Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2006-05-03 00:17:28

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

nie działają mi konfiguratory

tak jak w temacie poza oldconfig nie dzialaja mi zadne konfiguratory kernela nie wiem dla czego a kiedy skonfigurowalem oldconfigiem nie chcialo mi skompilowac jadra co dzieje sie?

Offline

 

#2  2006-05-03 00:25:50

  adam05 - Adamin

adam05
Adamin
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2005-12-15
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

Rozumiem ze chcesz skonfigurowac sobie kernela.

Zebys mogl korzystac z make menuconfig musisz doinstalowac sobie libncurses5-dev

pozdrawiam


Wszedzie dobrze, ale w 127.0.0.1 najlepiej...

Offline

 

#3  2006-05-03 00:31:54

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

z tym ze ja to mam zainstalowane z jakiejs strony wyczytalem ze trzeba miec nastepujace pakiety zainstalowane make, bin86, egcs i glibc-devel ale za cholere nie moge znalezdz 2 ostatnich moze dla tego nie moge nic zrobic

Offline

 

#4  2006-05-03 01:15:24

  AgayKhan - Członek DUG

AgayKhan
Członek DUG
Skąd: Płock
Zarejestrowany: 2006-03-21
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

ostatni to libc6-dev


born to be root
linux register user #362473

Offline

 

#5  2006-05-03 01:27:08

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

no to mam ten pakiet to pewnie ten egcs tez mam tylko inaczej sie nazywa a mimo to cos nie dziala hmm szkoda
ciekawe czy uda sie skompilowac to jadro na knoppixie

Offline

 

#6  2006-05-03 01:48:47

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

o take cos mi wywala :

Kod:

debian:/usr/src/linux-2.6.16.12# make menuconfig
  HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/checklist.o
In file included from scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:24:
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:31:20: curses.h: Nie ma takiego pliku ani katalogu
In file included from scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:24:
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:128: error: syntax error before "use_colors"
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:128: warning: type defaults to `int' in declaration of `use_colors'
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:128: warning: data definition has no type or storage class
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:129: error: syntax error before "use_shadow"
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:129: warning: type defaults to `int' in declaration of `use_shadow'
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:129: warning: data definition has no type or storage class
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:131: error: syntax error before "attributes"
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:131: warning: type defaults to `int' in declaration of `attributes'
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:131: warning: data definition has no type or storage class
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:143: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:143: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:146: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:146: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:147: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:147: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:148: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:148: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:149: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:150: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:151: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:151: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:31: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:33: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: In function `print_item':
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:37: warning: implicit declaration of function `wattrset'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:37: error: `win' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:37: error: (Each undeclared identifier is reported only once
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:37: error: for each function it appears in.)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:38: warning: implicit declaration of function `wmove'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:38: error: `choice' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:40: warning: implicit declaration of function `waddch'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:43: error: `selected' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:44: warning: implicit declaration of function `wprintw'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:44: error: `status' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:47: warning: implicit declaration of function `mvwaddch'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:47: error: `item' undeclared (first use inthis function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:49: warning: implicit declaration of function `waddstr'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:52: warning: implicit declaration of function `wrefresh'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: At top level:
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:59: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:61: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: In function `print_arrows':
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:62: error: `win' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:62: error: `y' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:62: error: `x' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:64: error: `scroll' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:76: error: `height' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:79: error: `item_no' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:79: error: `choice' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: At top level:
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:95: error: syntax error before '*' token
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:96: warning: function declaration isn't a prototype
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: In function `print_buttons':
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:97: error: `width' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:98: error: `height' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:100: error: `dialog' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:100: error: `selected' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: In function `dialog_checklist':
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:117: error: `WINDOW' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:117: error: `dialog' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:117: error: `list' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:117: warning: left-hand operand of comma expression has no effect
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:121: warning: implicit declaration of function `endwin'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:122: warning: implicit declaration of function `fprintf'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:122: error: `stderr' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:140: error: `COLS' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:141: error: `LINES' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:143: error: `stdscr' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:145: warning: implicit declaration of function `newwin'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:146: warning: implicit declaration of function `keypad'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:146: error: `TRUE' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:166: warning: implicit declaration of function `subwin'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:199: warning: implicit declaration of function `wnoutrefresh'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:201: warning: implicit declaration of function `doupdate'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:204: warning: implicit declaration of function `wgetch'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:211: error: `KEY_UP' undeclared (first usein this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:211: error: `KEY_DOWN' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:221: error: `FALSE' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:222: warning: implicit declaration of function `scrollok'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:223: warning: implicit declaration of function `wscrl'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:284: warning: implicit declaration of function `delwin'
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:288: error: `KEY_LEFT' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:289: error: `KEY_RIGHT' undeclared (first use in this function)
scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c: At top level:
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:131: warning: array `attributes' assumed to have one element
make[2]: *** [scripts/kconfig/lxdialog/checklist.o] Błąd 1
make[1]: *** [menuconfig] Błąd 2
make: *** [menuconfig] Błąd 2

