Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundację Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1 2015-11-04 12:04:30

kdejwid
Nowy użytkownik
Zarejestrowany: 2015-11-03

Ioquake 3 plus Smokin Guns

Witam

Artykuł pisany dla debiana stable 8.2 architektura amd64.
Opisywana gra to pierwszo osobowa strzelanka (First Person Shooter).
Akcja gry rozgrywa się na dzikim zachodzie w klimacie westernu. Gra
kłądzie nacisk na rozgrywke sieciową napewno fajnie by się grało ze
znajomymi. Bądz różnego rodzaju turniejach :) .


Ioquake3 to silnik graficzny powstały na silniku quake3 firmy Id Software.
Stało się tak bo Id Software uwolniło silnik quake3. I ioquake3 jest na
licencji GPL v2 jak i mod. Gra jest w pełni darmowa. Na tym silniku mozna
uruchomić nie tylko mod Smokin Guns ale również:
Open Arena, Tremulous, Urban Terror, Turtle Arena, World of Padman.
Gra ma bardzo fajną scieżke dziwiękową  a jesli chodzi o grafike to może
to nie jest full hd(jest HD Ready) i silnik graficzny unreal engine 3 ale tu sie liczy bardziej fun i zabawa z gry a nie sama grafika. Gra ma małe wymagania sprzętowe.
Pytanie: Czemu akurat korzystamy z wersji rozwojowej a nie stabilnej:
ioquake3 i smokin guns?
Odpowiedż: Bo wersje stable nie działały jak powinny. Gre ogólnie mi się
udalo wtedy odpalić ale nic poza tym tylko w logach bylo ze trzeba
sciągnąć nową wersje. Gdy pobrałem najnowsze wersje wszystko bylo
juz w porządku. Ioquake3 ma silnik multi-platformowy mozna go uruchomić
na windowsie od m$ różnych dystrybucjach Linuksa no i BSD.
Apropo FreeBSD to udalo mi sie tam uruchomic stable ioquake3 i smokin
guns. Ale jeśli chodzi o wersje rozowjowa to sa problemy:
https://bugs.freebsd.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=203389
Ten błąd z speex'em udalo mi sie obejść: użyłem patcha z openareny z
portsów. Ale potem był kolejny o jakiś font sie czepiało i porzuciłem to
narazie. Czekam az ktoś to naprawi ;)

ioquake 3:
strona domowa:  http://ioquake3.org/
wiecej informacji: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ioquake3
+
Smokin Guns:
strona domowa: http://www.smokin-guns.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/Smokin'_Guns

Jak to wyglada:
google.pl > grafika > smokin guns
youtube.com > smokin guns

Pobieramy potrzebne rzeczy. Mozna to zrobic na kilka sposobow:
- poprzez przegladarke internetowa
- poprzez git'a
- i wget'a

My skupimy sie na wgecie.
Tworzymy odpowiednia strukture katalogow:
Przechodzimy do katalogu usera:

[/gdzies/w/systemie] $ cd ~

Tworzymy katalog gdzie beda sciagane wszystkie rzeczy:


[/home/user] $ mkdir smokin

Wchodzimy do utworzonego katalogu:


[/home/user] $ cd smokin

Pobieramy potrzebne rzeczy:
- Zrodla ioquake3 (wersja rozwojowa)(sa 2 wersje zrodel na githubie):
    - https://github.com/ioquake/ioq3
    - https://github.com/smokin-guns/ioq3

My pobierzemy orginalne zrodla:


[/home/user/smokin] $ wget https://github.com/ioquake/ioq3/archive/master.zip
Pobrano plik: master.zip

- Zrodla Smokin Guns (wersja rozwojowa)


[/home/user/smokin] $ wget https://github.com/smokin-guns/SmokinGuns/archive/ioq3-synchro.zip
Pobrano plik: ioq3-synchro.zip

- Zrodla Smokin Guns (wersja stable 1.1)


[/home/user/smokin] $ wget www.smokin-guns.org/downloads/Smokin_Guns_1.1.zip
Pobrano plik: Smokin_Guns_1.1.zip a w nim plik pk0.pk3

Czas na rozpakowanie zrodel:
Mozemy sobie pomoc z tym instalujac program: mc
Czym jest mc sprawdz:


[gdzies/w/systemie] $ apt-cache show mc

Instalujemy mc i plus program do rozpakowania zrodel. Zostana dociagniete zaleznosci
w postaci unzip'a. unzip sluzy tylko do rozpakowania zrodel.

