Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2010-10-16 18:26:55

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Wine i Call of Duty

Witam :D

Mam znowu problem z Debianem i z WINE :D
Mianowicie:

Gdy odpalę sobie grę Call of Duty i włącze jakąś mapę to podczas chodzenia i ruszania celownikiem to celownik tak "skacze" z miejsca na miejsce i można powiedzieć, że gra klatkuje, a gdy normalnie sobię stoję i ruszam celownikiem to jest wszystko w porządku :P Czy wie ktoś z Was jak rozwiązać ten problem?

System: Debian Lenny
Karta Graficzna: ATI X1250
Sterowniki: Od ATI :P
Wine: 1.0.1
Przy emulacji wirtualnego okna też się tak dzieje :P - mniej, ale dzieje :D

A na PlayOnLinux nie ma Call of Duty 1 :P

Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-16 18:38:20)

Offline

 

#2  2010-10-16 18:42:22

  SpeedVin - Fan Jogurtu

SpeedVin
Fan Jogurtu
Zarejestrowany: 2010-09-25
Serwis

Re: Wine i Call of Duty

Karta ATI może być powodem (sterowniki)
Czyli masz flxgr tak?
No i może aktualizacja wine tu coś pomoże ;)

Offline

 

#3  2010-10-16 18:47:41

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

ehh ciągle te sterowniki, nie będę ich zmieniał dla jednej gry ... bo już one działałą na cs'ie, garrys modzie, hl2, cs: source i wszystkich innych steamowych i innych moich gier.
wine nie pomaga :/

edit:

i zauważyłem też, że te klatkowanie takie małe pojawia się jak wejde w duże pomieszczenie np. na dwór. W małym pokoju to jest tak przyjemnie ... a na dworze koszmar ...

Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-16 18:57:14)

Offline

 

#4  2010-10-16 19:00:05

  SpeedVin - Fan Jogurtu

SpeedVin
Fan Jogurtu
Zarejestrowany: 2010-09-25
Serwis

Re: Wine i Call of Duty

To masz flxgr, radeon czy radeonhd?
Jak wspominałem upgrade może coś tu dać ;)

Offline

 

#5  2010-10-16 19:00:56

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

fglrx mam.

Offline

 

#6  2010-10-16 20:13:39

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

To może być bug z wrappingiem myszy, ja proponowałbym zainteresować się tą stronką:

http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys

a dokładniej kluczem:

"MouseWarpOverride"

spróbuj ustawić go na disable lub force i przetestować. Robisz to tak:

1.włączasz rejestr: poleceniem (z terminala) regedit
2.Rozwijasz kolejno:
-HKEY_Current_User->Software->Wine

i jeżeli masz tam klucz DirectInput to w nim tworzysz zmienną string o nazwie "MouseWarpOverrid" i ustawiasz odpowiednie na enable,disable lub force (stanardowo powinno być na enable)

Jak nie masz klucza o nazwie DirectInput to go po prostu utwórz.

No i wine koniecznie do aktualizacji - wersja 1.0.1 jest przedpotopowa.

Offline

 

#7  2010-10-16 22:35:57

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

Niestety to nic nie dało :((
Ba, nawet w Battlefield 1942 myszka nie chcę się ruszyć w menu : O a przedtem tylko RAZ się ruszyła : O
A inne gry działają :( Nawet GTA: San Andreas :((
W Call of Duty to pewnie za dużo polygonów hehe ;D

Offline

 

#8  2010-10-16 22:42:15

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

Jeżeli to jest od cięcia to włącz wyświetlania klatek (o ile w CoD jest to możliwe - a pewnie jakoś jest) i zobaczy jaka ich liczba - jak poniżej 20 to możliwe że o to biega, ale to zależy od silnika - są gierki które przy takiej ilości klatek nadal są grywalne no-problem.

Offline

 

#9  2010-10-17 08:20:24

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

chyba tego nie ma, bo nie znalazlem :(
ustawiłęm wszystko na najniższe detale, rozdzielczość etc. lecz jest trochę lepiej no ale przy dużych ponieszczeniach nie :(

Offline

 

#10  2010-10-17 10:02:35

  gindek - Zubr, bydle na etacie.

gindek
Zubr, bydle na etacie.
Skąd: Z puszczy.
Zarejestrowany: 2008-12-08

Re: Wine i Call of Duty

odpalił bym gre w okienku, przez terminal o obserwował logi, może ona coś mądrego powiedzą.

w linku który podał @hug jest tez opcja "direct3d" czy jakos tak, tam możesz wybrać różne opcje renderowanie grafiki przez wine, zobacz czy pomoże.

pamietaj ze zawsze jak cos zmienisz w rejestrze to musisz dac

Kod:

wine prefxcreate

Ostatnio edytowany przez gindek (2010-10-17 10:03:09)


" Wojny przychodzą i odchodzą, a moi żołnierze są wieczni"


"Zbuduj mały, dziarski router z udostępnionych przez prowadzącego części od Kamaza?"

