć miejsce. I nawet nie wspominając jeszcze MIDI. Może powinienem zrobić dalej ...
Pozdrowienia,
Ostatnio edytowany przez Ryszard (2009-06-25 21:57:40)
Offline
Cóż...
Alternatywa, ale jak się okazuje nie dla mnie.
Nie obsługuje vortexa.
Na zintegrowanej nvidii dźwięk jest głośniejszy, bardziej soczysty (bo głośniejszy?), chyba lepszy niż na alsie.
W każdym razie bardziej przypomina ten, który wydobywał się pod Windowsem.
Zobaczyłem, posłuchałem, a teraz czas wrócić do alsy.
Trochę szkoda.
Offline
Dlatego napisalem ze to zależy od karty dźwiękowej.
Może wrzucę listę obslugiwanych przez OSS 4.2
oss_ali5455 pci10b9,5455 ALI M5455 oss_atiaudio pci1002,4341 ATI IXP200 oss_atiaudio pci1002,4361 ATI IXP300 oss_atiaudio pci1002,4370 ATI IXP400 oss_audigyls pci1102,7 Sound Blaster Audigy LS / Live7.1 oss_audioloop AUDIOLOOP OSS loopback audio driver oss_audiopci pci1274,5000 Creative AudioPCI (ES1370) oss_cmi878x pci13f6,8788 CMedia CMI8788 oss_cmi878x pci1043,834f Asus Xonar D1 (AV100) oss_cmi878x pci1043,8275 Asus Xonar DX (AV100) oss_cmpci pci13f6,100 C-Media CM8338A oss_cmpci pci13f6,100 MIDIMan DiO 2448 oss_cmpci pci13f6,101 CMedia CM8338B oss_cmpci pci13f6,111 CMedia CM8738/CM8768 oss_cmpci pci14af,20 Guillemot Maxi Sound MUSE oss_cs4281 pci1013,6005 Crystal CS4281 oss_cs461x pci1013,6001 Crystal CS4610 oss_cs461x pci1013,6003 Crystal CS4280 oss_cs461x pci1013,6004 Crystal CS4615 oss_cs461x pcs153b,112e Terratec DMX Xfire 1024 oss_cs461x pcs1681,50 Hercules Game Theater XP oss_cs461x pcs1681,51 Hercules Game Theater XP+ oss_cs461x pcs5053,3357 TurtleBeach SantaCruz / VideoLogic SonicFury oss_digi96 pci10ee,3fc0 RME Digi96 oss_digi96 pci10ee,3fc1 RME Digi96/8 oss_digi96 pci10ee,3fc2 RME Digi96/8 PRO oss_digi96 pci10ee,3fc3 RME Digi96/8 PAD oss_emu10k1x pci1102,6 Creative Sound Blaster 5.1 (Dell) oss_envy24ht pci1412,1724 Generic ENVY24HT based sound card oss_envy24ht pcs1412,3630 M Audio Revolution 7.1 oss_envy24ht pcs1412,3631 M Audio Revolution 5.1 oss_envy24ht pcs1412,6321 M Audio Audiophile 192 oss_envy24ht pcs153b,1145 Terratec Aureon 7.1 Space oss_envy24ht pcs153b,1147 Terratec Aureon 7.1 Sky oss_envy24ht pcs153b,1149 Terratec PHASE 28 oss_envy24ht pcs153b,1153 Terratec Aureon 7.1 Universe oss_envy24ht pcs3031,4553 Ego Systems Juli@ *BETA* oss_envy24ht pcs4933,4553 Audiotrak Prodigy 7.1 oss_envy24ht pcs3137,4154 Audiotrak Prodigy HD2 oss_envy24ht pcs1412,2401 Audiotrak Prodigy HD2 Advance DE oss_envy24 pci1412,1712 Generic ENVY24 based device oss_envy24 pcs1412,d630 M Audio Delta 1010 oss_envy24 pcs1412,d631 M Audio Delta DiO 2496 oss_envy24 pcs1412,d632 M Audio Delta 66 oss_envy24 pcs1412,d633 M Audio Delta 44 oss_envy24 pcs1412,d634 M Audio Audiophile 2496 oss_envy24 pcs1412,d635 M Audio Delta TDIF oss_envy24 pcs1412,d638 M Audio Delta 410 oss_envy24 pcs1412,d63b M Audio Delta 1010LT oss_envy24 pcs153b,1115 Terratec EWS88MT oss_envy24 pcs153b,112b Terratec EWS88D oss_envy24 pcs153b,1130 Terratec EWX 24/96 oss_envy24 pcs153b,1138 Terratec DMX 6Fire oss_fmedia pci1319,801 ForteMedia FM 801 oss_fmedia pcs1489,7008 Genius Sound Maker Live oss_geode pci100b,503 National Semiconductor Geode SC1200 oss_geode pci1078,103 National Semiconductor Geode CS5530 oss_geode pci1022,2093 AMD Geode CS5536 (BETA) oss_hdaudio pci8086,2668 Intel