Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2012-05-22 19:46:33

  buri - Użytkownik

buri
Użytkownik
Skąd: Polska
Zarejestrowany: 2011-01-25

Dodanie cyfry do nazwy pliku - masowe

Dzień dobry,
pojawiam się z problemem masowej zmiany nazw plików. Problem może być rozwiązany programem jeśli jakiś potrafi albo skryptem.

Problem przedstawia się następująco, mam plik o dowolnej nazwie "Plik 87.avi" rozszerzenia są różne. Chodzi o dodanie zera przed numerem pliku => "Plik 087.avi" bez zmiany reszty nazwy. Cała forma pliku to: "[HorribleSubs] Fairy Tail - 12 [720p].mkv"

Nie znam się na skryptach, więc nawet nie próbowałem tą drogą. Programów szukam, ale są głównie do zmian nazw, dodawania dat, a mi chodzi o dodanie tylko jednej cyfry przy zachowaniu reszty pliku.

Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam
Artur

Offline

 

#2  2012-05-22 22:04:27

  Minio - Użyszkodnik

Minio
Użyszkodnik
Skąd: Poznań, Polska
Zarejestrowany: 2007-12-22
Serwis

Re: Dodanie cyfry do nazwy pliku - masowe

Krótko: krename

Długo:

buri napisał(-a):

mi chodzi o dodanie tylko jednej cyfry przy zachowaniu reszty pliku.

To nie jest taka sprawa, jak może Ci się wydawać.
Weźmy tę nazwę pliku, którą podałeś: [HorribleSubs] Fairy Tail - 12 [720p].mkv.
Pierwsza rzecz — w tej nazwie pliku są dwa zestawy cyfr. Program musi wiedzieć, o którą z nich Ci chodzi.
Druga rzecz — jaka jest gwarancja, że cyfry nie wystąpią nigdzie przed „12” z tej nazwy pliku? Jaka jest gwarancja, że interesujący numer znajduje się pomiędzy spacją-myślnikiem-spacją a otwarciem nawiasu kwadratowego? Czy wszystkie pliki mają uspójnione nazwy?