Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2009-02-06 19:55:10

  alsz82 - Użytkownik

alsz82
Użytkownik
Skąd: NISKO
Zarejestrowany: 2005-11-05

Centrala VOIP

Witam mam pewien porblem poniewaz na tym sie nie znam i prosze o pomoc społecznosc FORUM DUG :)
Tak wiec chciałbym sie dowiedziec jak rozwiazac nastepujacy poroblem.
Posiadam siec lokalna załozmy ze liczy 200 uzytkowników,kazdemu uzytkownikowi chciałbym udostepnic VOIP.
Jaka centralke kupic i co bedzie mi potrzebne , czytalem o ASTERIKsie,chciałbym aby moja centralka o danej porze przełaczała sie na innego operatora(TPSA,NETIA,GTS-ENERGIS,CROWLEY,EXATEL itp ) tzn ze dany operator ma tansze rozmowy o okreslonej godzienie , cetralka była by podłaczona np do 3 operatorów. na danej stronie http://www.admitech.pl/content/view/22/44/ mozna kupic karty ktore wspołpracuja z OPEN SOURCE. Jak rozwiazac problem rowniez dotyczący  wykonywania połaczeń wychodzacych lub odbierajacych w tym samym czasie ,wiem ze to jest mało prawdopodobne ale chodzi mi o zagwarantowanie ciagłosci działania usługi, (np 100  uzytkowników, kazdy z uzytkowników ma rowniez posiadac numer prywatny z mozliowscia wykonywania 997,998,999 i 80X itp. ) W centrali  chce aby rowniez był program bilingowy open source
Co mam kupic do danego przedsięwzięcia(oprócz serwera) i z jaka kwota moze sie to wiazac

Czekam na porpozycje i rozwiazanie problemu.

Offline

 

#2  2009-02-06 23:31:54

  zielkam - były zielony_83 :)

zielkam
były zielony_83 :)
Skąd: Zawiercie
Zarejestrowany: 2006-05-06
Serwis

Re: Centrala VOIP

Heh, szczerze powiedziawszy pracuje już od ponad roku w firmie sprzedającej takie rozwiązania (gotowe centrale + oprogramowanie billingowe) i mogę życzyć Ci tylko powodzenia :).

Co do sprzętu wcale go nie potrzebujesz. Do takiej sieci bez problemu wystarczy Ci operator oferujący swoje usługi z wykorzystaniem protokołów SIP lub H323 (np Eurotelekom, IGroup). Wyjdzie Cię to zdecydowanie taniej jeśli chodzi o sprzęt jak i same połączenia.

Życzę powodzenia w przedsięwzięciu :)


Zostałeś zarejestrowany jako użytkownik #416423 przez.. :mrgreen:
##
FluxboxPL | Mój Lepszy Świat | UnixyPL | Telenia VOIP dla ISP
JID: zielony@jabster.pl

Offline

 

#3  2009-02-07 00:48:01

  bercik - Moderator Mamut

bercik
Moderator Mamut
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2006-09-23
Serwis

Re: Centrala VOIP

1. odpowiednio skonfigurowany asterisk zalatwi sprawe przelaczania operatorow oraz np. priotyetowego traktowania polaczen alarmowych
2. asterisk loguje bilingowe informacje o polaczenach wiec jest kwestia przetworzenia tylko takiego logu celem wygenerowania rachunkow ...
3. numery prywatne - wewnetrzne to sobie ustawiasz na asterisku, jezeli chesz natomiast dawac mozliwosc dzwonienia do uzytkownikow po numerach bezposrednich (bez wybierania "wewnetznego") to musialbys sie dogadac z operatorem w sprawie numeracji
4. problemy beda raczej ze stykiem - nie wiem jak rozumiales podlaczona do 3 operatorow, ale jezeli tak po prostu do zwyklej linii od kazdego z nich to bedziesz mial duze problemy z
a) wspolbierznym wykonywaniem rozmow (problemem bedzie to gdy kilku uzytkownikow bedzie chialo dzwonic na raz ... bo majac po X linii od kazdego z trzech operatorow mozesz wykonac tylko 3*X polaczen jednoczesnie przy czym tylko X w kozystnej taryfie)
b) numerami PSTN (to o czym wspomnialem w pkt. 3 - nie bedac znacznym operatorem raczej nie uzyskasz wiecej numerow PSTN niz wynika z posiadanej ilosci linii "miejskich")
oczywiscie jakbysbyl duzy i bral udzial w ruchu miedzycentralowym to byloby to przyjemniej w kwestii pkt.4

zatem przy 200 userach to raczej poztaje niestety jedynie redystrybucja uslugi dostepu PSTN kupowanej od jakiegos operatora VoIP (+ ewentualnie wlasna liniia PSTN lub dwie dla polaczen alarmowych, polaczen przy padzie lacza, dzwonienia przez wewnetrzne z PSTN do Twoich klientow)


