Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
Witam.
Jak w temacie, w obecnej chwili korzystam z internetu za pośrednictwem sieci lan jednego z polskich akademików, niestety z tego co się dowiedziałem zablokowane są wszystkie porty z których korzystają popularnych gry sieciowe(i to by się zgadzało cs, wow, l2, lol, w3 nie nawiązują połączenia z serwerami). Zdaję sobie sprawę, że mój problem jak na razie nie ma nic wspólnego z systemem linux, dlatego zadałem podobne najpierw na jednym z większych polskich for o tematyce komputerowej, niestety nie uzyskałem tam odpowiedzi, temat ten przepadł bez rozwiązania. Sam natomiast wpadłem na pewien pomysł, w domu(poza akademikiem) mam postawiony "mały serwer" na Debianie, połączony z internetem przez neostradę, czy przy jego pomocy i powiedzmy OpenVPN udało by się jakoś przedostać przez tą blokadę? Czy może znacie jakieś inne sposoby na ominięcie jej.
Pozdrawiam.
Offline
man ssh
o ile 22 nie jest zablokowany - ale nic nie stoi na przeszkodzie odpalić sobie ssh na 80 :P
Offline
LOL!
OpenVPN, a nie ssh. Po drugie totalnie kiepski pomysl, po trzecie uczyc sie a nie grac w pierdoly!
Offline
a tunelu na ssh nie postawi? chyba się da z tego co pamiętam, no ale nvm
Offline
c*** z takim tunelem to naprawde ostatecznosc ostatecznosci. Tak to OpenVPN bedzie dobry niebridżowany :]
Ale nadal utrzymuje ze to poryty pomysl.
Offline
Co prawda do gier tego nie wykorzystywałem, ale socks sie stawiało tak samo tunele zwrotne. Tak więc skoro ma serwer gdzieś tam w świecie na neo to ssh przyszło mi do głowy pierwsze jako najmniej problematyczne (z VPN tylko korzystam nie konfigurowałem ale trochę zabawy z certami jest). No ale ja się nie znam ja tylko klepię w klawiaturę i udaję, że jestem 1335
Ostatnio edytowany przez winnetou (2010-12-04 19:14:46)
Offline
Openvpn i interfejsy tap - masz wtedy 2 virtualne końcówki sieci - i szyfrowany tunel pomiędzy nimi.
Routing na drugą końcówkę tunelu, i poza za wydajnością połączenia i szyfrowania (możliwe kłopoty), będziesz miał prawie normalny internet (tak jak za routerem z NAT).
A port do openvpn jest 3 razy w tygodniu ustalany w losowaniu dużego lotka :D
Poza tym Openvpn może iść np na protokole UDP - który jest protokołem bezpołączeniowym.
Ostatnio edytowany przez Jacekalex (2010-12-04 21:23:01)
Offline
Ok, dzięki za rozjaśnienie sytuacji, przy najbliższej okazji będę starał się jakoś to w praktyce zastosować ;). Co do "porytego pomysłu", czy ja wiem, jakaś tam rozrywka człowiekowi potrzebna, a wolę skorzystać za "darmowego" rozwiązania niż wykupywać jakieś VPC na szwedzkich serwerach za 20zł jak robi dużo osób grających w akademiku.
Pozdrawiam.
Offline
Strony: 1