Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Strony: 1
Witam dzisiaj przesiadłem się z Ubuntu na Debiana korzystałem wcześniej z opensourcowych sterowników które były dostępne z poziomu Ubuntu. Teraz jednak mam problem iż w grze csgo mam 10fps przy czym na Ubuntu miałem 200. Więc moje pytanie brzmi jakie sterowniki zainstalować i jak?
Offline
Jaka tam karta graficzna ?
Offline
radeon r9 290
Offline
Zainstaluj pakiet firmware-linux-nonfree
Wcześniej dopisz sobie sekcje contrib i non-free do repozytoriów.
Offline
Teraz zobaczyłem że moja karta jest wspierana przez te sterowniki: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD- … se-Notes.aspx tylko jest dostępna wersja na ubuntu. Czy jest jakiś sposób żeby to zainstalować na debianie i czy to będzie wydajniejsze?
Offline
Zdecydowałem się zainstalować firmware-linux-nonfree gdyż tych fglrx-driver i amdgpu-pro chyba graniczy z cudem żeby je zainstalować. Jednakże wydajność tego nie powala mam owiele mniej fps niż na ubuntu jest może jakaś alternatywa do tego?
Offline
3216
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:45:49)
Offline
Korzystam z KDE dobra udało się zainstalować te fglrx i jest w miarę ok. Pytanie czy opłaca się kombinować żeby zainstalować AMDGPU-Pro? Korzystał ktoś? Jest jakiś skok wydajności?
Offline
Jeśli masz debiana stable i nie masz w planach w najbliższym czasie przejść na testing albo dociągać nowsze jądro z backportów to nie polecam kombinować z żadnym AMDGPU czy AMDGPU-Pro. Co ma znaczyć, że fglrx jest w miarę OK? To był oficjalny zamkniętoźródłowy sterownik od AMD i dopóki działał nic lepszego od niego nie było. Teraz jest dopiero problem bo fglrx nie działa na jądrze powyżej wersji 3.9 a AMDGPU-Pro jest jeszcze mocno niedopracowany. AMDGPU działa całkiem stabilnie ale ma sporo mniejszą wydajność.
Offline
Tzn że fps w cs-go jest w granicach 100-250 ;D Chyba czas przesiąść się na nvidie
Offline
Albo pójść na prawdziwą strzelnicę;) A tak na poważnie, to nie wystarczy? Ile klatek masz na windowsie?
Offline
Dawno nie korzystałem z windy ale tak 300 było i niestety to 100-250 utrzymuje się bez graczy na serwerze z jest 70-150 :/ Przy czym na ubuntu 16.04 z opensourcowymi sterami miałem od 140-250.
Offline
Nie wydaje mi się, aby otwarte stery dawały więcej klatek niż fglrx, które z resztą w ubu instaluję się klikologicznie. Poza tym skoro na radeonie ubuntu bardziej spełnia Twoje oczekiwania niż debian, to nie wydaje się, że inaczej miało być z nvidia i chyba szybciej taniej jest wrócić do ubuntu.
Offline
Też mi się wydawało że fglrx powinno dawać więcej klatek ale fakty mówią co innego :D Przecież fglrx na 16.04 nie mógł bym zainstalować i nie korzystałem z amdgpu-pro
Offline
W sumie masz rację, nie pomyślałem, że to całkiem nowa dystrybucja. Szkoda, że już nie masz ubu, zeby sprawdzić na czym to działało.
Offline
Ja bym spróbował otwartych ale dał jajo 4.7 i sterownk xorga z backportów,
Offline
Pytanie tylko ile tych klatek powinno zadowolic uzytkownika, biorac pod uwage fakt ze wszystko powyzej 25klatek/s oko ludzkie traktuje jako ciagly ruch.
Dla mnie ustawienie stalej liczby 30klatek/s powinno byc madrym posunieciem, wszystko powyzej to tylko niepotrzebne meczenie sprzetu.
Offline
3218
Ostatnio edytowany przez uzytkownikubunt (2016-12-01 01:45:53)
Offline
uzytkownikubunt napisał(-a):
wikingagressor napisał(-a):
Pytanie tylko ile tych klatek powinno zadowolic uzytkownika, biorac pod uwage fakt ze wszystko powyzej 25klatek/s oko ludzkie traktuje jako ciagly ruch.
Dla mnie ustawienie stalej liczby 30klatek/s powinno byc madrym posunieciem, wszystko powyzej to tylko niepotrzebne meczenie sprzetu.30 to mało. Pamiętaj, że 30 klatek na sekundę nie znaczy, że każda klatka była liczona przez 1/30 sekundy. 1/30 s to tylko średnia, niektóre mogły się renderować sporo dłużej, a 5 kolejnych krócej i dlatego wyszło średnio 1/30.
Generalnie masz rację, ale idąc tym tokiem myślenia, to jeśli ustawisz sobie 60, to 1 klatka może być liczona przez 0,8ms a kolejne 59 przez 0,2ms i w sumie wyjdzie 60fps. Dlaczego? Bo sprzęt nie skończy liczyć jedną, a już będzie dostawał sygnał o kolejnych i zanim się przestawi, to chwilę potrwa. Lepiej ustawić na 30, lub na tyle, na ile ustawione jest odświeżanie ekranu.
Offline
Jak bym miał 30 klatek to chyba bym wyrzucił komputer przez okno :D ilin - też myślałem żeby wrzucić nowszego kernela ale zdecydowałem się na kubuntu ze względu na to iż nie chciało mi się już kombinować i Unity znudziło mi się po roku użytkowania. Niestety nie sprawdziłem jak to wyglądało z sterami od razu po instalacji gdyż zainstalowałem amdgpu-pro i mam stałe 200 klatek. Jestem także mile zaskoczony Vulaknem zainstalowałem dote 2 żeby to przetestować i miałem jakies 80-110 fps na ustawieniach maksymalnych przy czym na opengl było 35-60. Teraz tylko czekać aż więcej gier będzie wspieranych przez to API ;)
Offline
Strony: 1