Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2017-09-01 20:18:16

  macios4x - Użytkownik

macios4x
Użytkownik
Zarejestrowany: 2012-12-10

Gamepad, joystick dla gier NES

Za dzieciaka troche się grało na konsoli Pegasus (te żółte kartridże). Sentyment pozostał, zainstalowałem na kompie emulator Fceux i trochę grywam w te stare gierki typu Mario, Contra itp. No ale z klawiatury jest to baardzo niewygodne, więc myślałem o jakimś joystoicku lub gamepad (czymkolwiek to się różni bo nie wiem) na którym by się grało, najlepiej chyba na USB; ale właśnie nie znam się na tym, co wybrać, jaki typ, nie za drogi, czy jakieś sterowniki będą potrzebne, czy będzie to działać na Linuksie? Porady please :)

Ostatnio edytowany przez macios4x (2017-09-01 20:29:45)


Zwolennik Open Source, użytkownik Arch, Debian

Offline

 

#2  2017-09-01 21:56:34

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Gamepad, joystick dla gier NES

Ja posiadam różne - od markowego Logitecha, po jakieś najtańsze z marketów - generalnie nie spotkałem się żeby coś nie śmigało pod Linuksem (no chyba że coś się zmieniło, bo ostatnio testowałem ze 2 lata temu... ale wątpię).

Obecnie, akurat tez w Contre pocinam :P i korzystam z czegoś takiego:

https://stat-m4.ms-online.pl//media/cache/gallery/r … /236945_0.jpg