Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2005-09-21 16:06:14

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Witam

UZywam debiana już od pół roku i w zasadzie nie na niego nie narzekam poza jednym małym szczegółem. W wielu grach nie mam dzwięku i to nie zależnie od wersji czy jądra. Często to gry et quake (id software)
lub oparte na podstawie tych gier. Mam kartę dzwiękową nForce 2 i dzwięk był we wszystkich dystrybucjach z wyjątkiem debiana. Być może czegoś brakuje lub coś działa nie prawidłowo. Czy ktoś spotkał się już z tym problemem. Przesyłam równiez efekt uruchomienia et pod debianem.

mat@debian:~$ et
ET 2.60 linux-i386 Mar 10 2005
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/mat/.etwolf/etmain/6vclan.pk3 (2 files)
/home/mat/.etwolf/etmain
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak2.pk3 (22 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak1.pk3 (10 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak0.pk3 (3725 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/mp_bin.pk3 (6 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain

----------------------
3765 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
execing profiles/mat/etconfig.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!
Initializing OpenGL extensions
...using GL_S3_s3tc
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...ignoring GL_NV_fog_distance
...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic
Initializing GLX extensions
...using GLX_SGI_swap_control
...using GLX_SGI_video_sync
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!
GL_VERSION: 1.5.3 NVIDIA 71.74
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum
GLX_EXTENSIONS: GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_SGIX_fbconfig GLX_SGIX_pbuffer GLX_SGI_video_sync GLX_SGI_swap_control GLX_ARB_get_proc_address
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 2048
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
picmip: 0
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: enabled
anisotropy: 1.0
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
32768 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
48000 speed
0x0x48ea9000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/mat/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/mat/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/mat/.etwolf/etmain/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/enemy-territory/etmain/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4aaedf40
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: localhost.localdomain
Alias: localhost
Alias: debian
IP: 127.0.0.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v1.152 | A0) Enabled
^5PunkBuster Client: Game Version [ET 2.60 linux-i386 Mar 10 2005]
^5PunkBuster Client: Not Connected to a Server
Resolving etmaster.idsoftware.com
etmaster.idsoftware.com resolved to 192.246.40.60:27951
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Shutdown tty console
mat@debian:~$

Z tego co widzę problem leży gdzieś tu


------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
32768 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
48000 speed
0x0x48ea9000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started

Choć mogę się mylić. Bardzo proszę o pomoc ciężko grać bez dzwięku.
Z konta użytkownika root też brak dzwięku więc tu już zaistniał jakiś poważny problem.

                                                                  Pozdrawiam


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#2  2005-09-21 16:48:08

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Witam.

Wygląda na to, że w grze wszystko w porządku i dżwięk startuje. Ja bym sprawdził czy w profilu gracza w grze, w pliku konfiguracyjnym etconfig.cfg jest podobny wpis (na pewno jest):
seta snddevice "/dev/dsp"
i czy odwołuje się on do właściwego urządzenia dżwiękowego.


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

#3  2005-09-21 20:57:47

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Witam.

Wygląda na to, że w grze wszystko w porządku i dżwięk startuje. Ja bym sprawdził czy w profilu gracza w grze, w pliku konfiguracyjnym etconfig.cfg jest podobny wpis (na pewno jest):
seta snddevice "/dev/dsp"
i czy odwołuje się on do właściwego urządzenia dżwiękowego.

Jest taki wpis w tym pliku
seta snddevice "/dev/dsp"

Tylko jak mam sprawdzić czy dowołuje się do włąsciwego urządzenia?


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#4  2005-09-21 21:16:24

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka


Jest taki wpis w tym pliku
seta snddevice "/dev/dsp"

Tylko jak mam sprawdzić czy dowołuje się do włąsciwego urządzenia?

Sprawdź czy istnieje takie urządzenie, tzn. plik /dev/dsp


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

#5  2005-09-21 21:36:26

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka


Jest taki wpis w tym pliku
seta snddevice "/dev/dsp"

Tylko jak mam sprawdzić czy dowołuje się do włąsciwego urządzenia?

