Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witajcie!
Ja z takim kolegą założyliśmy takie (można powiedzieć) Studio. Naszym zadaniem jest tworzenie gier (na Linuksa też). Jednak kolega stanowczo nalega, by nie udostępniać kodu źródłowego itd. Osobiście nie mogę go przekonać i próbuję z nim iść na ugodę. Jednak licencja GPL nie zakłada "takich ugód", więc zacząłem szukać innych silników z grami i trafiłem na Cube 2 (Sauerbraten), jeśli dobrze zrozumiałem ta gra jest Freeware'owa (na licencji Zlib). Osobiście nie wiem co to za licencja, więc chciałem się zapytać
- Jak ze sprzedawaniem gier (lepsze gry sprzedamy, a w przyszłości uwolnimy [jak się nie sprzedadzą czy coś])
- Jak z udostępnianiem kodu
- Ogólne reguły (Ważniejsze itd.)
- Czego się obawiać
- Co powinniśmy wiedzieć
Wiem, że powinienem przeczytać, ale kiepski z anglika jestem, pozatym jestem prawie pewien, że tego kilka stron jest :D
Z góry dziękuję
Fervi
Offline
fervi napisał(-a):
Wiem, że powinienem przeczytać, ale kiepski z anglika jestem, pozatym jestem prawie pewien, że tego kilka stron jest :D
Jeśli chcesz wydawać na danej licencji musisz ją przeczytać. Inaczej się nie da. Po prostu. Tak już jest, że jak podpisujesz umowę (choćby wirtualnie), to ją czytasz. Poza tym licencja Zlib jest wyjątkowo krótka i prosta.
http://www.gzip.org/zlib/zlib_license.html
jeśli dobrze zrozumiałem ta gra jest Freeware'owa (na licencji Zlib).
Źle zrozumiałeś. Zlib jest wolną licencją, oficjalnie zatwierdzoną przez FSF.
Offline
Faktycznie - dość krótka
Czyli tak:
- Mogę ją sprzedawać jeśli napiszę, że to oprogramowanie pochodzi od XXX, a nie ode mnie
- (Cholera go wie o co chodzi)
- Nie mogę zmienić credits'ów aplikacji (autorów) (?)
Fervi
Jestem fatalny z Anglika, damn
PS. http://www.piotrsog.com.pl/irrlicht/license.htm
To chyba to, tak? Ale praktycznie dalej kij wiem o tej licencji o.O
Dobra, sam sobie postaram odpwowiedzieć na pytania :D
Ostatnio edytowany przez fervi (2011-06-30 09:27:30)
Offline
Możesz sprzedawać, robić z tym cokolwiek, ale nie możesz napisać/twierdzić, że stworzyłeś kod bazowy. Nie musisz podawać autorów, ale nie możesz zaznaczać, że produkt wyjściowy bazowy jest Twojego autorstwa.
Musisz wyraźnie zaznaczyć, że zmodyfikowany kod jest zmodyfikowany tak aby była pewność, że to już nie jest oryginalne oprogramowanie.
Nie możesz usuwać notki z licencją.
Offline
oraz do zmieniania go i udostępniania go za darmo zgodnie z następującymi zastrzeżeniami
Jak ja mam to rozumieć? Gościu może zmienić nazwę (np. z. A na B) i może "uwolnić [dać za free]"? Rozumiem, że nie ma nic o kodzie źródłowym = nie muszę uwalniać kodu?
Fervi
Offline
To tłumaczenie jest złe. "freely" nie oznacza "za darmo", ale "swobodnie, bez ograniczeń". Korzystaj z oryginalnych tekstów w takich sprawach.
Offline
Swoją drogą to w ogóle ciekawe zagadnienie, czy takie licencje (zwłaszcza w oryginalnym, anglojęzycznym brzmieniu) są jakkolwiek wiążące z punktu widzenia prawa. Bo wydaje mi się że jeżeli licencja w którymś miejscu stoi w sprzeczności z polskim prawem, to jednak zastosowanie ma przepis polski a nie ten z licencji.
Pewnie trzeba by było spytać jakiegoś specjalisty.
Offline
Naturalnie, zapisy niezgodne z prawem lokalnym nie są wiążące. Wszystkie pozostałe są ważne, choćby było zapisane, że masz używać programu w różowych slipach.
Offline
zlib jest licencją wolnego oprogramowania. Jeśli chcesz wydać oprogramowanie o zamkniętym kodzie to raczej nie na tej licencji.
Można umieścić bibliotekę na tej licencji w zamkniętym projekcie co nie zmienia faktu że będzie ona nadal na licencji zlib (ona nie projekt). IMO
Offline
@pioki zwroc uwage ze nie wszystkie licencje wolnego oprogramowania sa zarazliwe ... sa licencje, na ktorych wydany soft mozesz wziac wydac pod inna licencja zachowujac oczywiscie warunki okreslone w pierwotnej ...
Offline