Offline

 

#11  2010-10-17 10:25:43

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

@gindek:

"w linku który podał @hug"

Po pierwsze to huk a nie "hug" ;p

A po drugie:

"pamietaj ze zawsze jak cos zmienisz w rejestrze to musisz dac"

Gindek sorry ale bzdurki tutaj gadasz - po pierwsze w nowszych wersjach winka wineprefixcreate zostało wywalone całkowicie (wine samemu wie kiedy aktualizacja jest potrzebna) to tak czy siak nigdy nie było to wymagane przy edycji rejestru - samemu rejestrem bawię się dość często i nawet na tak starym wine jak 0.9.5 (chyba z 5 lat temu wyszło) nie trzeba było załączać wineprefixcreate po zmianach.

Ta komenda była kiedyś wymagana kiedy aktualizowało się winko do nowej wersji (tak naprawdę to i bez niej wine zwykle działał, ale żeby ludzie się głupio na forach nie pytali twórcy dali jako "wymóg").

Co do reszty zgoda - może wine wypluje coś pożytecznego na konsolę, swoją drogą @nickolas, nie mam co prawda tej gry, ale google twierdzi że z poziomu konsoli (w grze) da się jak najbardziej włączyć wyświetlanie FPS:

np tutaj:

http://www.gotfrag.com/cod/forums/thread/317100/

twierdzą że komendą:

Kod:

/cg_drawfps 1

A jak włączyć dostęp do konsoli (o ile standardowo nie ma - nie wiem, nie grałem) masz tutaj:

http://www.gamefaqs.com/pc/914586-call-of-duty/cheats

Offline

 

#12  2010-10-17 11:06:01

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

A jak się ustawia parametry ? Bo w windowsie to klikało się prawym potem WŁAŚCIWOŚCI i tam. A tu ?


wine codsp.exe +set developer 1


tak ?

Offline

 

#13  2010-10-17 11:53:25

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

Tak powinno być ok, ewentualnie:

Kod:

wine start /Unix /sciezka/do/exe +set developer 1 itd

Offline

 

#14  2010-10-17 12:15:04

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

dobra mam:

w pomieszczeniu: 99 fps
na dworze przy duzych przedmiotach etc.: 20 a nawet 15 fps

:/

Offline

 

#15  2010-10-17 12:18:50

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

No to zapewne mamy odpowiedź - słaba wydajność i tyle, zresztą jakoś mnie to na karcie ATI nie dziwi niestety - jak aktualizacja wine i najnowsze stery nie pomogą to chyba nic z tego nie będzie.

Tak swoją drogą - testowałeś to może na Windos? Tam chodzi lepiej?

Edit:

Widzę że gierka oparta o silniczek Quake3 - w takim razie jest jeszcze jeden trick:

Spróbuj w konsoli wpisać:

Kod:

in_mouse -1 lub 1 lub 2

i zobacz czy zmieni to coś. Możesz tez w opcjach poszukać opcji "Smooth mouse movment" czy czegoś w tym stylu i włączyć.

Ostatnio edytowany przez Huk (2010-10-17 12:22:37)

Offline

 

#16  2010-10-17 12:20:28

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

Nie mam windowsa :/ Ale testowałem na windowsie, Call of Duty 2 i tam na najniższy dopiero nie ścinało :/

Offline

 

#17  2010-10-17 12:26:20

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

A jeszcze odnośnie powyższego posta - po zmianie in_mouse musisz w konsoli (w grze) dać in_restart.