Sprawdź czy istnieje takie urządzenie, tzn. plik /dev/dsp

tJest ten plik i dałem

# chmod 777 /dev/dsp

i niestety nadal nie mam dzwięku.


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#6  2005-09-21 21:58:33

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka


Jest taki wpis w tym pliku
seta snddevice "/dev/dsp"

Tylko jak mam sprawdzić czy dowołuje się do włąsciwego urządzenia?

Sprawdź czy istnieje takie urządzenie, tzn. plik /dev/dsp

tJest ten plik i dałem

# chmod 777 /dev/dsp

i niestety nadal nie mam dzwięku.

Możesz podesłać etconfig.cfg?


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

#7  2005-09-22 17:37:09

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

oto i zawartość pliku

// generated by ET, do not modify
unbindall
bind TAB "+scores"
bind ESCAPE "togglemenu"
bind SPACE "+moveup"
bind , "mapzoomout"
bind - "zoomout"
bind . "mapzoomin"
bind 0 "weaponbank 10"
bind 1 "weaponbank 1"
bind 2 "weaponbank 2"
bind 3 "weaponbank 3"
bind 4 "weaponbank 4"
bind 5 "weaponbank 5"
bind 6 "weaponbank 6"
bind 7 "weaponbank 7"
bind 8 "weaponbank 8"
bind 9 "weaponbank 9"
bind = "zoomin"
bind ` "toggleconsole"
bind a "+moveleft"
bind b "+zoom"
bind c "+movedown"
bind d "+moveright"
bind e "+leanright"
bind f "+activate"
bind g "+mapexpand"
bind l "openlimbomenu"
bind m "mvactivate"
bind q "+leanleft"
bind r "+reload"
bind s "+back"
bind t "messagemode"
bind u "messagemode3"
bind v "mp_quickmessage"
bind w "+forward"
bind x "+prone"
bind y "messagemode2"
bind z "mp_fireteammsg"
bind ~ "toggleconsole"
bind CAPSLOCK "+speed"
bind ALT "+stats"
bind CTRL "+topshots"
bind SHIFT "+sprint"
bind F1 "vote yes"
bind F2 "vote no"
bind F3 "ready"
bind F4 "notready"
bind F11 "autoscreenshot"
bind F12 "autorecord"
bind KP_LEFTARROW "selectbuddy 3"
bind KP_5 "selectbuddy 4"
bind KP_RIGHTARROW "selectbuddy 5"
bind KP_END "selectbuddy 0"
bind KP_DOWNARROW "selectbuddy 1"
bind KP_PGDN "selectbuddy 2"
bind KP_ENTER "mp_fireteamadmin"
bind KP_INS "selectbuddy -2"
bind KP_DEL "selectbuddy -1"
bind MOUSE1 "+attack"
bind MOUSE2 "weapalt"
bind MWHEELDOWN "weapprev"
bind MWHEELUP "weapnext"
seta ui_r_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta ui_r_detailtextures "0"
seta ui_r_dynamiclight "1"
seta ui_r_ext_compressed_textures "1"
seta ui_r_depthbits "24"
seta ui_r_texturebits "32"
seta ui_r_picmip "1"
seta ui_r_subdivisions "12"
seta ui_r_lodbias "0"
seta ui_r_colorbits "0"
seta com_recommended "1"
seta ui_autoredirect "0"
seta ui_showtooltips "1"
seta ui_profile_mousePitch "0"
seta ui_sensitivity "5"
seta ui_handedness "0"
seta ui_rate "5000"
seta ui_r_gamma "1.718750"
seta ui_r_mode "6"
seta vote_percent "50"
seta vote_limit "5"
seta vote_allow_muting "1"
seta vote_allow_antilag "1"
seta vote_allow_warmupdamage "1"
seta vote_allow_timelimit "0"
seta vote_allow_friendlyfire "1"
seta vote_allow_swapteams "1"
seta vote_allow_shuffleteamsxp "1"
seta vote_allow_referee "0"
seta vote_allow_pub "1"
seta vote_allow_nextmap "1"
seta vote_allow_mutespecs "1"
seta vote_allow_map "1"
seta vote_allow_kick "1"
seta vote_allow_gametype "1"
seta vote_allow_comp "1"
seta team_nocontrols "0"
seta team_maxplayers "0"
seta team_maxPanzers "-1"
seta server_motd5 ""
seta server_motd4 ""
seta server_motd3 ""
seta server_motd2 ""
seta server_motd1 ""
seta server_motd0 " ^NEnemy Territory ^7MOTD "
seta server_autoconfig "0"
seta match_warmupDamage "1"
seta match_timeoutlength "180"
