Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2005-12-12 13:40:10

  zen - Nowy użytkownik

zen
Nowy użytkownik
Zarejestrowany: 2005-12-12

konfiguracja samby

Wtam wszystkich!
Jestem nowym uzutkownikiem tego forum. Rowniez stawiam pierwsze kroki w Debianie jaki i Linuxie :) wiec bardzo prosze o wyrozumialosc gdyz jestem narazie totalnie zielony ale szybko sie ucze :) ale przechodze do rzeczy!
Postawilem sobie debiana i sambe 3.0.20b i zapragnolem udostepnic w sieci dla paru userow pewne zasoby. Wydaje mi sie ze plik smb.conf skonfigurowalem dobrze, zabezpieczenia ustawilem na poziomie "user" i tu pojawia sie problem! Gdy chce dodac uzytkownika do samby przez komende "smbpasswd -a user" wyzuca mi cos takiego:
sund:~# smbpasswd -a root
New SMB password:
Retype new SMB password:
startsmbfilepwent_internal: file /user/local/samba/private/smbpasswd did not exi st. Couldn't create new one. Error was: No such file or directoryUnable to open passdb database.
startsmbfilepwent_internal: file /user/local/samba/private/smbpasswd did not exi st. Couldn't create new one. Error was: No such file or directorystartsmbfilepwe nt_internal: too many race conditions creating file /user/local/samba/private/sm bpasswd
add_smbfilepwd_entry: unable to open file.
Failed to add entry for user root.
Failed to modify password entry for user root

O co chodzi, co robie zle??
Bardzo prosze o jakas pomoc, wskazowki!

Offline

 

#2  2005-12-12 14:32:53

  guzzi - Członek DUG

guzzi
Członek DUG
Skąd: Asteroida Linux
Zarejestrowany: 2005-03-31

Re: konfiguracja samby

a sprawdzałęś jakbyś wpisał

smbpasswd -a heniek