Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam,
Mam problem, zaraz pokarze, lecz najpierw naświetle sprawe, chciałem zacząć się bawić SDL ale mam problemy, nie mam pojęcia o co chodzi. Zainstalowałem SDL ale nie wiem czy przypadkiem nie potrzebuje jakiegoś innego kompilatora w tej chwili używam IDE Geany nie wiem czy to może być problemem.
A teraz problem po próbie kompilacji:
próba z konsoli
sudo g++ -o plik asaas.cpp `sdl-config --cflags --libs`
wypluwa mi to:
blinki@laptok:~$ sudo g++ -o plik asaas.cpp `sdl-config --cflags --libs` /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 0 has invalid symbol index 12 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 1 has invalid symbol index 13 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 2 has invalid symbol index 2 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 3 has invalid symbol index 2 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 4 has invalid symbol index 12 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 5 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 6 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 7 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 8 has invalid symbol index 2 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 9 has invalid symbol index 2 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 10 has invalid symbol index 13 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 11 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 12 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 13 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 14 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 15 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 16 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 17 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 18 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 19 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 20 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 21 has invalid symbol index 14 /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 22 has invalid symbol index 22 /usr/lib/gcc/i486-linux-gnu/4.4.3/../../../../lib/crt1.o: In function `_start': (.text+0x18): undefined reference to `main' collect2: ld returned 1 exit status
a kod programu to:
#include <cstdlib> // For some useful functions such as atexit :) #include "SDL.h" // main SDL header #define SCREEN_WIDTH 640 #define SCREEN_HEIGHT 480 #define true 1 #define false 0 //You might have to declare True and False. #define COLORKEY 255, 0, 255 //Your Transparent colour SDL_Surface *screen; //This pointer will reference the backbuffer int InitVideo(Uint32 flags = SDL_DOUBLEBUF | SDL_FULLSCREEN) { // Load SDL if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) != 0) { fprintf(stderr, "Unable to initialize SDL: %s\n", SDL_GetError()); return false; } atexit(SDL_Quit); // Clean it up nicely :) // fullscreen can be toggled at run time :) any you might want to change the flags with params? //set the main screen to SCREEN_WIDTHxSCREEN_HEIGHT with a colour depth of 16: screen = SDL_SetVideoMode(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, 16, flags); if (!screen) { fprintf(stderr, "Unable to set video mode: %s\n", SDL_GetError()); return false; } return true; }
jest to gotowy przykład znaleziony w sieci.
a tak btw. jakieś ebooki(tutoriale - takie gdzie jest tłumaczone mechanicznie:P) możecie podrzucić
Ostatnio edytowany przez blinki (2010-02-27 16:37:33)
Offline