seta match_timeoutcount "3"
seta match_readypercent "100"
seta match_mutespecs "0"
seta match_minplayers "4"
seta match_latejoin "1"
seta g_spectatorInactivity "0"
seta g_teamForceBalance "0"
seta refereePassword "none"
seta g_inactivity "0"
seta g_doWarmup "0"
seta g_ipcomplaintlimit "3"
seta bot_minplayers "0"
seta cg_crosshairAlphaAlt "1.0"
seta ui_currentCampaignCompleted "0"
seta ui_campaignIndex "0"
seta ui_currentNetCampaign "0"
seta ui_currentCampaign "0"
seta g_heavyWeaponRestriction "100"
seta g_lms_followTeamOnly "1"
seta g_lms_matchlimit "2"
seta g_lms_roundlimit "3"
seta g_warmup "60"
seta cg_coronafardist "1536"
seta cg_crosshairColorAlt "White"
seta cg_crosshairAlpha "1.0"
seta cg_crosshairColor "White"
seta cg_crosshairPulse "1"
seta cg_drawReinforcementTime "1"
seta cg_useScreenshotJPEG "1"
seta cg_printObjectiveInfo "1"
seta cg_announcer "1"
seta cg_complaintPopUp "1"
seta cg_useWeapsForZoom "1"
seta cg_noAmmoAutoSwitch "1"
seta cg_bloodFlash "1.0"
seta cg_showblood "1"
seta cg_drawRoundTimer "1"
seta cg_drawBuddies "1"
seta ui_serverStatusTimeOut "7000"
seta ui_browserShowTeamBalanced "0"
seta ui_browserShowWeaponsRestricted "0"
seta ui_browserShowAntilag "0"
seta ui_browserShowPunkBuster "0"
seta ui_browserShowMaxlives "0"
seta ui_browserShowFriendlyFire "0"
seta ui_browserShowPasswordProtected "0"
seta ui_browserShowEmptyOrFull "0"
seta ui_browserSortKey "4"
seta ui_browserGameType "0"
seta ui_browserMaster "0"
seta ui_currentNetMap "0"
seta ui_currentMap "0"
seta ui_mapIndex "0"
seta ui_netGametype "4"
seta ui_joinGametype "-1"
seta ui_gametype "3"
seta ui_menuFiles "ui/menus.txt"
seta ui_netSource "1"
seta cg_selectedPlayerName ""
seta cg_selectedPlayer "0"
seta ui_dedicated "0"
seta server16 ""
seta server15 ""
seta server14 ""
seta server13 ""
seta server12 ""
seta server11 ""
seta server10 ""
seta server9 ""
seta server8 ""
seta server7 ""
seta server6 ""
seta server5 ""
seta server4 ""
seta server3 ""
seta server2 ""
seta server1 ""
seta cg_marktime "20000"
seta cg_drawCrosshairPickups "1"
seta cg_drawCrosshairNames "1"
seta cg_brassTime "2500"
seta ui_master "0"
seta ui_teamArenaFirstRun "1"
seta g_spSkill "2"
seta g_spVideos ""
seta g_spAwards ""
seta g_spScores5 ""
seta g_spScores4 ""
seta g_spScores3 ""
seta g_spScores2 ""
seta g_spScores1 ""
seta ui_ctf_friendly "0"
seta ui_ctf_timelimit "30"
seta ui_ctf_capturelimit "8"
seta ui_team_friendly "1"
seta ui_team_timelimit "20"
seta ui_team_fraglimit "0"
seta ui_ffa_timelimit "0"
seta ui_ffa_fraglimit "20"
seta ui_glCustom "4"
seta com_soundMegs "24"
seta snddevice "/dev/dsp"
seta s_channels "2"
seta s_bits "16"
seta s_wavonly "0"
seta s_defaultsound "0"
seta s_mixPreStep "0.05"
seta s_mixahead "0.2"
seta s_khz "22"
seta s_doppler "1"
seta s_separation "0.5"
seta s_musicvolume "0.5"
seta s_volume "0.8"
seta r_lastValidRenderer "GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!"
seta r_highQualityVideo "1"
seta cg_shadows "1"
seta r_normallength "0.5"
seta r_trisColor "1.0 1.0 1.0 1.0"
seta r_primitives "0"
seta r_railSegmentLength "32"
seta r_railCoreWidth "1"
seta r_railWidth "16"
seta r_facePlaneCull "1"
seta r_gamma "1.3"
seta r_swapInterval "0"
seta r_textureAnisotropy "1.0"
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
seta r_finish "0"
seta r_dlightBacks "1"
seta r_dynamiclight "1"
seta r_drawSun "1"
seta r_fastsky "0"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_flares "1"