"Wszyscy wiedzą, że czegoś zrobić nie można. Ale przypadkowo znajduje się jakiś nieuk, który tego nie wie. I on właśnie robi odkrycie." (A.Einstein)

Offline

 

#4  2009-02-07 12:08:53

  alsz82 - Użytkownik

alsz82
Użytkownik
Skąd: NISKO
Zarejestrowany: 2005-11-05

Re: Centrala VOIP

Witam ,
Odnośnie 3 operatorów to mialem na mysli ze centrala wybiera sobie połaczenie z danym operatorem, np operator x ma tanie rozmowy od 6-do 12 , operator y ma tanie rozmowy od 13- do 18 , natomiast operator z od 18 do 6 , chodzi mi o to ze centralka wybiera sama połaczenie o okreslonej godzinie z danym operatorem  aby było najtaniej.
Chce stworzyc cos na wzór VECTRY, tzn oferuje telefon, neta a takze kablowke , ale ja narazie nie chce kablowki tylko telefon i internet chce byc w jakis sposob konkurencyjny. Załozmy ze jdna pełna E1 posiada 2Mbity/s, natomiast aby telefon mogł działac potrzeba 64kb/s to jest toretycznie 30 numerów + 1 kanal do synchronizacji. Odnosnie operatorw , operator mi sprzeda okreslone pasmo (E1) z czego bede mogł wykreowac satysfakcjonujaca mnie liczbe telefonów. Jest to projekt dopiero w mojej głowie ale chce go wprowadzic w zycie.

Offline

 

#5  2009-02-07 12:39:37

  bercik - Moderator Mamut

bercik
Moderator Mamut
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2006-09-23
Serwis

Re: Centrala VOIP

jak pisalem dialplan ktory kieruje rozmowy przez wskazany kanal w zaleznosci od godziny to problem ... na sieci sa gdzies informacje ile zasobow potrzebuje Asterisk na jedno zestawione polaczenie z czego mozna oszacowac jaka moc ma miec centralka ... wiec technicznie problemow nie ma

skoro uwazasz ze wielcy tego swiata beda zainteresowani udostepnieniem Ci odpowiednio szerokiego styku (raczej liczonego w ilosci kanalow a nie w samym pasmie - aczkolwiek w PSTN to jest w miare staly przelicznik) i odpowiednio duzej porcji numerow PSTN (nie nalezy utozsamiac linii telefonicznej - kanalu rozmownego z numerem) i zrobia to w ten sposob aby Tobie ten biznes sie jeszcze oplacal (powinenes kupowac kanal conajmniej kilka razy taniej niz w detalu) ... to jezeli masz racje organizacyjnie tez problemow nie bedzie

w takim razie zycze powodzenia a jak cos wskurasz z operatorami zewnetrznymi to daj znac bo sam jestem ciekaw jak sie do czegos takiego odniaosa i czy to bedzie oplacalne ...

PS1 radze zaczac od ustalen z operatorami od ktorych chialbys styk ... od tego jaki Ci zaoferuja bedzie zalzec dobor sprzetu do polaczenia sie z nimi ... w miedzy czasie na jakiejs maszynce mozesz postawic sobie asteriska i poeksperymentowac z konfiguracja planu numeracyjnego (jakies przyklady dziwnych operacji na nim masz - http://www.opcode.eu.org/sieci_komputerowe_uslugi/# … _sip_asterisk) z wykozystaniem jakis softphonow

PS2 dla swoich klientow chesz to dawac po IP czy osobnymi kabelkami?

PS3 co do telewizji ETH2HOME to 3S ma ciekawy projetk telewizji po IP


"Wszyscy wiedzą, że czegoś zrobić nie można. Ale przypadkowo znajduje się jakiś nieuk, który tego nie wie. I on właśnie robi odkrycie." (A.Einstein)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)