Offline

 

#7  2006-05-03 01:56:41

  adam05 - Adamin

adam05
Adamin
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2005-12-15
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

a moglbys wkleic nam ten blad ktory wywala przy make menuconfig?

Nie wiem na jakim poziomie jest Twoja wiedza, ale pamietaj,ze wszystko robisz w /usr/src/Twoj_kernel

Wydaje mi sie ze wystarczy jak zrobisz to w ten sposob:
1> apt-get install make
2> apt-get install libncurses5-dev
3> make menuconfig

to powinno wystarczyc. A jak make menuconfig znowu cos wypluje , ze cos mu tam brakuje. To doinstaluj to co on bedzie chcial.

P.S. Jakiego kernela chcesz skompilowac?


Wszedzie dobrze, ale w 127.0.0.1 najlepiej...

Offline

 

#8  2006-05-03 02:06:51

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

moja wiedza jest na mega niskim poziomie nie wiem czy to robi jakas roznice jak chce skompilowac to w xach czy bez nich kernel 2.6.16.12 dzis sciagnolem z kernel.org
a to co wkleilem to jest od samego poczatku do samego konca co wywala od wpisania komendy

Offline

 

#9  2006-05-03 02:07:04

  adam05 - Adamin

adam05
Adamin
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2005-12-15
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

hmmm... Az takim wielkim specem w temacie kernela nie jestem, ale wydaje mi sie ze tutaj jest cos nie tak z samym kernelem,a nie z Twoim make...Sprobuj sciagnac innego kernela z rodzinki 2.6

ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6

acha...Sprobuj jeszcze zrobic cos takiego:
make clean
i potem ponownie make menuconfig

Pozdrawiam


Wszedzie dobrze, ale w 127.0.0.1 najlepiej...

Offline

 

#10  2006-05-03 02:32:35

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

make clean nic nie pomoglo sciagam nowy kernel 2.6.10 i jutro zobacze na razie dzieki wielkie moze i mi sie uda
pozdrawiam nerka[/img]

Offline

 

#11  2006-05-03 03:10:10

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

nie no dziala faktycznie brakowalo ncurses5-dev ja zainstalowalem samo ncurses5 i dlatego takie krzaki dzieki wielkie jeszcze raz pozdrawiam jutro biore sie za kernel aha a wykrylo mi ze tego brakuje po sciagnieciu i prubie uruchomienia make menuconfig w jadrze 2.6.10 w 2.6.16.12 wyzej widac co dzialo sie oki nie zanudzam nerka

Offline

 

#12  2006-05-03 21:56:52

  HumSoloX - Użytkownik

HumSoloX
Użytkownik
Skąd: Bialystok
Zarejestrowany: 2006-05-02

Re: nie działają mi konfiguratory

jakos nie moge po ludzku skompilowac jajka poleceniami make dep, make zimage albo make bzimage wywala mi ze nie ma regol dla tego obiektu czy cos w tym stylu jak kto wie o co chodzi prosze o pomoc

Offline

 

#13  2006-05-04 11:02:22

  adam05 - Adamin

adam05
Adamin
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2005-12-15
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

pewnie zaraz dostane po uszach od innych za to, ze opisuje metode nie debianowa :P

Szanowny HumSoloX ja kompiluje sobie jajeczko w nastepujacy sposob i wszystko idzie bez problemow.