seta r_lodbias "0"
seta r_lodCurveError "250"
seta r_ignoreFastPath "0"
seta r_smp "0" unsafe
seta r_subdivisions "12"
seta r_simpleMipMaps "1"
seta r_customaspect "1"
seta r_customheight "1024"
seta r_customwidth "1600"
seta r_fullscreen "1"
seta r_oldMode ""
seta r_mode "4" unsafe
seta r_ignorehwgamma "0"
seta r_overBrightBits "0"
seta r_depthbits "24" unsafe
seta r_stencilbits "0" unsafe
seta r_stereo "0" unsafe
seta r_colorbits "0" unsafe
seta r_texturebits "32" unsafe
seta r_detailtextures "0"
seta r_rmse "0.0"
seta r_roundImagesDown "1"
seta r_picmip "1"
seta r_clampToEdge "1" unsafe
seta r_ext_texture_env_add "0" unsafe
seta r_nv_fogdist_mode "GL_EYE_RADIAL_NV" unsafe
seta r_ext_NV_fog_dist "0" unsafe
seta r_ext_texture_filter_anisotropic "0" unsafe
seta r_ati_fsaa_samples "1" unsafe
seta r_ati_truform_pointmode "GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR" unsafe
seta r_ati_truform_normalmode "GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR" unsafe
seta r_ati_truform_tess "1" unsafe
seta r_ext_ATI_pntriangles "0" unsafe
seta r_glIgnoreWicked3D "0" unsafe
seta r_ext_compiled_vertex_array "1" unsafe
seta r_ext_multitexture "1" unsafe
seta r_ext_gamma_control "1" unsafe
seta r_ext_compressed_textures "1" unsafe
seta r_allowExtensions "1" unsafe
seta r_glDriver "libGL.so.1" unsafe
seta cl_language "0"
seta cg_autoReload "1"
seta cg_viewsize "100"
seta cg_autoactivate "1"
seta cg_predictItems "1"
seta cl_punkbuster "0"
seta cl_anonymous "0"
seta snaps "20"
seta rate "5000"
seta name "ETPlayer"
seta cg_zoomstepsniper "2"
seta cg_zoomDefaultSniper "20"
seta cg_drawCrosshair "1"
seta cg_crosshairSize "48"
seta cg_voiceSpriteTime "6000"
seta cg_cursorHints "1"
seta cg_drawGun "1"
seta cg_drawTeamOverlay "2"
seta cg_descriptiveText "1"
seta cg_popupLimboMenu "1"
seta cg_quickMessageAlt "1"
seta cg_drawNotifyText "1"
seta cg_drawCompass "1"
seta cl_maxPing "800"
seta m_filter "0"
seta m_side "0.25"
seta m_forward "0.25"
seta m_yaw "0.022"
seta m_pitch "0.022"
seta cl_doubletapdelay "350"
seta r_inGameVideo "1"
seta cg_wolfparticles "1"
seta cg_autoswitch "0"
seta cl_wwwDownload "1"
seta cl_allowDownload "1"
seta cl_freelook "1"
seta cl_mouseAccel "0"
seta sensitivity "5"
seta cl_run "1"
seta cl_packetdup "1"
seta cl_maxpackets "30"
seta cl_pitchspeed "140"
seta cl_yawspeed "140"
seta cl_autoupdate "1"
seta con_autoclear "1"
seta con_debug "0"
seta bot_enable "0"
seta sv_fullmsg "Server is full."
seta sv_wwwFallbackURL ""
seta sv_wwwDlDisconnected "0"
seta sv_wwwBaseURL ""
seta sv_wwwDownload "0"
seta sv_dl_maxRate "42000"
seta g_antilag "1"
seta g_fastResMsec "1000"
seta g_fastres "0"
seta g_complaintlimit "6"
seta g_altStopwatchMode "0"
seta sv_lanForceRate "1"
seta sv_master5 ""
seta sv_master4 ""
seta sv_master3 ""
seta sv_master2 ""
seta sv_allowDownload "1"
seta g_maxlives "0"
seta g_friendlyFire "1"
seta sv_floodProtect "1"
seta sv_maxPing "0"
seta sv_minPing "0"
seta sv_maxRate "0"
seta sv_minguidage "0"
seta sv_punkbuster "0"
seta sv_hostname "ETHost"
seta vm_ui "0"
seta vm_game "0"
seta vm_cgame "0"
seta in_shiftedkeys "1"
seta joy_threshold "0.15"
seta in_joystick "0"
seta in_subframe "1"
seta in_dgamouse "1"
seta in_mouse "1"
seta com_recommendedSet "1"
seta com_introplayed "0"
seta com_watchdog_cmd ""
seta com_watchdog "60"
seta com_maxfps "85"
seta com_hunkMegs "56"
seta com_zoneMegs "24"


