Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam.
Chciałbym przedstawić dwie dość przykre wiadomości, które dotyczą dwóch osób zaangażowanych w portowanie wielu popularnych gier z systemu Windows na Linuksa:
Kilka dni temu z firmy id software odszedł Timothee Besset, który stworzył wiele znanych portów gier dla systemu Linux, a także Mac OS X przez ponad 10 lat. Fani gier FPS z pewnością pamiętają pozycje takie, jak:
- Doom 3
- Doom 3: Resurrection of Evil
- Enemy Territory: Quake Wars
- Quake 4
- Quake Live
- Return to Castle Wolfenstein
- Wolfenstein: Enemy Territory
Wszystkie te popularne porty gier dla sytemu Linux zostały stworzone przez TTimo, a więc nie jest to dobra wiadomość dla osób, które czekają na Rage oraz Doom 4, ponieważ te gry prawdopodobnie nie zostaną wydane dla systemu Linux. Niestety nie wiadomo, czy Timothee w nowej firmie będzie udział w tworzeniu innych portów gier dla systemu Linux. Więcej informacji na ten temat możecie znaleźć na podanej niżej stronie:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTA0OTE
Michael Simms jest założycielem Linux Game Publishing oraz sklepu internetowego Tux Games, a także przez 12 lat pełnił funkcję prezesa obu tych firm. Dzisiaj Michael postanowił zrezygnować z pełnienia funkcji prezesa obu wymienionych wyżej firm. Chciałbym przypomnieć, że był także aktywnym programistą, który brał udział w tworzeniu linuksowych portów wielu znanych gier, a być może wielu z was miało okazję zagrać w niektóre z nich:
- Cold War
- Gorky 17
- Jets'n'Guns
- Knights and Merchants: The Shattered Kingdom
- Majesty: Gold Edition
- MindRover: The Europa Project
- Postal²: Share The Pain
- Sacred: Gold
- Shadowgrounds
- Shadowgrounds Survivor
- X3: Reunion
- X2: The Threat
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Simms_(software_developer)
To tylko z niektóre z gier LGP nad którymi pracował Michael lub pomagał przy ich w tworzeniu. Nowym prezesem LGP oraz Tux Games został Clive Crous, który pracował nad niektórymi grami LGP od 2006 r., a także brał udział w rozwijaniu wielu projektów open source dla DarkArts Studios, którego jest założycielem:
http://www.darkarts.co.za/tag/Application
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTA1MTE
W najbliższym czasie Clive Crous powinien przedstawić swoje powitalne przemówienie, które może będzie zawierało wiele interesujących zmian w działalności LGP oraz Tux Games.
http://blog.linuxgamepublishing.com/2012/01/31/lgp- … -the-company/
Na pocieszenie chciałbym przypomnieć, że w 2011 r zostało wydanych prawdopodobnie ponad 100 komercyjnych gier indie, a także w tym roku pojawi się wiele nowych gier dla systemu Linux.
Ostatnio edytowany przez gbudny (2012-02-02 00:09:36)
Offline
Niefajnie. :(
Offline
LGP raczej nic nie miała przy tworzeniu tych gier, oni albo wydawali gotowe porty, albo wspierali portowanie. Wiec zalecam poprawe wpisu.
Offline
qluk napisał(-a):
LGP raczej nic nie miała przy tworzeniu tych gier, oni albo wydawali gotowe porty, albo wspierali portowanie. Wiec zalecam poprawe wpisu.
Dzięki za uwagę. W zasadzie TTimo także jest przedstawiany jako "Linux game porter", a więc sądzę, że będę musiał poprawić swój wpis w przypadku obu wymienionych wyżej osób.
Offline