Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2005-11-20 11:02:13

  penguins - Nowy użytkownik

penguins
Nowy użytkownik
Zarejestrowany: 2005-11-01

Kernel Panic

Uzywałem Knoppix wersji 4.02 na swoim notebooku i wszytsko było fajnie bo wykrywał cały mój sprzęt.Postanowiłem go zainstalowac.Po instalacji w czsie uruchamiania występuje taki bład "Kernel panic -not syncing:VSF:Unable to mount root fs on unknow-block(3,5)Czego to moze byc wina czy moze cos się zle zainstalowało.Prosze o odpowiedz.Z góry dziekuje.Mój noteebok to Toshiba L20-181 Satellite.pisze na tym forum dlatego bo knoppix po instalacji staję się debianem wiec mysle ze wiecie o co tu chodzi bo ja jestem laikiem i dopiero zaczynam swoją przygode z tym systemem

Offline

 

#2  2005-11-20 11:26:58

  x-dos - Członek DUG

x-dos
Członek DUG
Skąd: United World
Zarejestrowany: 2005-04-10
Serwis

Re: Kernel Panic

musisz mieć wkompilowaną obsługę FileSystema na stałe w jajku aby móc załadować system. W katalogu ze źródłem kernela (najczęściej /usr/src/linux-x.x.x)

Kod:

make menuconfig

File systems --->

i wkompiluj te FS które używasz (np EXT3)

edit<

a na jakiej partycji i systemie plików zainstalowałeś system?

możesz też spróbować zrobic INIT.RD

Kod:

mkinitrd -o /boot/initrd.img-X.X.X X.X.X

zamiast X.X.X wstaw wersje jajka

Offline

 

#3  2005-11-20 12:20:56

  penguins - Nowy użytkownik

penguins
Nowy użytkownik
Zarejestrowany: 2005-11-01

Re: Kernel Panic