Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundację Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1 2005-05-31 23:12:30

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Nasza twórczość

Napisałem mały programik służący do znajdowania rymów do danego słowa:
http://biexi.dug.net.pl/dug/rymy-0.01.tar.gz
wszystkie uwagi mile widziane.
Może Was też czasem dopada wena twórcza, pochwalcie się :)

Offline

 

#2 2005-05-31 23:35:41

Rumi
prawiczek erotoman
Skąd: Gorlice
Zarejestrowany: 2004-09-23
Serwis

Re: Nasza twórczość

chętnie bym skomentował ale mój windek tego formatu nei chce przetrawić ;] a debiana narazie odpuściłem bo ściągam filmiki a na deb takiej możliwości nei mam

co od twozenia to bałwana ostatnio wyczarowałem, jak jeszcze śniegi były ;)

Offline

 

#3 2005-05-31 23:58:44

kamikaze
Administrator
Zarejestrowany: 2004-04-16

Re: Nasza twórczość

Mi coś nie działa. Odpalam tak:
rymy -s -c 3 dupa
i coś długo mieli i nic z tego nei wynika.

Offline

 

#4 2005-06-01 08:24:45

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Re: Nasza twórczość

Jest pare błędów (wkoncu to wersja 0.01):/ ale spoko powoli będę je likwidował.
Po pierwsze nie róbcie 'make install' bo wtedy nie ma prawa działać.
Po './configure && make' zróbcie 'cd src' i z tamtąd odpalajce './rymy'.
Pierwsze co musicie zrobić po skompilowaniu to w src wydać polecenie './rymy -t' i musi już wtedy być zainstalowany wpolish (apt-get install wpolish). I wtedy ./rymy -s -c 3 dupa.

Offline

 

#5 2005-06-01 13:26:48

raixer
Moderator
Zarejestrowany: 2004-08-21

Re: Nasza twórczość

Hehe niezly programik... jak ktos potrzebuje szybko wymyslic wierszyk na  randke to przysluzyles sie temu :)

pozdro


Open Source - Świat otwartych umysłów
Linux Registered User: #276548

Offline

 

#6 2005-06-29 14:52:29

kali
Członek DUG
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-06-19
Serwis

Re: Nasza twórczość

Witam,

Napisałem prosty skrypt w Pythonie, który zachowuje się jak klient e-mail, a tak naprawdę odpala tylko gmaila przez ustawioną w opcjach przeglądarkę WWW . Jakie ma to zastosowanie? Świetnie nadaje się jako domyślna aplikacja e-mail w gnome (w tym celu to napisałem ;). Jeśli nie podano żadnych argumentów, to odpali tylko wskazaną przeglądarkę WWW (łatwo się konfiguruje poprzez dwie zmienne, dogłębnie opisane na początku skryptu) z adresem gmaila. Jeśli natomiast podano argument, który jest linkiem typu mailto, to odpali gmaila na oknie tworzenia nowej wiadomosci (z ustawionymi odpowiednimi polami, takimi jak adresat, cc, bcc, temat, body, etc). Skrypt po odpaleniu przeglądarki nie zajmuje już żadnych zasobów (dla wtajemniczonych - proces interpretera jest nadpisywany przez proces przeglądarki, jednym drobnym wyjątkiej dla mozillo-podobnych przegladarek, ale wtedy i tak kończy się po chwili, nie zajmując później zasobów ;).

Domyślnym zachowaniem jest uruchamianie przeglądarki ustawionej w Preferowanych aplikacjach w GNOME.

http://www.kali.inten.pl/projects/gmail-app.py

Pozdrawiam,


Intelligence is like a river: the deeper it is, the less noise it makes

Offline

 

#7 2005-08-02 07:20:16

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Re: Nasza twórczość

Bardzo prosty skrypt w pythonie który pobiera i wyświetla wyniki losowań multilotka z http://www.pewniaki.pl/wyniki.htm

Kod:

#!/usr/bin/env python

from urllib import urlopen
from re import compile, search
from string import strip

adres = 'http://www.pewniaki.pl/wyniki.htm'
nr_open_tag = '<td class="gos" width="12">'
close_tag = '</td>'
data_format = r'dddd-dd-dd'

def main():
    data = ''
    for linia in urlopen(adres):
        parser_all = compile(nr_open_tag+r'd+'+close_tag)
        parser_linia = compile(r'>d+<')
        parser_data = compile(data_format)

        wylosowane_liczby = ''
        wyniki = False

        for text in parser_all.findall(linia):
            if text:
                wyniki = True   
                text = parser_linia.search(text)
                liczba = strip(text.group(),'><')
                wylosowane_liczby+=liczba+','
            else:
                wyniki = False
          
        if wyniki: print data +' - '+ wylosowane_liczby
       
        d = parser_data.search(linia)

        if d:
            data_losowania = d.group()
        else:
            data_losowania = '???'

