Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Dziś chciałem sobie przez wine odpalić grę (europa universalis 3, jakby to coś zmieniało). Dostałem błąd
Direct3D9 is not available without OpenGL. wine: Unhandled page fault on read access to 0x00000000 at address 0x93a600 (thread 0009), starting debugger... Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000000 in 32-bit code (0x0093a600). Register dump: CS:0023 SS:002b DS:002b ES:002b FS:0063 GS:006b EIP:0093a600 ESP:0033e670 EBP:0033f404 EFLAGS:00010212( R- -- I -A- - ) EAX:00000001 EBX:00000000 ECX:01182064 EDX:00000000 ESI:00000010 EDI:00000000 Stack dump: 0x0033e670: 00b952dc 00000010 00000000 69726500 0x0033e680: 64656966 73736170 00000000 00000000 0x0033e690: 0000000f 00000000 65736500 73657672 0x0033e6a0: 00000000 00000000 00000000 0000000f 0x0033e6b0: 00000000 656d6100 00000000 00000000 0x0033e6c0: 00000000 00000000 0000000f 00000000 Backtrace: =>0 0x0093a600 in eu3game (+0x53a600) (0x0033f404) 1 0x0093e4f1 in eu3game (+0x53e4f0) (0x0033f8cc) 2 0x0090e343 in eu3game (+0x50e342) (0x0033fe10) 3 0x00a08c09 in eu3game (+0x608c08) (0x0033fea0) 4 0x7ee4749c call_process_entry+0xb() in kernel32 (0x0033feb8) 5 0x7ee48150 ExitProcess+0xcaf() in kernel32 (0x0033fef8) 6 0x7efabb98 call_thread_func+0xb() in ntdll (0x0033fef8) 7 0x7efaf68b in ntdll (+0x5f68a) (0x00000000) 0x0093a600: movl 0x0(%ebx),%eax Modules: Module Address Debug info Name (87 modules) PE 400000- 1182000 Export eu3game PE 10000000-1041a000 Deferred d3dx9_41 PE 63000000-63070000 Deferred wininet ELF 7bf00000-7bf03000 Deferred <wine-loader> ELF 7dc91000-7dc9a000 Deferred librt.so.1 ELF 7dc9a000-7dca4000 Deferred libdrm.so.2 ELF 7dca4000-7dd06000 Deferred libgl.so.1 ELF 7dd15000-7dd19000 Deferred iso8859-2.so ELF 7dd6b000-7dda0000 Deferred uxtheme<elf> \-PE 7dd70000-7dda0000 \ uxtheme ELF 7dda0000-7dda9000 Deferred libxcursor.so.1 ELF 7dda9000-7ddb6000 Deferred libxi.so.6 ELF 7ddb6000-7ddbb000 Deferred libxfixes.so.3 ELF 7ddbb000-7ddbe000 Deferred libxcomposite.so.1 ELF 7ddbe000-7ddc5000 Deferred libxrandr.so.2 ELF 7ddc5000-7ddce000 Deferred libxrender.so.1 ELF 7ddce000-7ddd3000 Deferred libxxf86vm.so.1 ELF 7ddd3000-7ddd6000 Deferred libxinerama.so.1 ELF 7ddd6000-7ddf8000 Deferred imm32<elf> \-PE 7dde0000-7ddf8000 \ imm32 ELF 7ddf8000-7ddfd000 Deferred libxdmcp.so.6 ELF 7ddfd000-7de16000 Deferred libxcb.so.1 ELF 7de16000-7df33000 Deferred libx11.so.6 ELF 7df33000-7df42000 Deferred libxext.so.6 ELF 7df42000-7df59000 Deferred libice.so.6 ELF 7df59000-7df61000 Deferred libsm.so.6 ELF 7df71000-7df74000 Deferred libxdamage.so.1 ELF 7df74000-7e02b000 Deferred winex11<elf> \-PE 7df80000-7e02b000 \ winex11 ELF 7e07f000-7e0a5000 Deferred libexpat.so.1 ELF 7e0a5000-7e0d4000 Deferred libfontconfig.so.1 ELF 7e0d4000-7e0e8000 Deferred libz.so.1 ELF 7e0e8000-7e15f000 Deferred libfreetype.so.6 ELF 7e15f000-7e198000 Deferred libncurses.so.5 ELF 7e199000-7e19d000 Deferred libuuid.so.1 ELF 