High Definition Audio (ICH6) oss_hdaudio pci8086,27d8 Intel High Definition Audio (ICH7) oss_hdaudio pci8086,269a Intel High Definition Audio (ESB2) oss_hdaudio pci8086,284b Intel High Definition Audio (ICH8) oss_hdaudio pci8086,293e Intel High Definition Audio (P35) oss_hdaudio pci8086,293f Intel High Definition Audio (ICH9) oss_hdaudio pci8086,3a3e Intel High Definition Audio (ICH10) oss_hdaudio pci8086,3a6e Intel High Definition Audio (ICH10) oss_hdaudio pci8086,3b56 Intel High Definition Audio (PCH) oss_hdaudio pci10de,26c Nvidia High Definition Audio (MCP51) oss_hdaudio pci10de,371 Nvidia High Definition Audio (MCP55) oss_hdaudio pci10de,3e4 Nvidia High Definition Audio (MCP61) oss_hdaudio pci10de,3f0 Nvidia High Definition Audio (MCP61) oss_hdaudio pci10de,44a Nvidia High Definition Audio (MCP65) oss_hdaudio pci10de,55c Nvidia High Definition Audio (MCP67) oss_hdaudio pci10de,7fc Nvidia High Definition Audio (MCP73) oss_hdaudio pci10de,774 Nvidia High Definition Audio (MCP78S) oss_hdaudio pci10de,ac0 Nvidia High Definition Audio (MCP79) oss_hdaudio pci1002,437b ATI High Definition Audio (SB450) oss_hdaudio pci1002,4383 ATI High Definition Audio (SB600) oss_hdaudio pci1106,3288 VIA High Definition Audio oss_hdaudio pci1039,7502 SiS High Definition Audio oss_hdaudio pci10b9,5461 ULI High Definition Audio oss_ich pci1022,7445 AMD 786 oss_ich pci1022,746d AMD 8111 oss_ich pci1039,7012 SiS 7012 oss_ich pci10de,1b1 Nvidia nForce oss_ich pci10de,3a Nvidia MCP4 oss_ich pci10de,6a Nvidia nForce2 oss_ich pci10de,8a Nvidia CK8 oss_ich pci10de,da Nvidia nForce3 oss_ich pci10de,ea Nvidia CK8S oss_ich pci10de,59 Nvidia nForce4 oss_ich pci10de,26b Nvidia MCP51 oss_ich pci8086,2415 Intel AC97 (ICH) oss_ich pci8086,2425 Intel AC97 (ICH1) oss_ich pci8086,2445 Intel AC97 (ICH2) oss_ich pci8086,2485 Intel AC97 (ICH3) oss_ich pci8086,24c5 Intel AC97 (ICH4) oss_ich pci8086,24d5 Intel AC97 (ICH5) oss_ich pci8086,25a6 Intel AC97 (ESB) oss_ich pci8086,266e Intel AC97 (ICH6) oss_ich pci8086,27de Intel AC97 (ICH7) oss_ich pci8086,7195 Intel 440MX (440MX) oss_imux oss_imux OSS Input Multiplexer oss_madi pci10ee,3fc6 RME MADI (not supported yet) oss_midiloop oss_midiloop OSS MIDI Loopback driver oss_sblive pci1102,2 Creative Sound Blaster Live oss_sblive pcs1102,8040 Creative Sound Blaster Live 1024/Platinum oss_sblive pcs1102,8061 Creative Sound Blaster Live 5.1/Platinum IR oss_sblive pci1102,4 Creative Sound Blaster Audigy/Audigy2 oss_sblive pcs1102,51 Creative Sound Blaster Audigy Platinum oss_sblive pci1102,8 Creative Sound Blaster Audigy2 Value/Audigy4 oss_sblive pci1102,2001 Creative Sound Blaster Audigy2 ZS PCMCIA oss_sbpci pci1102,8938 Creative Ectiva EV1938 oss_sbpci pci1274,1371 Creative AudioPCI97 (ES1371/ES1373) oss_sbpci pci1274,5880 Creative Sound Blaster PCI128 (5880B) oss_sbpci pci1274,8001 Creative Sound Blaster PCI128 (CT5880) oss_sbpci pci1274,8002 Creative Sound Blaster PCI128 (5880A) oss_sbxfi pci1102,5 Creative SB X-Fi 20K1 *EARLY BETA* oss_sbxfi pci1102,b Creative SB X-Fi 20K2 *EARLY BETA* oss_solo pci125d,1969 ESS Solo-1 oss_trident pci1023,2000 Trident 4DWave-DX oss_trident pci1023,2001 Trident 4DWave-NX oss_trident pci1023,2002 Trident 4DWave-CX oss_trident pci1039,7018 SiS 7018 oss_trident pci10b9,5451 ALI M5451 oss_usb usbif,class1 