Wystarczy wkleić do pliku tekstowego, chmod +x ... i uruchomić.
To mój pierwszy skryp w pythonie który ma jako taki sens :]
Jeśli widzicie że można zrobić coś lepiej niż tam to jest zrobione to byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie uwagi na ten temat, bo dopiero się ucze.

Offline

 

#8 2005-08-16 23:54:42

Guest
Gość

Re: Nasza twórczość

To co zaprezentuje to niestety (???) nie moja twórczość (hehehe), lecz VanDut'a. To dość dziwna sparawa, ale napisał program do robienia grafu zależnościmiędz pakietami Debiana (co mu do głowy strzeliło?). To bardziej jako ciekawostka, lecz może zainspiruje kogoś ro równie szalonych i dziwnych projektór ;)

Całość można znaleźć na naszej stronie (http://pdg.go.pl) w dziale Bash

 

#9 2005-08-31 19:08:00

Guest
Gość

Re: Nasza twórczość

Taki sobie programik w ramach nauki (więc pomysł, ani kod nie jest mój). może sie komyś porzyda. A służy on do zamiany adresa e-mail na znaki nierozpoznawalne przez programy spamujące ale dobrze interpletowane (???) przez przeglądarki.

a oto link http://dhost.info/pdg/download/emth

 

#10 2005-08-31 19:42:46

BiExi
matka przelozona
Skąd: Gorlice
Zarejestrowany: 2004-04-16
Serwis

Re: Nasza twórczość

Matthew - nociekawe kto sie odwazy sciagnac skompilowany program


BiExi
Linux Registered User: #358989
http://biexi.dug.net.pl/pliki/graf/avatar/gentoo.png
Zbieram spam info@dev-null.pl

Offline

 

#11 2005-08-31 20:06:05

rogos
Moderator
Zarejestrowany: 2005-02-12

Re: Nasza twórczość

ja juz na ircku pisalem ze sie boje :P


http://img88.imageshack.us/img88/1856/imageslg0.png

Offline

 

#12 2005-08-31 21:18:18

Guest
Gość

Re: Nasza twórczość

Taaa bo wam trojana lub iwrusa wpuszcze :/ A jak dam źródełka to coś zmieni? Z tego co wiem to chyba jeden FF bawi się QT. Ale jak chcecie źródła to macie (tylko nie zapomnijcie wydać polecej: qmake make ./emth :P):

http://dhost.info/pdg/download/emth.tar.gz

PS. Aż taki wredny nie będę. wystarczy samo make i ./emth. qmake już zrobiłem :P[/list]

 

#13 2005-09-01 09:36:31

damned
Członek DUG
Skąd: Jawor
Zarejestrowany: 2005-08-29
Serwis

Re: Nasza twórczość

Mało przydatne głupoty...

Podtrzymywanie łącza (tu myślałem o neostradzie podczas pisania):
http://www.damned.pl/projects.php?id=netup

Aktualizowanie plików binda (przydatne dla osób z dyn. IP):
http://www.damned.pl/projects.php?id=dnsupdate


::: ,,If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you.'' - Friedrich Nietzsche. :::
::: http://www.linuxstorm.org/ | http://www.damned.pl/ :::
::: Michał ,,RAVEN'' Gottlieb :::

Offline

 

#14 2005-09-06 15:21:31

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Re: Nasza twórczość

Napisany na szybko skrypt wyswietlajacy zawartosc dugowego shoutboxa
Wystarczy zapsiac nadac prawo wykonywalnosci i uruchomic

Kod:

#!/usr/bin/env python

from urllib import urlopen
from re import compile

URL = 'http://forum.dug.net.pl/shoutbox_view.php'
NICK_OPEN_TAG = 'autora">'
NICK_CLOSE_TAG = '</a>'
MSG_OPEN_TAG = '</b>'
MSG_CLOSE_TAG = '</span>'

def main():
    s = urlopen(URL).readlines()
    c_nick = compile(NICK_OPEN_TAG+'S+'+NICK_CLOSE_TAG)
    c_msg = compile(MSG_OPEN_TAG+'.*'+MSG_CLOSE_TAG)
    
    for l in s:
        nick = c_nick.search(l)
        if nick:
            print '** '+ nick.group()[len(NICK_OPEN_TAG):-len(NICK_CLOSE_TAG)]+' **'

        msg = c_msg.search(l)
        if msg:
            print msg.group()[len(MSG_OPEN_TAG):-len(MSG_CLOSE_TAG)]        

if __name__ == '__main__': main()

