Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witajcie,
Mam modem e173, a zatem urządzenie teoretycznie doskonale działające pod Linuxem. Problem w tym, że na Debianie montuje się ono jako pamięć, gdzie dostępne są sterowniki na Windows i niepotrzebne mi oprogramowanie Orange. Jak można zablokować to montowanie, aby modem działał jako modem? Dodam, że mam jeszcze inny e173, bez pamięci i działa idealnie (Debian stabilny). Dzięki :)
Ostatnio edytowany przez Gabriel (2012-07-16 12:44:13)
usb-modeswitch to klucz do sukcesu o ile dobrze mi świta, ale niestety na szczegółowe rady będziesz musiał chyba poczekać dłużej. nie znam się na modemach usb ;)
Zainstaluj usb-modeswitch.
USB-modeswitch mam zainstalowany. Teraz mi się nie montuje, ale nie mogę także się połączyć z internetem (to jest pre-paid od T-Mobile).
lsusb: Bus 001 Device 011: ID 12d1:1c08 Huawei Technologies Co., Ltd.
Czyli modem widzi.
Czym się łączysz i jakie błędy?
Pokaż wynik:
ls /dev/ttyUSB*
Jakim programem się łączysz?
Łączę się przez managera Gnome - tutaj dodałem sobie wcześniej połączenie komórkowe i korzystałem z Huawei e173 bez problemów i nawet jakiejkolwiek instalacji czegokolwiek.
ls /dev/ttyUSB* ---> ls: nie ma dostępu do /dev/ttyUSB: Nie ma takiego pliku ani katalogu
Nie pojawia mi się żaden błąd. Teraz nie montuje mi nawet jako pamięci i właściwie nic się nie dzieje. Dioda mruga na zielono co dłuższą chwilę.
jaka wersja usb-modeswitch-data?
1.1.4-2, dla Debiana stabilnego.
Gabriel napisał(-a):
ls /dev/ttyUSB* ---> ls: nie ma dostępu do /dev/ttyUSB: Nie ma takiego pliku ani katalogu
to chyba brakuje sterownika w jądrze, co pokazuje dmesg po włożeniu modemu?
lsusb powinno wykrywać jako:
Bus 001 Device 013: ID 12d1:1436 Huawei Technologies Co., Ltd.