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#8  2005-09-22 18:20:04

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Powiem Ci, że mam klina, ustawienia dot. dżwięku są zasadniczo takie jak moje (pomijając głośność). Choć dla każdego moda jest osobny config.
Czy masz zainstalowane udev, alsa-base, alsa-utils, może masz jeszcze inne urządzenie dżwiękowe w komputerze? Bo rozumiem, że w innych aplikacjach dżwięk działa. No i rozumiem także, że RTCW ET to świetna gra. :)


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

#9  2005-09-24 22:31:21

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Powiem Ci, że mam klina, ustawienia dot. dżwięku są zasadniczo takie jak moje (pomijając głośność). Choć dla każdego moda jest osobny config.
Czy masz zainstalowane udev, alsa-base, alsa-utils, może masz jeszcze inne urządzenie dżwiękowe w komputerze? Bo rozumiem, że w innych aplikacjach dżwięk działa. No i rozumiem także, że RTCW ET to świetna gra. :)

Mam jądro 2.6 i 2.4 (do gier). Mam udev zainstalowany pozostałych pakietów które wymieniłeś nie mam zainstalowanych.
W przypadku alsy działał w redhat taki trik :
http://alsa.opensrc.org/index.php?page=FAQ023

u mnie to się zakończyło w ten sposób

debian:/home/mat# echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
bash: /proc/asound/card0/pcm0c/oss: Nie ma takiego pliku ani katalogu
debian:/home/mat#

Ja k widać cos jest potrzebne w przypadku dzwięku w tych grach na zintegrowanych k. dzwiękowych.

Wyszukałem że potrzebne są

snd_pcm_oss
snd_mixer_oss

Jak to zdobyć i zainstalować w debianie ?
W innych grach oprócz oprócz wyżej wspomnianych mam dzwięk to samo programy. mógłby ktoś mi pomóc zainstalować te pliki nawet nie wiem
skąd to dorwać

                                                                   Pozdrawiam


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#10  2005-09-24 23:49:23

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Powiem Ci, że mam klina, ustawienia dot. dżwięku są zasadniczo takie jak moje (pomijając głośność). Choć dla każdego moda jest osobny config.
Czy masz zainstalowane udev, alsa-base, alsa-utils, może masz jeszcze inne urządzenie dżwiękowe w komputerze? Bo rozumiem, że w innych aplikacjach dżwięk działa. No i rozumiem także, że RTCW ET to świetna gra. :)

Mam jądro 2.6 i 2.4 (do gier). Mam udev zainstalowany pozostałych pakietów które wymieniłeś nie mam zainstalowanych.
W przypadku alsy działał w redhat taki trik :
http://alsa.opensrc.org/index.php?page=FAQ023

u mnie to się zakończyło w ten sposób

debian:/home/mat# echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
bash: /proc/asound/card0/pcm0c/oss: Nie ma takiego pliku ani katalogu
debian:/home/mat#

Ja k widać cos jest potrzebne w przypadku dzwięku w tych grach na zintegrowanych k. dzwiękowych.