1> Rozpakowuje sobie jajo w /usr/src
2> konfiguruje je poleceniem make menuconfig
3> wpisuje make all
4> wpisuje make modules_install
5> wpisuje make install.

Jezeli masz gruba to musisz recznie dodac wpis do menu.lst, jezeli masz lilo, to samo sie ladnie doda do lilo.conf

Pozdrawiam


Wszedzie dobrze, ale w 127.0.0.1 najlepiej...

Offline

 

#14  2006-05-04 11:13:57

  ba10 - Członek DUG

ba10
Członek DUG
Skąd: jesteś ?
Zarejestrowany: 2006-03-07
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

Ja jajko instaluje sposobem debianowym i mi wszystko smiga. a oczywiscie zainstalowałem takie programy jak : kernel-package,binutils,bzip2,fileutils,libc-dev,gcc,make,libncurses-dev,bin86. i jak do tej pory nie mam problemów. Pózniej rozpqakowuje  żródła w /usr/src wydaje w powstałym katalogu make menuconfig, konfiguruje, zaspisuje pozniej wpisuje polecenie :

Kod:

make-kpkg clean
make-kpkg --revision=kernelNazwa_moja.1 kernel_image

Ide na piwo :)
Wracam po kompilacji wydaje polecenie

Kod:

dpkg -i Powstałe_jadroi386.deb

instaluje mi sie.wydaje polecenie by stworzyc initrd

Kod:

mkinitrd -o /boot/initrd.img-numer_wersji_jadra /lib/modules/numer_wersji_jadra

Tworzy mi sie w /boot initrd.img dopisuje do programu  rozruchowego sceiżke do initrd.Uruchamiam komputer ponownie. Uruchamia sie bootloader wybieram opcje z nowym jadrem i ciesze sie moim nowym kernelkiem :D


"Jeżeli chcesz się nauczyć Linuksa, to pierwsze co musisz zrobić to odrzucić wszelkie przyzwyczajenia wyniesione z poprzedniego systemu. Twoja wiedza jest o tyle zgubna, że daje Ci poczucie że coś jednak wiesz — jednak w kontekście Linuksa prawdopodobnie nie wiesz jeszcze nic." Minio
Mój Blog, a później Tańczymy ;)

Offline

 

#15  2006-05-04 11:50:22

  czadman - Bicycle repairman

czadman
Bicycle repairman
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2005-07-08

Re: nie działają mi konfiguratory


instaluje mi sie.wydaje polecenie by stworzyc initrd

Kod:

mkinitrd -o /boot/initrd.img-numer_wersji_jadra /lib/modules/numer_wersji_jadra

Tworzy mi sie w /boot initrd.img dopisuje do programu  rozruchowego sceiżke do initrd.

Nie lepiej wykonać make-kpkg z parametrem "--initrd"

Kod:

make-kpkg --initrd --revision=kernelNazwa_moja.1 kernel_image 

i nie martwić się ręcznym robieniem initrd.img. :)


http://www.debian.org/logos/openlogo-nd-50.png

Offline

 

#16  2006-05-04 14:22:45

  ba10 - Członek DUG

ba10
Członek DUG
Skąd: jesteś ?
Zarejestrowany: 2006-03-07
Serwis

Re: nie działają mi konfiguratory

No tak , racja poprostu przyzwyczajenie :)


"Jeżeli chcesz się nauczyć Linuksa, to pierwsze co musisz zrobić to odrzucić wszelkie przyzwyczajenia wyniesione z poprzedniego systemu. Twoja wiedza jest o tyle zgubna, że daje Ci poczucie że coś jednak wiesz — jednak w kontekście Linuksa prawdopodobnie nie wiesz jeszcze nic." Minio
Mój Blog, a później Tańczymy ;)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
To nie jest tylko forum, to nasza mała ojczyzna ;-)