Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
jak długa migawka?
u mnie tylko trochę padało :/
Offline
Kombinowałem. Najlepsze wychodziły dla czasu otwarcia od 2 do 5 sek przy czułości 100. Jak akurat było za dużo błysków, to wychodziło jasno jak w dzień.
Offline
czadman - fotki dobre. Tym bardziej, że w okolicy od 2 lat nie widziałem.To zjawisko chyba tutaj nie występuje.
Offline
@ Paciocha - chyba masz rację, jak ostatniow tej Szkocji byłem, to dziewczyny mówiły, że gwiazd od dwóch lat nie widziały. W lecie jest za jasno, a w zimie chmury.
Offline
Czy ja wiem, gwiazdy widać ale ciężko się wstrzelić przez te chmurska to fakt. Za to one też mają swój urok - tak nisko wiszą że można je ręką dotknąć. Przypomnij jeszcze to może z chmurkami co dam. A ja się przypomnę o ten "wyniszczony pomnik"
Troszeczkę techniki:
Offline
Paciocha nie wyoszczasz wogle zdjeć ;> .. a co do tego co na zdjeciu to .. dziwak z Ciebie :D
Offline
Rumi zdjęcie ruszone, no cóż nie zawsze utrzymam a statyw czasem w torbie (się tłumaczę heh). Dziwak?? Dlaczego?
Offline
chodzi o to co jest na zdjeciu .. dziwak w sęsie jak ci dziwni ludzie co za hobby mają spisywanie i oglądanie np godzin przyjazdu i odjazdu pociągów czy samolotów .. bo to co jest na zdjeciu jest mało ciekawe, płaskie, nudne .. dziwne, tak mi się wydaje tylko że ja to ja a komuś innemu może sie podobać ;)
Offline
na mój łeb, to tu chodzi o technikę - stabilny płot i poruszony pociąg (w ruchu). Tylko wyszło wszystko mętne.
Acha, gdzieś w piwnicy mi leży Smiena 8M - będziecie sobie robić czarno-białe. :P
Offline
Bodzio masz rację. Wiele razy było, pewnie lepiej...
Dopowiem troszeczkę, bo ujęcie zawsze ma swoją historię:
Offline
Rumi, stąd pochodzi maszyna czasu :P
Offline
exifa brak :P .. chwal sie co do technik na w pstrykania yższych iso
Offline
jak zapisuję w tifie lub png to RT nie dodaje exifa, niestety.
Offline
ciągle robię przymiarki do jakiejś lustrzanki...i sie zastanawiam jaką za ile itp...przeczytawszy cały temat na tym i na innych forach...myślę o E-510 lub E-500 (tańsza:) ). I tu moje pytanie czy faktycznie warto wybrać właśnie taki model na pierwszą lustrzankę do przyuczenia się czegoś? Drugie czy faktycznie opłata się oszczędzać na E-500 czy lepiej dołożyć do następcy? Gluck coś pisał że może będzie miał coś do sprzedania? Wiadomo coś już gluck?
A i czy orientujecie się w cenach ile powinienem dać za ten czy za ten aby nie przepłacić? :)
Offline
qluck a nie gluck :D .. e-510 już chyba nigdzie nie kupisz chyba ze używane następca to e-520 albo mniejsze i z obrotowym ekranikiem e-620 :)
Offline
Rumi napisał(-a):
qluck a nie gluck :D .. e-510 już chyba nigdzie nie kupisz chyba ze używane następca to e-520 albo mniejsze i z obrotowym ekranikiem e-620 :)
no to nie obraza wiec myślę (mam nadzieję), ze qluck się nie obrazi? Wracając do tematu myślę o używanym aparacie. Raz ze względów finansowych, dwa na początek by się czegoś pouczyć myślę że nawet gdybym kupił d3x to chyba w nauce nie dużo mi pomoże...Obrotowy wyświetlacz fajny bajer ale jak wyżej.
Offline
jako ze mam e-510 to dodam coś od siebie .. na pierwszą lustrzanke idealny jak sie jest zdecydowanym na system 4:3 zaleta tego systemu to cena tego całego badziewia a wada szumy jak jasna cholera mi szumi od iso 800 ale e-510 ponoć maja to do siebie ze mocno szumią dodatkowo zdjęcia nei robi tak ostrych jak ta czterysetka Bodzia czy qluka i cza je wyostrzyć (to nie jest wada fabryczna ino celowy zabieg mający an celu dać użytkownikowi większe pole manewdy .. i zająć czas przy obrubce :P) .. wielkość e-510 dla mnei zaleta bo jest wiekszy od np tego c oma Bodzio qluk ale aj ma duże dłonie i czyma sie go wygodnie .. bateria długo czyma etc .. jak co to pytaj
Ostatnio edytowany przez Rumi (2009-08-20 12:08:33)
Offline
qluk, "c" tam nie ma ;]
e-500 to juz oldskul, obecnie dostepne to e-450, e-420 ,e-520, e-620 i potem wyzsze jak e-30 i e-3. Gdybym mial brac to bym wybral chyba e-620 ze wzgledu na matryce identyczna jak w e-30, a aparat sam w sobie mniejszy co prawda nie ma tak "duzego" gripa jak e-30 czy e-5xx, ale ma wiekszy niz e-4xx. Tutaj zalezy od upodoban. cena z dwoa mobiektywamie ~3000PLN. Jesli brac cos z nikona, to imo d300 ale to jest znacnzie znacnzie drozsze i bez szkiel, a d90 to takie dziwne posuniecie (d5000 to juz lekka przesada). Za to canon sie imo zaczyna od 40d, ale tutaj tez wyjdzie drozej niz e-620. Oczywiscie to wlasne opinie.