Jest jeszcze mały bug ktory powoduje ze niektore wiadomosci moga byc niewyswietlone (chyba ma problem z wiadomosciami gdzie w teksice jest znak '-')jesli by ktos wiedział jak to naprawic, to z gory dzieki za pomoc. Ucze sie dopiero :]

Błęda już poprawiłem :)

Offline

 

#15 2005-09-06 19:22:51

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Re: Nasza twórczość

Kolejny program do zanjdowania rymów. Tym razem napsiany w pythonie dodatkowo z gui w gtk2. Interfejs stworzony jest przy uzyciu galde2.
W programie występuje jeszce porblem z kodowaniem polskich zanków.
Wiecej info w pliku README i TODO.

program: http://biexi.dug.net.pl/ff/rymy.tar.bz2

tak to wygląda
http://img192.imageshack.us/img192/2091/gpyrymy0fd.png

Offline

 

#16 2005-09-11 14:18:47

damned
Członek DUG
Skąd: Jawor
Zarejestrowany: 2005-08-29
Serwis

Re: Nasza twórczość

Nie wiem czy to akurat tutaj najlepiej pasuje, ale lepszego pomysłu nie mam.
Chodzi o ,,projekt'' sieci wirtualnej opartej na OpenVPN. Zapraszam do poczytania informacji na http://lsnet.linuxstorm.org/ i chętnych do przyłączenia się. ;-)


::: ,,If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you.'' - Friedrich Nietzsche. :::
::: http://www.linuxstorm.org/ | http://www.damned.pl/ :::
::: Michał ,,RAVEN'' Gottlieb :::

Offline

 

#17 2005-09-21 23:47:02

damned
Członek DUG
Skąd: Jawor
Zarejestrowany: 2005-08-29
Serwis

Re: Nasza twórczość

Moja kolejna dziwna twórczość...

http://damned.pl/pub/code/glupek.c

Kompilacja: cc glupek.c -o glupek
Uruchamianie: ./glupek

Można regulować szybkość przez podanie opóźnienia w mikrosekundach, np.:
./glupek 1000

PS: fajne daje efekty kiedy ustawia się go jako powłokę zablokowanemu użytkownikowi zamiast /bin/false, a jego reakcja daje jeszcze lepsze efekty. (:


::: ,,If you gaze long into an abyss, the abyss will gaze back into you.'' - Friedrich Nietzsche. :::
::: http://www.linuxstorm.org/ | http://www.damned.pl/ :::
::: Michał ,,RAVEN'' Gottlieb :::

Offline

 

#18 2005-10-02 18:19:33

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Re: Nasza twórczość

Sory ale musiałem usunac ten program.

Offline

 

#19 2005-11-17 18:29:12

Bodzio
Ojciec Założyciel
Skąd: Gorlice
Zarejestrowany: 2004-04-17
Serwis

Re: Nasza twórczość

Dzisiaj odpaliłem najnowszego Płatnika na Debianku, wysłałem dokument na serwer ZUS i otrzymałem potwierdzenie. :)
Baza danych SQL - sieciowa


Debian jest lepszy niż wszystkie klony
Linux register users: #359018
http://www.freebsd.org/gifs/powerlogo.gif
Beskid Niski

Offline

 

#20 2005-12-04 00:26:28

BaB
Członek DUG
Skąd: Krapkowice
Zarejestrowany: 2004-09-09

Re: Nasza twórczość

Dzisiaj odpaliłem najnowszego Płatnika na Debianku, wysłałem dokument na serwer ZUS i otrzymałem potwierdzenie. :)
Baza danych SQL - sieciowa

Możesz przybliżyć jak to uczyniłeś. Mnie interesuje tylko instalacja bez teletransmisji.

Pozdrawiam


Zarejestrowany użytkownik Linuksa #361563

Offline

 

#21 2005-12-04 09:57:53

Bodzio
Ojciec Założyciel
Skąd: Gorlice
Zarejestrowany: 2004-04-17
Serwis

Re: Nasza twórczość

Żadna tajemnica - najnowszy CrossOver


Debian jest lepszy niż wszystkie klony
Linux register users: #359018
http://www.freebsd.org/gifs/powerlogo.gif
Beskid Niski

Offline

 

#22 2005-12-04 12:20:25

BaB
Członek DUG
Skąd: Krapkowice
Zarejestrowany: 2004-09-09

Re: Nasza twórczość

dzieki, ale myslalem ze instalowales na wine.


