Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Ma ktoś jakieś doświadczenie w kartach graficznych na usb? Zastanawiałem się nad kupnem karty i-tec USB Display Adapter VGA. Na stronie producenta niby są sterowniki pod linuksa.
Offline
Ta karta jest na USB 2.0 czy 3.0?
Pytam, bo USB 2.0 - to raczej nie są prędkości transmisji odpowiednie dla normalnych kart graficznych.
Choć podobnego urządzenia nigdy nie testowałem...
Offline
Na stronie producenta pisze że przy usb 1.1 prędkość transmisji może być ograniczona a usb 2.0 jest zalecane a o usb 3.0 nic nie zostało wspomniane. W przypadku karty graficznej hdmi tego samego producenta jest zalecane posiadanie usb 3.0.
Offline
USB 2.0 nieodpowiednie? Zobaczmy...
1920*1200*3/1024/1024 = maks 7 MiB
USB 2.0 = 480 Mbit/s = 60 MiB/s
Co daje FullHD z 8 FPS.
1440*900*3/1024/1024 = 4 MiB
Co daje 15 FPS.
Z tym że dochodzi kompresja to raz, a dwa że pewnie procesor robi coś więcej, robi za kartę graficzną i nie jest przesyłany tylko obraz na USB, ale tylko dane potrzebne do jego budowy.
Zresztą... to chyba ma szanse działać, bo znalazłem coś takiego: http://www.geardiary.com/2010/11/08/gear-review-sew … play-adapter/
Offline
8 FPS?
Sukces, tylko że ja pamiętam czasy, kiedy PCI było za słabe na grafiki, i powstał AGP.
Potem AGP wyparł PICex - dla grafiki praktycznie zawsze jest x16.
A USB-2.0 to nie są prędkości PCI, czy AGP, o PCI-ex -x16 nie wspominając w ogóle.
Działać, to może nawet potrafi, ale jak, to calkiem inna sprawa.
Najciekawsza jest opcja kompresji do prędkości 480Mbit, kiedy procek musi super szybko pakować conieco, żeby to przecisnąć przez USB i rozpakować.
W przypadku DVB są tunery na usb, ale analog, to inna rozdzielczość, a dvb-t przychodzi jako mpeg4 - i tak też jest przesyłany przez USB.
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-07-01 19:15:34)
Offline
Kuźwa poczytaj o tym jak karta rysuje w 2D, a dopiero później zabieraj głos.
W 2D karta nie rysuje za każdym razem całego ekranu tylko okno, reszta siedzi w buforze ramki. Swoją drogą w 3D jest to samo. A to o czym piszesz dotyczy ograniczeń w przepływności danych do akceleracji 3D.
Jest sporo algorytmu kompresji w locie, które nie wymagają niewiadomo jakiego nakładu obliczeniowego.
Offline
Miałem pożyczoną kartę i-tec USB Display Adapter VGA moje opinie:
- trzeba mieć dobry procesor (przy rozdzielczości 1920x1080 na procesorze 1,7GHz 1MB cache, film się klatkował)
- nie wszystkie odtwarzacze do filmów działają (totem działa)
- problem uruchomienia na sterowniku nvidia ( na intela działa)
- nie udało mi się uruchomić compiza
Ostatnio edytowany przez lukaz1987 (2012-07-09 09:49:05)
Offline
Kuźwa poczytaj o tym jak karta rysuje w 2D, a dopiero później zabieraj głos.
Czasy wyłacznego rysowania ramki, to były w Spectrum i Commodore, dzisiaj karty graficzne już troszke inaczej wyglądają.
W dodatku dzisiaj i cyfrowa telewizja, i multimedia i nawet durnowaty flash niewiele potrafi bez akceleracji w karcie graficznej.
Dlatego karta na USB może się nadawać do jakiegoś termiala przemyslowego, czy choćby kasy sklepowej, ale na pewno nie do komputera, który ma trzymać normalny standard użytkowania.
Zwlaszcza, ze wszystkie paramerty techniczne, jakie widzę w sprzęcie są zawsze parametrami maksymalnymi, ale z ich osiądgnięciem poza laboratorium producenta w praktyce bardzo różnie to wygląda.
To by było na tyle
;-)
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2012-07-09 14:38:08)
Offline
Jacekalex napisał(-a):
Kuźwa poczytaj o tym jak karta rysuje w 2D, a dopiero później zabieraj głos.
Czasy wyłacznego rysowania ramki, to były w Spectrum i Commodore, dzisiaj karty graficzne już troszke inaczej wyglądają.
W dodatku dzisiaj i cyfrowa telewizja, i multimedia i nawet durnowaty flash niewiele potrafi bez akceleracji w karcie graficznej.
Dlatego karta na USB może się nadawać do jakiegoś termiala przemyslowgo, czy choćby kasy sklepowej, ale na pewno nie do komputera, który ma trzymać normalny standard użytkowania.
Zwlaszcza, ze wszystkie paramerty techniczne, jakie widzę w sprzęcie są zawsze parametrami maksymalnymi, ale z ich osiądgnięciem poza laboratorium producenta w praktyce bardzo różnie to wygląda.
To by było na tyle
;-)
W pełni się zgadzam.
Offline
DisplayLink napisał(-a):
A USB graphics adapter is a “virtual” device that uses your machine’s CPU and memory to render graphics. It then transfers just the pixels that change over the USB 2.0 cable to the device. The screen itself is refreshed continually (60 times a second) by hardware over the monitor’s own cable, from memory on the device.
Akceleracja 2D to właśnie m.in. przerysowanie tylko obszarów różnicowych, a nie całego ekranu. Do tego operacja na wektorach, etc. Nastęnie bufor ramki leci do RAMDEC.
Nadal nie widzę jakiś zastrzeżeń do tej technologii, tymabrdziej że używałem kilku urządzeń DisplayLink'a i jaknajbardziej były użyteczne.
Offline