Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
Cześć
przychodzę z problemem z którym męczę się już kilka dni. Na wstępie zaznacze, że nie jestem nowicjuszem w sprawach linuxa i używam go od wielu lat z powodzieniem.
Mam serwer NAS opartym na TrueNAS, gdzie mam utworzony zasób NFS.
Mam też maszynę wirtualną z Debian 12, (nie wiem czy to ważne ale jest tam uruchomiony Kubernetes). Na potrzeby Kubernetesa chce montować PVC na serwerze NAS. Bede korzystał z nfs-subdir-external-provisioner by to było obsługiowane ale nie w tym rzecz.
Otoż nie mogę podmonować zasobu NFS z serwera NAS i nie mam pojecia dlaczego. Na serwerze NAS jest kilka zasobów i inne maszyny nie mają z nim problemów tylko Debian ma. Uzywam Fedory 40 i jak montuje serwer to działa od strzała na Ubuntu 22 również. Na Debianie cały czas pokazuje mi się
No route to host
Polecenie jakiego używam
mount -t nfs nas.local.domena.pl:/mnt/nvme/kubernetes /mnt
Ustawienia firewall na Debian
sudo ufw status verbose Status: active Logging: on (medium) Default: deny (incoming), allow (outgoing), deny (routed) New profiles: skip To Action From -- ------ ---- 2049 ALLOW IN Anywhere 22/tcp ALLOW IN Anywhere 6443 ALLOW IN Anywhere 2379 ALLOW IN Anywhere 2380 ALLOW IN Anywhere 10250 ALLOW IN Anywhere 10259 ALLOW IN Anywhere 10257 ALLOW IN Anywhere 111 ALLOW IN Anywhere 2049 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 22/tcp (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 6443 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 2379 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 2380 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 10250 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 10259 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 10257 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6) 111 (v6) ALLOW IN Anywhere (v6)
oczywiście pingi przechodzą do NASa.
Nie oczekuje rozwiązania wprost, bardziej nakierowania co mogę jeszcze sprawdzić