Offline

 

#18  2010-10-17 12:42:50

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

yeee :D działa :D
ustawiłem "Smooth Mouse" na "YES" i już myszka nie zacina się NAWET przy dużych pomieszczeniach i przedmiotach :D
A gdy dla próby zmieniłem na "NO" to .... katastrofa :D

DZIĘKUJĘ !!! :D :* :D

Ale jest jeszcze jeden problem z Battlefield 1942 :D Bo w menu nie mogę ruszać myszką :( Raz tylko mogłem a teraz nie :(

Offline

 

#19  2010-10-17 12:54:49

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

Jeżeli zmieniałeś w rejestrze MousewarpOverride to po prostu wyrąb tą zmienną (lub ustaw na enable) - może to psuje Battlefield - niestety nie wszystkie gry lubią się z opcją "force"

Offline

 

#20  2010-10-17 13:01:41

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

No niestey próbowałem wszystkich ustawiem z Mousewarpoverride i nic ;( Szkoda :( Myszka ani rusz :( Przedtem to nic nie zmieniałem w rejestrze i poodziaiało chwile w menu, utworzyłem profil i myszka zwiecha :(

Dobra działa :D po prostu zaisntalowałem jeszcze raz ;) Nie będę profilu tworzyć bo tam już był stworzony bo to piracka wersja nom :D

Ale jeszcze jedno :( Bo myszka chodzi tylko w tak jak by "określonym obszarze", no nie wiem jak by to powiedziec :(
próbowałem z mouse ale nic :((

Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-17 13:52:51)

Offline

 

#21  2010-10-17 14:10:32

  Huk - Smoleńsk BULWA!

Huk
Smoleńsk BULWA!
Zarejestrowany: 2006-11-08

Re: Wine i Call of Duty

Od tego jest właśnie opcja force przy MousewarpOverride - ale nie działa ona z każda grą niestety - problem jest bardziej złożony - po prostu w Dinput  współrzędne myszy są liczone w sposób relatywny do kursora, zaś X11 podaje je w sposób absolutny (czyli zawsze od punktu początkowego do jakiejś określonej wartości maksymalnej) - niestety pierdzieli to wiele gier bo emulacja relatywnych ruchów myszy do łatwych nie należy - przyjęto że myszka "skacze" do środka po osiągnięciu granicy okna (odpowiada to opcji MouseWarpOverride enable), co działa dla części gier. Z kolei opcja "force"w MouseWarpOverride wymusza "skakanie" non-stop - mysz wtedy jest cały czas na środku ekranu a wine podaje do gry jej relatywne położenie - znowu, opcja ta działa z niektórymi grami, psując inne. Jest jeszcze opcja bez skokowa (MouseWarpOverride=disable), ale rzadko kiedy się z niej korzysta.

Tak czy siak - Xserver-1.8 dostarcza Xinput2 które wreszcie obsługuje relatywne ruchy myszy - powoli zaczął się proces przepisywania wine na ten serwer, ale to potrwa - mieć tylko nadzieję że naprawi to wreszcie problemy z myszką. Niestety poczekamy trochę na efekty.

Póki co pozostaje zabawa z hakami w stylu MouseWarpOverride - a niestety dla niektórych gier nie da się nic na razie zrobić. Zobacz na:

http://appdb.winehq.org

Czy nie piszą jak rozwiązać problemy z Battlefield.

Edit:

Właśnie skompilowałem sobie najnowsze wine z patchem do xinput2 i naprawił on sytuacje w MOHAA - jak chcesz mogę zrobić deb'a i załadować na jakiegoś megaupload'a czy coś podobnego - wymagany jest xorg-7.5 (w testing taki jest), na starszych wersjach nie ruszy. Jak by co daj znać w tym temacie.

Ostatnio edytowany przez Huk (2010-10-17 16:41:05)

Offline

 

#22  2010-10-17 17:57:37

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

Medal of Honor ? Ale ja mówię o Battlefield :D
Ok, możesz dać :D
Jak mogę sprawdzić jakiego mam xorga ? :D

Offline

 

#23  2010-10-17 18:03:44

  SpeedVin - Fan Jogurtu

SpeedVin
Fan Jogurtu
Zarejestrowany: 2010-09-25
Serwis

Re: Wine i Call of Duty

Kod:

apt-cache showpkg xserver-xorg

na przykład ;)

Ostatnio edytowany przez SpeedVin (2010-10-17 18:22:56)

Offline

 

#24  2010-10-17 18:12:48

  nickolas - Użytkownik

nickolas
Użytkownik
Zarejestrowany: 2010-10-03

Re: Wine i Call of Duty

Kod:

# apt-cache showpkg xorg-server
W: Nie udało się odnaleźć pakietu xorg-server

hehe :D

------------------

a jednak musi być tak :D

Kod:

# apt-cache showpkg xserver-xorg
Package: xserver-xorg
Versions: 
1:7.3+20 (/var/lib/apt/lists/ftp.pl.debian.org_debian_dists_lenny_main_binary-i386_Packages) (/var/lib/dpkg/status)
 Description Language: 
                 File: /var/lib/apt/lists/ftp.pl.debian.org_debian_dists_lenny_main_binary-i386_Packages
                  MD5: 8afc43aa46c4c50a656a8648d31f5603


Reverse Depends: 
  fglrx-driver,xserver-xorg 1:7.1.0
  fglrx-atieventsd,xserver-xorg 1:7.1.0
  xserver-xorg-video-geode,xserver-xorg 7.1
  ldm,xserver-xorg
  ttf-mikachan,xserver-xorg
  ttf-kochi-mincho-naga10,xserver-xorg
  ttf-kochi-gothic-naga10,xserver-xorg
  fglrx-driver,xserver-xorg 1:7.1.0
  fglrx-atieventsd,xserver-xorg 1:7.1.0
  xserver-xorg-video-voodoo,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-vmware,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-via,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-vga,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-vesa,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-v4l,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-tseng,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-trident,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-tga,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-tdfx,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-sisusb,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-sis,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-siliconmotion,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-savage,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-s3virge,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-s3,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-rendition,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-nv,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-nsc,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-neomagic,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-mga,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-intel,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-imstt,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-i740,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-i128,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-glint,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-geode,xserver-xorg 7.1
  xserver-xorg-video-fbdev,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-dummy,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-cyrix,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-cirrus,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-chips,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-ark,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-video-apm,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-void,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-vmmouse,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-ur98,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-tek4957,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-summa,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-spaceorb,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-penmount,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-palmax,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-mutouch,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-mouse,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-microtouch,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-magellan,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-kbd,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-joystick,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-jamstudio,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-hyperpen,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-fpit,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-evdev,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-elographics,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-elo2300,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-dynapro,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-dmc,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-digitaledge,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-citron,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-calcomp,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-aiptek,xserver-xorg 6.8.2-35
  xserver-xorg-input-acecad,xserver-xorg 6.8.2-35
  xorg,xserver-xorg
  x11-common,xserver-xorg 1:7.3+11
  xserver-xorg-core,xserver-xorg 6.8.2-38
  xserver-xorg-core,xserver-xorg 6.8.2-38
  xserver-xorg-core,xserver-xorg
  ttf-vlgothic,xserver-xorg
  ttf-sazanami-mincho,xserver-xorg
  ttf-sazanami-gothic,xserver-xorg
  ttf-konatu,xserver-xorg
  ttf-kochi-mincho,xserver-xorg
  ttf-kochi-gothic,xserver-xorg
  ttf-kiloji,xserver-xorg
  ttf-dejima-mincho,xserver-xorg
  ttf-arphic-gkai00mp,xserver-xorg
  ttf-arphic-bsmi00lp,xserver-xorg
  sdm-terminal,xserver-xorg
  ldm,xserver-xorg
  keyboards-rg,xserver-xorg
  kdm,xserver-xorg
  gdm,xserver-xorg
  education-desktop-sugar,xserver-xorg
Dependencies: 
1:7.3+20 - xserver-xorg-core (2 2:1.4-3) xserver-xorg-video-all (16 (null)) xserver-xorg-video-2 (0 (null)) xserver-xorg-input-all (16 (null)) xserver-xorg-input-2 (0 (null)) libc6 (2 2.7-1) debconf (18 0.5) debconf-2.0 (0 (null)) xkb-data (16 (null)) xkb-data-legacy (0 (null)) x11-xkb-utils (0 (null)) libgl1-mesa-dri (0 (null)) udev (0 (null)) x11-common (3 1:7.3+11) xserver-common (3 7) xserver-xfree86 (3 6.8.2.dfsg.1-1) x11-common (3 1:7.3+11) xserver-common (3 7) 
Provides: 
1:7.3+20 - 
Reverse Provides:

Ostatnio edytowany przez nickolas (2010-10-17 18:16:35)

Offline

 

#25  2010-10-17 18:22:28

  SpeedVin - Fan Jogurtu

SpeedVin
Fan Jogurtu
Zarejestrowany: 2010-09-25
Serwis

Re: Wine i Call of Duty

Z tego wynika ,że zainstalowana wersja xorg-server to 1.7.3 ;)

Ostatnio edytowany przez SpeedVin (2010-10-17 19:41:12)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)