Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

Użytkownik


Czy ktoś może wyjaśni co to znaczy "wrapper"? Np. napisac wrapper na kod w języku c++?
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Offline

Członek DUG


Nie jest to zadna oficialna definicja ani nic w tym stylu, poprostu ja ze swojego doswiadczenia opisałbym to mniejwiecej tak:
Wrapperem do sterowników karty graficznej jest opengl
wrapperem do opengl jest np sdl
wrapperem do sdl jest np pygame.
Czyli jesli mamy dwa programy/biblioteki(itp) ktore normalnie nie mogłyby razem pracowac wrapper jest czyms co pozwala uzywać jednego z poziomu drugiego.
Offline

Członek DUG


Wrapper jest jednym z Design Patternow. Przekszalca jeden interfejs w inny. Przykladem moze byc parsowanie Stringa na Integer.
Offline



Członek DUG




Wrapper jest jednym z Design Patternow.
Jasno, rzeczowo, wymownie :]]]]
Offline

Użytkownik


Dzięki FF, to mi co nieco rozjaśniło,
natomiast w wyjaśnieniu Odda pojawiają się nowe słowa, których nie rozumiem:
Design Patterns?
Parsowanie?
Offline

Członek DUG


Design Patterns?
Sa to tak zwane wzorce projektowe czyli gotowe przyklady typowych problemow. Sa one po to by "nie odkrywac ameryki na nowo". Sa one bardzo pomocne w programowaniu bo pozwalaja zaoszczedzic czas i uniknac bledow. Istnieje takze zbior antipatternow czyli czego nie robic.
Parsowanie?
To przetwarzanie tekstu. Chodzilo mi o przetworzenie ciagu znakow na liczbe (atoi z c lub parseInt z javy)
Offline



Administrator

Użytkownik


Dziękuję za wyjaśnienia wszystkim.
Offline