Wyszukałem że potrzebne są

snd_pcm_oss
snd_mixer_oss

Jak to zdobyć i zainstalować w debianie ?
W innych grach oprócz oprócz wyżej wspomnianych mam dzwięk to samo programy. mógłby ktoś mi pomóc zainstalować te pliki nawet nie wiem
skąd to dorwać

                                                                   Pozdrawiam

Można ręcznie załadować te moduły, ale gdybyś zainstalował pakiety alsa-utils oraz alsa-base na 99% Twoj problem by nie istaniał bez potrzeby stosowania tricków. Nie byłoby także powodu aby używać starszej i nowszej generacji jądra, alsa automatycznie ładuje moduły odpowiedzialne za emulację oss.
Ręcznie robimy to tak na standardowym jądrze 2.6 z debiana:
modprobe snd_pcm_oss
modprobe snd_mixer_oss


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

#11  2005-09-25 23:14:09

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

To że korzystam z jądra 2.4 a nie 2.6 to efekt dłuższego przyzwyczajenia i nie sądzę aby mi to szyblo minęło. W końcu udało mi się uzyskać dzwięk wet jutro opiszę jak tak aby nie było wątpliwości jakby ktos miał podobny problem. Mam natomiast jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakiś program do przełączania pomiędzy alsa a oss dla jądra 2.4?


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#12  2005-09-27 01:28:11

  gbudny - Użytkownik

gbudny
Użytkownik
Zarejestrowany: 2005-06-03

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Zinstalowałem pakiety alsa-utils i  alsa-base tak jak mi radziłeś czadman
i dzięki ci za to co prawda jeszcze dzwięku nie było ale gdybyś mi nies podsunął tej podpowiedzi to bym się nie domyślił że trzeba jeszcze zainstalować alsa-modules-wersja jądra. Po tym już tylko zrobiłem
z konta root  chmod 777 na /proc/asound/card0/pcm0c/oss i /proc/asound/card0/pcm0p/oss. Aby użyskać dzwięk wystarczyło już
tylko echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss ( z konta root). Nie jest to rozwiązanie wygodne ale działa. Mógłby mi ktoś jezcze pomóc tak abym sam decydował kiedy należy korzysrać z alsa a kiedy z oss
może jakiś prosty program bo to jądro 2.4 i tu się recznie przełącza a nie wiem pozy tym jak dopisać tą linijkę do skryptów startowych jęśli takiego programu nie było w debianie. Pozdrwiam i dziękuję jęśłi ktoś jescze tylko pomógłby mi to rozwiązać bo grać można ale nie niezbnyt wygodnie robiiącx te czynności co chwilę.

                                                                                        Pozdrawiam


BUY LINUX GAMES
Support Game Companies who Support Linux Gaming.

Offline

 

#13  2005-09-27 10:07:28

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: debian i dzwięk- to dla mnie wciąż zagadka

Mógłby mi ktoś jezcze pomóc tak abym sam decydował kiedy należy korzysrać z alsa a kiedy z oss
Pozdrawiam

Program sam decyduje z jakim systemem dżwięku pracuje. Np. w xmms możesz wybrać plugin, tak aby program korzystał z oss, z alsy lub artsa, itp.
W et nie masz wyboru. K3b natowiast korzysta tylko z artsa, a artsa możesz tak ustawić by korzystał z alsy bądż oss. Tak to mniej więcej wygląda. Właśnie dla starszych programów, korzystających z oss jest w alsie emulacja oss.


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Możesz wyłączyć AdBlock — tu nie ma reklam ;-)