[/gdzies/w/systemie] # apt-get install mc

Rozpakowanie zrodel:

[/gdzies/w/systemie] $ cd ~/smokin

Rozpakowywujemy zrodla ioquake3:

[/home/user/smokin] $ unzip master.zip
Otrzymujemy katalog: ioq3-master

Rozpakowywujemy zrodla smokin guns:

[/home/user/smokin] $ unzip ioq3-synchro.zip
Otrzymujemy katalog: SmokinGuns-ioq3-synchro

Rozpakowywujemy smokin guns wersje 1.1:

[/home/user/smokin] $ unzip Smokin_Guns_1.1.zip
Otrzymujemy katalog: Smokin' Guns 1.1
(Tam sa spacje)

Musimy jeszcze doinstalowac zaleznosci dla ioquake3 aby sie zbudowal poprawnie.

[/gdzies/w/systemie] # apt-get build-dep ioquake3
W zaleznosciach jest tez build-essential czyli zaleznosci dla developerow debiana ktorzy beda
budowac paczki .deb. Sciagamy tylko zaleznosci bez instalacji ioquake3.
Jesli pozniej gdy bedziemy budowac ze zrodel moze byc blad odnosnie SDL. A wiec jak cos to jeszcze instalujemy:

[/gdzies/w/systemie] # apt-get install libsdl2-dev
Przy wersji ioquake3 od smokin guns nie bylo to potrzebne.
Zaczynamy kompilacje:
Przechodzimy do rozpakowanych zrodel ioquake3:

[/gdzies/w/systemie] $ cd /home/user/smokin/ioq3-master

[/home/user/smokin/ioq3-master] $ make
Zmienna do instalacji zrodel. Uzywamy powloki bash:

[/gdzies/w/systemie] $ echo $SHELL
Ustawiamy zmienna COPYDIR na lokalizacje gdzie ma zainstalowac sie quake:

[/gdzies/w/systemie] $ mkdir /home/user/smokin/iosg

[/gdzies/w/systemie] $ export COPYDIR=/home/user/smokin/iosg

[/gdzies/w/systemie] $ echo $COPYDIR

[/home/user/smokin/ioq3-master] $ make copyfiles
Podstawa zrobiona.

Teraz kompilacja Smokin Guns:

[/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro] $ make
Przechodzimy do skompilowanych zrodel:

[/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro] $ cd build/release-linux-x86_64

[/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro/build/release-linux-x86_64] $ mc
Kopiujemy calosc z tego folderu do ioquake3

Kod:

/home/user/smokin/SmokinGuns-ioq3-synchro/build/release-linux-x86_64
> > >
 F5     zastepujemy pliki
> > >
/home/user/smokin/iosg

Jeszcze na koniec zostalo przekopiowac kilka rzeczy z wersji 1.1 smokin guns

[/gdzies/w/systemie] $ cd "/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1"

[/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1] $ cd smokinguns

[/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1/smokinguns] $ cp sg_pak0.pk3 /home/user/smokin/iosg/baseq3/pak0.pk3


kopiujemy z wersji 1.1 katalog smokinguns do ioquake3

Kod:

/home/user/smokin/Smokin' Guns 1.1/smokinguns 
> > >
 F5
> > >
/home/user/smokin/iosg/smokinguns

A teraz mozemy uruchomic gre:

[/gdzies/w/systemie] $ cd /home/user/smokin/sgio/

[/home/user/smokin/sgio] $ ./smokinguns.x86_64

Myślę że gra przypadnie wam do gustu. Gra jest malo popularna ale może to się
zmieni. Fajnie byłoby się spotkać w trybie multiplayer.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Możesz wyłączyć AdBlock — tu nie ma reklam ;-)