Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2016-06-23 23:02:41

  bolverk - Nowy użytkownik

bolverk
Nowy użytkownik
Zarejestrowany: 2016-06-23

Brak połączenia z internetem

Witam. Jestem nowicjuszem w debianie ale zacznę od pobrania wersji. Pobrałem Debian 8.5.0 jesiee. Instalacja przebiegła pomyślnie ale nie wykryło połączenia z internetem. Moja konfiguracja połączenia jest taka: kablowy modem jest podłączony do routera to on rozprowadza sygnał wifi, a pc jest połączony z routerem przez łącze lan. Innymi słowy router dostsrcza sygnał do mojego pc. Na systemie windows to wystarczało, na routerze był wyświetlany mój pc po dhcp client list. Na debianie to nie działa. Edytowałem plik /etc/network/interfaces dodając:

Kod:

auto eth0
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet dhcp

Powiem jeszcze że konfigurowałem połączenie ręcznie w kde, podając ip maskę sieci i bramkę. Nic nie działa.
Ten post to ostateczność. Nie chcę stawiać krzyżyka na Debianie. Ten system wydaje się być dobry.

Offline

 

#2  2016-06-23 23:06:15

  Zbooj - Dark Sith

Zbooj
Dark Sith
Skąd: Siedziba Wszelkiego Zła
Zarejestrowany: 2005-07-28

Re: Brak połączenia z internetem

Co pokazuje...

Kod:

ifconfig

i

Kod:

lspci | grep Ethernet

Krzyżyki to raczej w matematyce sie przydaja.

Offline

 

#3  2016-06-26 03:55:38

  lis6502 - Łowca lamerów

lis6502
Łowca lamerów
Skąd: Stalinogród
Zarejestrowany: 2008-12-04

Re: Brak połączenia z internetem

Krzyżyki to raczej w matematyce sie przydaja.

Powiedziałbym że raczej w religii :P
Jeśli sieć po stronie środowiska konfigurowana jest jakimś klikaczem, to wpisy w interfaces nie mają większego znaczenia.