Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2009-06-27 22:35:30

  Minio - Użyszkodnik

Minio
Użyszkodnik
Skąd: Poznań, Polska
Zarejestrowany: 2007-12-22
Serwis

Grub loading please wait wisi po stage 1.5

Sytuacja wygląda tak:

Mam dwa komputery. Jeden w domu i jeden w miejscu w którym studiuję. Debiana instalowałem na komputerze domowym, ale dysk wożę ze sobą i wkręcam do odpowiedniego komputera.

Do niedawna na komputerze domowym był AMD Athlon 2000 na płycie ASRocka. Modelu nie pamiętam. Teraz jednak jest tutaj nowa płyta główna i procesor — ASRock K7S41GX i AMD Sempron 2400+. Do tego doszło trochę RAM-u, ale to raczej nieistotne. Drugi komputer to Pentium IV na płycie IBM-a (ogółem to zestaw Thinkcentre). Gdy ostatnio używałem Debiana w domu, był tutaj Athlon. Potem przez kilka miesięcy używałem go na Thinkcentre, aż dzisiaj wróciłem do domu, wsadziłem go do Semprona i...

Komputer się uruchamia, ale pojawiają się komunikaty z GRUB-a i wisi. Wygląda to mniej więcej tak:

Kod:

GRUB loading stage 1.5
GRUB loading please wait

I tak sobie wisi. najdłużej wisiał z 10 minut aż go zrestartowałem. Gdzieś w necie czytałem że komuś MEPIS wisiał godzinę aż się w końcu zbootował. Ale przecież nie o to chodzi, żeby mi się system godzinę uruchamiał...

Nie mam najmniejszego pojęcia co z tym można zrobić.

Przeinstalowałem GRUB-a: uruchomiłem LiveCD, zamontowałem dyski lokalne, zrobiłem:

Kod:

cd /boot/
mv grub grub.old
mkdir grub
cp grub.old/menu.lst grub/
grub-install sda3

Niestety nic to nie dało.