Generic USB audio/MIDI device (BETA) oss_usb usbif41e,3000 Creative Sound Blaster Extigy (BETA) oss_usb usbif41e,3010 Creative Sound Blaster MP3+ USB oss_usb usbif41e,3020 Creative Audigy2 NX USB (BETA) oss_usb usbif46d,8b2 Logitec Quickcam Pro 4000 (mic) (BETA) oss_usb usbif46d,a01 Logitec USB Headset oss_usb usbif471,311 Philips ToUcam Pro (mic) (BETA) oss_usb usbif672,1041 Labtec LCS1040 Speaker System (BETA) oss_usb usbifd8c,c C-Media USB audio adapter - model1 oss_usb usbifd8c,103 C-Media USB audio adapter - model2 oss_usb usbifd8c,102 C-Media USB 2/4/6/8ch audio adapter oss_usb usbif6f8,c000 Hercules Gamesurround MUSE Pocket (BETA) oss_usb usb763,1010 M Audio USB MIDISPORT 1x1 (BETA) oss_usb usb763,1011 M Audio USB MIDISPORT 1x1 (BETA) oss_usb usb763,1001 M Audio USB MIDISPORT 2x2 (BETA) oss_usb usb763,1002 M Audio USB MIDISPORT 2x2 (BETA) oss_usb usb763,1031 M Audio USB MIDISPORT 8x8 (BETA) oss_usb usbif763,2001 M Audio USB AudioSport Quatro (BETA) oss_usb usbif763,2002 M Audio USB AudioSport Duo (BETA) oss_usb usbif763,classff Generic M Audio USB MIDI interface (BETA) oss_usb usbif763,2007 M Audio Sonica Theater USB (BETA) oss_usb usbif763,200d M Audio OmniStudio USB (BETA) oss_usb usbif763,2805 M Audio Sonica USB (BETA) oss_usb usb763,1014 M Audio Oygen8 MIDI keyboard oss_usb usb763,1015 M Audio Oygen8 MIDI keyboard oss_usb usbifa92,1010 EGO SYStems RoMI/O USB MIDI interface (BETA) oss_usb usb499,1009 Yamaha UX16 USB MIDI interface (BETA) oss_usb usb499,101e Yamaha PSR-1K USB MIDI Keyboard (BETA) oss_userdev oss_userdev OSS user space audio driver I/O module oss_via823x pci1106,3059 VIA VT8233/8235/8237 oss_via823x pci1106,4551 VIA VT5432B oss_via823x pci1106,7059 VIA VT8233A oss_via823x pcs1462,3800 MSI K7T266 oss_via823x pcs1462,4720 MSI KT3 Ultra oss_via97 pci1106,3058 VIA VT82C686 oss_ymf7xx pci1073,10 Yamaha DS-XG YMF744 oss_ymf7xx pci1073,12 Yamaha DS-XG YMF754 oss_ymf7xx pci1073,4 Yamaha DS-XG YMF724 oss_ymf7xx pci1073,5 Yamaha DS-XG YMF734 oss_ymf7xx pci1073,a Yamaha DS-XG YMF740 oss_ymf7xx pci1073,c Yamaha DS-XG YMF740C oss_ymf7xx pci1073,d Yamaha DS-XG YMF724F
Offline
No więc i ja porównałem... ale niestety było to niezbyt miłe przeżycie.
Kompilacja na jajcu 2.6.26-1-686-bigmem (Lenny) przebiega bezproblemowo. Jednakże po uruchomieniu OSS... no cóż zaczyna się wielkie... hmmm pierdzenie ;] nie no dosłownie – wygląda na to że do wszystkiego wbija się clipping jak cholera. Częściowo pomogło zmniejszenie głośności – ale tylko częściowo. Do tego w testowanej aplikacji (zsnes) OSS zamiast pomóc rozwalił dźwięk jeszcze bardziej i wprowadził dość widoczną letencję... no cóż może nie lubi się po prostu z moją kartą – wykrył ją tak samo błędnie jak obecna w jajcu ALSA – karta to ALC1200 (Intel „HD” ;] a tak naprawdę zwykły Realtek – chociaż niby z nieco wyższej półki) na płycie Asus P5Q SE – zarówno OSS jak i ALSA (ta z jajca) rozpoznaje ją jako ALC888 – w nowszych ALSA'ch tego problemu nie ma.
Jest jeszcze możliwość że OSS cierpi na przypadłość jak niektóre z moich SB'ków – tj downmix kanałów do stereo jest robiony niezbyt dobrze (max ustawienia głośności ok 70% bo inaczej clipping jak cholera), być może podobnie było tutaj – chociaż to niezbyt wyjaśnia clipping przy słuchaniu muzyki która przecież jest w stereo...