Zarejestrowany użytkownik Linuksa #361563

Offline

 

#23 2005-12-04 14:26:02

Bodzio
Ojciec Założyciel
Skąd: Gorlice
Zarejestrowany: 2004-04-17
Serwis

Re: Nasza twórczość

Na wine też pewnie pójdzie, tylko trzeba skopiować cały katalog zainstalowany na windzie, a potem odpalić przez wine plik pp2.exe


Debian jest lepszy niż wszystkie klony
Linux register users: #359018
http://www.freebsd.org/gifs/powerlogo.gif
Beskid Niski

Offline

 

#24 2005-12-23 21:51:49

FF
Członek DUG
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2004-12-23

Re: Nasza twórczość

Imitacja symulacji padającego śniegu w pythonie.
Potrzebny do odpalenia python + pygame
Na początku pliku jest pare zmiennych, zmieniając ich wartośći można zmienic parametry animacji.
wkleic do pliku (np snow.py) i uruchomic najlepiej w sposób 'python snow.py'

Kod:

#!/usr/bin/env python

import pygame
from pygame.locals import *
from random import randint

SIZE=3
SCREEN_W=200
SCREEN_H=200
SPEED=60
E = 2 #gestosc

class Snow(pygame.sprite.Sprite): 
    first = True
    space= []                 
    row = []   
    def __init__(self,screen_rect=[]):
        pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
        if Snow.first:
            self.create_map()
            Snow.first=False
        self.x = 0
        self.y = 1
        self.w = SIZE
        self.h = SIZE     
        self.image = pygame.Surface([self.w, self.h])     
        self.image.fill([255,255,255])
        self.screen_rect = screen_rect
        self.x = randint(1,int(SCREEN_W)-1)
        Snow.space[self.x][self.y] = 1 
        self.rect = [self.x*SIZE,self.y*SIZE]        
        self._del = False
    def create_map(self):
        for c in range(SCREEN_W):
            row = [] 
            for r in range(SCREEN_H):   
               row.append(0)
            Snow.space.append(row)
    def update(self,current_time):
        if self.y*SIZE >= SCREEN_H - SIZE:
            return       
        elif Snow.space[self.x][self.y+1]==1:
            rand = randint(-1,1)
            if self.x+rand < 0 or self.x+rand >= SCREEN_W: return
            if Snow.space[self.x+rand][self.y+1]==0:
                Snow.space[self.x][self.y]=0
                self.x +=rand
                self.y +=1
                self.rect = [self.x*SIZE,self.y*SIZE]  
                Snow.space[self.x][self.y]=1
        else:           
            Snow.space[self.x][self.y]=0  
            self.y +=1#randint(1,2)
            self.x +=randint(-1,1)
            if self.x <= 0: self.x += 1
            if self.x >= SCREEN_W: self.x -= 1
            self.rect = [self.x*SIZE,self.y*SIZE]  
            Snow.space[self.x][self.y]=1
            
pygame.init()
boxes = pygame.sprite.Group()
screen = pygame.display.set_mode([SCREEN_W,SCREEN_H])
clock = pygame.time.Clock()
while pygame.event.poll().type != KEYDOWN:
    clock.tick(SPEED)
    for i in range(E ):
        snow = Snow([SCREEN_W,SCREEN_H])
        boxes.add(snow)
    
    screen.fill([0, 0, 0]) 
    boxes.update(pygame.time.get_ticks())
    rectlist = boxes.draw(screen)
    pygame.display.update()

Program ma duże wymagania sprzętowe (zinteresowani sami sie przekonają), nie robiłem żadnych optymalizacji bo już mi się niechce.
Wesołych świąt :D

Offline

 

#25 2006-04-30 16:48:01

kuchar
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2005-11-16
Serwis

Re: Nasza twórczość

Jezeli ktos nie ma pomyslu na bezpieczne haslo lub musi stworzyc hasla dla duzej liczby uzytkownikow moze uzyc tego prostego generatorka hasel pseudolosowych:

http://home.elka.pw.edu.pl/~mkucharc/generator.tar.bz2

Rozpakowywujemy, dajemy

Kod:

make

przyjmuje do  parametrow:
-pierwszy to dlugosc hasla
-drugi ma 2 mozliwosci -c wtedy nie ma duzych liter lub -d nie ma duzych liter i cyf
np.:

Kod:

./generator 8 -d

wygeneruje 8-literowe haslo skladajace sie tylko z malych liter

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie


Linux Registered User # 406343

Routing protocols enable routers to route routed protocols :)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Nas ludzie lubią po prostu, a nie klikając w przyciski ;-)