Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2010-11-17 19:46:07

  grzesiek - Użytkownik

grzesiek
Użytkownik
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2009-03-06
Serwis

Potęga Perla?

Witam

Mam pytanko do doświadczonych użytkowników Perla.

Często słyszy się od doświadczonych administratorów, iż Perl to podstawa, Perl, nic tylko Perl. Nie jestem początkującym w programowaniu. Wydaje mi się, że te obstawanie za Perlem jest wynikiem tego, iż istnieje on najdłużej i tak już się ludzie "wychowali". Z tego co wiem, to Perl nie ma możliwości, których nie miałby Python. Ktoś powie: ma wbudowane wyrażenia regularne, Python ma bibliotekę i nie tylko on.

Wydaje mi się, że jeżeli ktoś dopiero teraz ma zaczynać naukę takiego języka, to Perl wcale nie jest najlepszym wyborem. Rozumiem osoby, które nauczyły się 5-10 lat temu Perla i nie mają powodu uczyć się Pythona.

Pytam bo chcę kupić sobie książkę i dlatego, że na jednej z rozmów o pracę pytali mnie o Perla. Jak powiedziałem, że używam Pythona to głową "szef" kręcił. Podejrzewam, że chodziło mu o to, że oni mają już w tym perlu stworzone skrypty itd.... a nie o to, że w Pythonie się nie da albo będzie to trwało dwa razy dłużej.

Jak już mówiłem nie jestem początkującym w programowaniu i wiem, że najlepszy język to ten, który się najlepiej zna. Nie raz mnie ktoś zagiął używając "gorszego" języka, bo lepiej go znał niż ja C/C++ i assemblera włącznie.

Tak więc co takiego ma Perl czego nie ma Python oprócz swoich żołnierzy i religii? :)

Offline

 

#2  2010-11-17 20:53:45

  BiExi - matka przelozona

BiExi
matka przelozona
Skąd: Gorlice
Zarejestrowany: 2004-04-16
Serwis

Re: Potęga Perla?