No cóż może jeszcze kiedyś się skuszę – na razie, pas.
P.S
Ryszard, mógłbyś dać linka do oryginalnego tekstu po (jak mniemam) angielsku?
EDIT:
Wygląda na to że juz znalazłem:
http://4front-tech.com/hannublog/?p=5
Ostatnio edytowany przez Huk (2009-07-03 00:39:42)
Offline
Postanowiłem spróbować i ja :) Zainstalowałem z paczki.
Jakość muzyki zdecydowanie lepsza, pozbawiona surowości, skrzeczenia, chrypki (czy jak to nazwać) alsy. Przypomniały mi się stare dobre czasy foobara :)
Na razie powstały dwa problemy.
1. Blisko 30 sekundowe wstrzymanie przy starcie systemu (przy uruchamianiu oss). Przy alsie była to niespełna sekunda.
2. Potrzebuję emulacji alsy (m.in dla kilku gierek). Idąc za radą próbuję skompilować alsa-plugins, ale wyrzuca mi przy konfiguracji, że brak... alsy? Doinstalowałem pakiecik alsa-source z repo i to samo. Nie bardzo wiem jak mam to rozumieć?
Pozdr. :)
Offline
Do skompilowania alsa-plugins potrzebujesz pakietu
libasound2-dev
To wstrzymanie jest czymś spowodowane.
Trzeba by się logom przyjrzeć.
Normalnie nie występuje.
Offline
Dzięki za pomoc.
Problemu 1 już nie ma (przyczyną było to, że najpierw ładował alsę, a potem chyba ją usuwał i dopiero oss).
A co do 2: kompilacja poszła (nawiasem mówiąc zamiast kompilować wystarczy chyba zainstalować paczkę libasound2-plugins dostępną w repo). Próbowałem jednego i drugiego i efekt jest taki, że owszem można zmienić wyjście na alsę np. w Audaciousie i wszystko działa dobrze ale w Frozen Bubble dźwięk jest opóźniony w stosunku do animacji dosyć znacznie. Natomiast w bardziej "wymagającej" dla sprzętu gierce Smokin Guns (silnik quake3) jest katastrofa, bo gra działa baaaardzo wolno - myślałem nawet, że komp się zawiesił, ale po około minucie pojawił się pierwszy ekran demo i pierwsze dźwięki... także dźwięk prawdopodobnie działa tylko wszystko działa 100 razy wolniej ;)
Szkoda, bo już się cieszyłem, że będzie można zapuścić muzykę z kompa w przyzwoitej jakości :( Dziwi mnie trochę, że OSS4 nie ma w repo i chyba się na to nie zanosi (?). W stosunku do alsy to spory krok do przodu w temacie jakości dźwięku.
Ostatnio edytowany przez dowoszek (2009-08-05 14:39:13)
Offline
Jeśli chodzi o frozen-buble działa dźwięk bez problemu.
Zainstaluj pakiet libsdl1.2debian-oss
Następnie dopisz do /etc/environment
set SDL_AUDIODRIVER=dsp
Zrestartuj kompa i będzie działać.
Acha wywal konfig od froozen-buble z domowego niech od nowa utworzy.
Drugieg gry nie znam ale zobacz na tę stronę
http://www.opensound.com/wiki/index.php/Configuring … ons_for_OSSv4
Cos o quake jest.
Offline
Nawet działa ;)
No, no... jeszcze trochę potestuję i wygląda na to, że zostaję przy OSS4.
Offline
Wszelkie takie informacje o problemach w aplikacjach są dla mnie ważne bo będę mógł o nie (rozwiązania) wzbogacić arta w FAQ którego mam zamiar na bieżąco uaktualniać o nowe doświadczenia.
Narazie przykleję ten wątek aby byl łatwo dostępny.
Wszelkie inne uwagi i problemy w tym watku mile widziane :)
Offline
Ja zainstalowałem z opisu w FAQ ale ilin myślę że można dopisać, że podczas instalowania paczki deb należy wyłączyś wszystkie aplikacje dźwiękowe ;)
Offline
giegiel napisał(-a):
Ja zainstalowałem z opisu w FAQ ale ilin myślę że można dopisać, że podczas instalowania paczki deb należy wyłączyś wszystkie aplikacje dźwiękowe ;)
A co.. wybuchło Ci coś? ;P
Offline
hehee nic nie wybuchło ale zeby nie było niedomówień że nie działa
Offline
Dopiszę to bo wtedy nie pojawiają się te logi o jakichś tam błedach.
Ale nie jest to bezwzględnie konieczne bo po restarcie wszystko i tak wraca do normy.
Offline