I teraz wady i zalety systemu olympusa.
+ masz bezprzewodowe sterowanie lampami blyskowamy, na poczatku nie docenisz tego, bo i koszt lamp (nie musi byc to tandem fl-50r, a moz ebyc jedna 50 i 36 albo dwie 36 czy nawrt jedna 36) bedzie dla poczatkujacego spory
+ ciekawe szkla, i swietna 50, aczkolwiek mogla by byc ciut jasniejsza a napewno siut szybsza - moze zrobia :)
+ ogolnie jakosc szkiel zuiko jest bardzo dobra
+ do lansu bo masz pasek z napisem olympus ;)
+ za factor 2 (crop 1:2), aczkolwiek jest to tez nieraz "-"
- mimowszystko szumy, jednak z drugiej strony zeroszumnych systemow nie ma, a i z szumai da sie przezyc nawet jak jest dosc sporo to da sie to jakos zamienic w "ziarno" b&w o ile kadr pozwala
- factor 2 (czy tez crop 1:2)
- wciaz jednak brkai szkiel w niektorych segmentach cenowych i tylko sigma ma kilka szkiel 4:3
- od canoniarzy, nikonowcow i pentaksiarzy za pasek z napisem olympus ;]
- manualne ostrzenie "fly by wire" (jak sie to w samolotaach okresla) czyli pierscien ostrzenia w Zuiko nie jest polaczony mechanicnzie z ukladem ostrzacym
- kontrolki z prawej strony w wizjerze w starszych modelach
- wskaznik aku (mega mega minus za niego)
Ostatnio edytowany przez qluk (2009-08-20 15:02:43)
Offline
qluk napisał(-a):
+ ciekawe szkla, i swietna 50, aczkolwiek mogla by byc ciut jasniejsza a napewno siut szybsza - moze zrobia :)
podobno jest szybka z E-3 :P
co do lamp z metz 48 cza dokupić jakiś magiczny gadżet zeby pstrykała bezprzewodowo ? .. no i tych nóżek/szynek nie było w pudełku też pewnie cza jakie :]
edit: ee chyba z e-510 bezprzewodowo nie odpali :(
Ostatnio edytowany przez Rumi (2009-08-20 15:28:05)
Offline
nie no 3000 na pierwsza cyfre nie wydam. Raz mam ważniejsze wydatki, a dwa to iż teraz lubie isc popstrykać coś co i tak wszyscy zbliżają do "gówna" :P nie znaczy, że mi się to szybko nie znudzi. E-620 wydaje mi sie stosunkowo drogi jak dla laika? Notabene ten obracany monitorek wydaje się dla mnie zbędny :)
e-500 to juz oldskul
fajne określenia, ale ja tez jestem oldskulowy :) aparat ma nie być modny tylko dobry tani i z możliwością wykonania lepszych fot niż dmc-fz18 w którym zoom prawie nie działa :)
Ostatnio edytowany przez rafaloo (2009-08-20 16:46:11)
Offline
ale e620 to nie tylko obrotowy monitorek ! :D .. ile masz tych dukatów na aparata ?
Offline
@ rafalo - najlepszy stosunek cena/jakość da Ci jednak Olek. Uczciwie - nie kupuj starych modeli Nikona/Canona - szumią bardziej niż Rumiego 510.
Z założenia mój E-400 szumi najbardziej - a zdjęcia widziałeś.
Dobre jasne szkło i można jechać na wysokich ISO + oczywiście odpowiednia kompensacja expozycji i + odpowiednie oprogramowanie, a efekty uzyskasz naprawdę dobre. Tym bardziej, że dopiero zaczynasz.
bardzo ważne
jeśli wejdziesz w jakiś system i zainwestujesz w szkłą (bo szkła są najdroższe) to będzie implikowało pozostanie w systemie. Pamiętaj - wszystkie puszki ze średniej półki są podobne do siebie i mają podobne parametry.
qluk nie napisał o jeszcze jednej ważnej rzeczy - naprawdę ważnej - waga. Nikon i Canon każą Ci nosić ok 1,5 kg więcej po górach i dolinach. Olkowy crop x2 daje ten luksus, że obiektywy są dużo lżejsze niż konkurencja. Pomimo tego, cały mój komplet, który brałem ze sobą do Szkocji ważył ok 7 kg - czyli prawie cały dostępny limit bagażu podręcznego. Wyobraź sobie ile te same obiektywy ważyły by w innym systemie.
Offline
Bodzio napisał(-a):
.. oczywiście odpowiednia kompensacja expozycji ..
czyli to ten Twój myk o którym pisałeś wczoraj .. podnosisz wartość ekspozycji ;>
Offline
Rumi napisał(-a):
Bodzio napisał(-a):
.. oczywiście odpowiednia kompensacja expozycji ..
czyli to ten Twój myk o którym pisałeś wczoraj .. podnosisz wartość ekspozycji ;>
hehe :)
więc: in plus w ciemnych pomieszczeniach
in minus w jasnych ujęciach (chmury) aby je właśnie wydobyć bez polara
Offline