Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Ogarniam taki temat na studia: o ile procent zmieniła się wartość sumy kontrolnej po zmianie jednego bajta w podpisywanym pliku? O ile z wygenerowaniem md5 czy jakiegokolwiek sha na Linku nie mam problemów, z przekształceniem tego do postaci binarnej też nie, to powiedzcie mi, jak w prosty sposób mogę wyliczyć iloma bitami różnią się te dwa ciągi:
011001001100101100111111111011110100101011100110010000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
1111111111010111011001001011001110100110000010101100100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Edit: Znalazłem narzedzie on-line do wyliczania XORa http://xor.pw/ a że bitów różniło się średnio ok 20 to policzyłem je na piechotę ;)
Ostatnio edytowany przez DeWu (2015-12-19 18:02:07)
Offline
2477
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:29:27)
Offline
DeWu Z tego co się dowiedziałem jest to wykonalne w dosyć prosty i szybki sposób tylko jest podane za mało informacji.
Offline
Częściowo już to rozwiązałem więc temat byłby do zamknięcia gdyby tylko ktoś udzielił mi odpowiedzi, jakim narzędziem z konsoli policzyć, ile w stringu występuje np. jedynek?
Offline
2479
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:29:29)
Offline
ethanak napisał(-a):
perl, python? te studia to awf czy co?
Tak spyta,m z ciekawości - a jaka różnica?
Offline
ethanak napisał(-a):
pytasz o różnicę między perlem a pythonem, czy między awf a polibudą?
O to co za różnica czy chodzi na polibudę, awf czy do szkoły policealnej.
Oraz język skryptowy - tu chodzi o ogólne zasady.
Offline
chodzi o to, że na polibudzie nie ma wydziału "korzystanie z forów internetowych" i jest mile widziane, aby student rozwiązywał zadania samodzielnie.
Offline