7e1ab000-7e226000 Deferred rpcrt4<elf> \-PE 7e1c0000-7e226000 \ rpcrt4 ELF 7e226000-7e351000 Deferred ole32<elf> \-PE 7e240000-7e351000 \ ole32 ELF 7e351000-7e38d000 Deferred dinput<elf> \-PE 7e360000-7e38d000 \ dinput ELF 7e38d000-7e3a7000 Deferred dinput8<elf> \-PE 7e390000-7e3a7000 \ dinput8 ELF 7e3a7000-7e3d9000 Deferred ws2_32<elf> \-PE 7e3b0000-7e3d9000 \ ws2_32 ELF 7e3d9000-7e41a000 Deferred winmm<elf> \-PE 7e3e0000-7e41a000 \ winmm ELF 7e41a000-7e466000 Deferred dsound<elf> \-PE 7e420000-7e466000 \ dsound ELF 7e466000-7e5a5000 Deferred wined3d<elf> \-PE 7e470000-7e5a5000 \ wined3d ELF 7e5a5000-7e5e0000 Deferred d3d9<elf> \-PE 7e5b0000-7e5e0000 \ d3d9 ELF 7e5e0000-7e5f4000 Deferred psapi<elf> \-PE 7e5f0000-7e5f4000 \ psapi ELF 7e5f4000-7e6ee000 Deferred comctl32<elf> \-PE 7e600000-7e6ee000 \ comctl32 ELF 7e6ee000-7e75a000 Deferred shlwapi<elf> \-PE 7e700000-7e75a000 \ shlwapi ELF 7e75a000-7e931000 Deferred shell32<elf> \-PE 7e770000-7e931000 \ shell32 ELF 7e931000-7e94a000 Deferred version<elf> \-PE 7e940000-7e94a000 \ version ELF 7e94a000-7ea8e000 Deferred user32<elf> \-PE 7e960000-7ea8e000 \ user32 ELF 7ea8e000-7eaf2000 Deferred advapi32<elf> \-PE 7eaa0000-7eaf2000 \ advapi32 ELF 7eaf2000-7eb93000 Deferred gdi32<elf> \-PE 7eb00000-7eb93000 \ gdi32 ELF 7eb93000-7ec39000 Deferred msvcrt<elf> \-PE 7ebb0000-7ec39000 \ msvcrt ELF 7edec000-7eee3000 Dwarf kernel32<elf> \-PE 7ee00000-7eee3000 \ kernel32 ELF 7eee3000-7eeef000 Deferred libnss_files.so.2 ELF 7eeef000-7eefa000 Deferred libnss_nis.so.2 ELF 7eefa000-7ef11000 Deferred libnsl.so.1 ELF 7ef11000-7ef37000 Deferred libm.so.6 ELF 7ef37000-7f000000 Dwarf ntdll<elf> \-PE 7ef50000-7f000000 \ ntdll ELF f7462000-f746a000 Deferred libnss_compat.so.2 ELF f746b000-f746f000 Deferred libdl.so.2 ELF f746f000-f75c9000 Deferred libc.so.6 ELF f75ca000-f75e3000 Deferred libpthread.so.0 ELF f75e3000-f75e6000 Deferred libxau.so.6 ELF f75f6000-f773a000 Dwarf libwine.so.1 ELF f773c000-f775a000 Deferred ld-linux.so.2 ELF f775a000-f775b000 Deferred [vdso].so Threads: process tid prio (all id:s are in hex) 00000008 (D) C:\Program Files\Paradox Interactive\Europa Universalis III\eu3game.exe 00000009 0 <== 0000000e services.exe 0000001b 0 00000015 0 00000014 0 00000010 0 0000000f 0 00000011 winedevice.exe 00000016 0 00000013 0 00000012 0 00000018 plugplay.exe 0000001c 0 0000001a 0 00000019 0 0000001d explorer.exe 0000001e 0 Backtrace: =>0 0x0093a600 in eu3game (+0x53a600) (0x0033f404) 1 0x0093e4f1 in eu3game (+0x53e4f0) (0x0033f8cc) 2 0x0090e343 in eu3game (+0x50e342) (0x0033fe10) 3 0x00a08c09 in eu3game (+0x608c08) (0x0033fea0) 4 0x7ee4749c call_process_entry+0xb() in kernel32 (0x0033feb8) 5 0x7ee48150 ExitProcess+0xcaf() in kernel32 (0x0033fef8) 6 0x7efabb98 call_thread_func+0xb() in ntdll (0x0033fef8) 7 0x7efaf68b in ntdll (+0x5f68a) (0x00000000)
Nieco zdziwiony, bo X normalnie wstawały wydałem polecenie
