Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2013-11-11 12:58:54

  poslad - Użytkownik

poslad
Użytkownik
Zarejestrowany: 2012-12-26

Trudne zapytania mysql i pytanie o wydajność

Witam
Mam problem z zapytaniem sql. W bazie mam załóżmy 3 tabele

Kod:

-użytkownicy
id

Kod:

-wybory
id_itemu_wybranego
id_uzytkownika

Kod:

-wybory_wyniki
id_pierwszego_itemu
id_drugiego_itemu
wynik_pierwszego
wynik_drugiego

No i teraz się zaczyna niezła jazda. Da się tak pewnie zrobić, ale nie znam się na join, union i takich sam, w zasadzie umiem tylko wykonać podstawowy select, update czy insert.

Potrzebuję zliczyć ilość punktów użytkownika o danym id. A ta ilość punktów to ilość (czego?) gdy użytkownik wybrał id_itemu i do tego wynik_pierwszego (gdy wybrał pierwszy) musi być większy od wynik_drugiego lub odwrotnie.

Ktoś ma pomysł jak to ugryźć czy można to zrobić łatwiej? Pewnie przekombinowałem. :)

Do tego - czy w ogóle warto wybierać te dane w taki sposób? Użytkowników może być kilkaset, nie wiem czy nie będzie problemów z wydajnością. Może lepiej punkty obliczać programem i co jakiś czas zapisywać do osobnej kolumny `użytkownicy`.`punkty` ?

Ostatnio edytowany przez poslad (2013-11-11 12:59:18)

Offline

 

#2  2013-11-11 13:14:56

  sqrtek - Użytkownik

sqrtek
Użytkownik
Skąd: /bin/true
Zarejestrowany: 2012-06-14

Re: Trudne zapytania mysql i pytanie o wydajność

Nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś, jedynie to że musisz coś zliczyć. Do tego możesz użyć 'count(nazwa_kolumny)' :).


"Nie pozwól by zgiełk opinii innych ludzi, zagłuszył Twój wewnętrzny głos" ~ Steve Jobs

Offline

 

#3  2013-11-11 13:41:17

  kamikaze - Administrator

kamikaze
Administrator
Zarejestrowany: 2004-04-16