lspci | grep -i vga i dostałem 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation G92 [GeForce 9800 GT] (rev a2)
I co najśmieszniejsze
glxinfo |grep rendering direct rendering: Yes
Zamieszczam tutaj jeszcze
dpkg -l |grep nvidia ii libgl1-nvidia-alternatives 270.41.06-1 simplifies replacing MESA libGL with GPU vendor libraries ii libgl1-nvidia-glx 270.41.06-1 NVIDIA binary OpenGL libraries ii libglx-nvidia-alternatives 270.41.06-1 simplifies replacing Xorg module libglx.so with GPU vendor library ii libnvidia-compiler 270.41.06-1 NVIDIA runtime compiler library ii libnvidia-compiler-ia32 270.41.06-1 NVIDIA runtime compiler library (32-bit) ii libnvidia-ml1 270.41.06-1 NVIDIA management library (NVML) runtime library ii nvidia-glx 270.41.06-1 NVIDIA binary Xorg driver ii nvidia-installer-cleanup 20110515+1 Cleanup after driver installation with the nvidia-installer ii nvidia-kernel-2.6.32-5-amd64 195.36.31-6+2.6.32-29 NVIDIA binary kernel module for Linux 2.6.32-5-amd64 ii nvidia-kernel-common 20110515+1 NVIDIA binary kernel module support files ii nvidia-kernel-dkms 270.41.06-1 NVIDIA binary kernel module DKMS source ii nvidia-kernel-source 270.41.06-1 NVIDIA binary kernel module source ii nvidia-libopencl1 270.41.06-1 NVIDIA OpenCL library ii nvidia-libopencl1-ia32 270.41.06-1 NVIDIA OpenCL 32-bit library ii nvidia-opencl-common 270.41.06-1 NVIDIA OpenCL driver ii nvidia-opencl-icd 270.41.06-1 NVIDIA OpenCL ICD ii nvidia-opencl-icd-ia32 270.41.06-1 NVIDIA OpenCL ICD (32-bit) ii nvidia-smi 270.41.06-1 NVIDIA System Management Interface ii nvidia-vdpau-driver 270.41.06-1 NVIDIA vdpau driver
i xorg.conf
Section "ServerLayout" Identifier "Layout0" Screen 0 "Screen0" InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse0" "CorePointer" EndSection Section "Files" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Emulate3Buttons" "no" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Unknown" ModelName "Unknown" HorizSync 28.0 - 33.0 VertRefresh 43.0 - 72.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" Identifier "Device0" Driver "nvidia" VendorName "NVIDIA Corporation" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Device0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 EndSubSection EndSection
Prawdopodobnym powodem jest to, ze wczroaj instalowałem paczkę python-opnecl i sterowniki zainstalowałem ze źródeł, a nie tak jak wcześniej z instalatora ze strony nvidii. Opencl jest mi potrzebny więc opcja odinstalowania tych sterowników i zainstalowania nowych ze strony nvidii odpada, chyba, że open-cl będzie dalej.
Ostatnio edytowany przez Gutek (2011-06-02 14:27:07)
Offline
http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys
sekcja
Direct3d
Pododawaj klucze i poustawiaj co wiesz, dalej jak masz np . offscreen render mode to sprawdz obie opcje i zobacz czy cos sie zmieni, czyli metoda prob i bledow :]
po kazdej zmienie wartosci kluczy dajesz jeszcze
wine --prefixcreate , albo wine-prefixcreate
jescze jedno info
dobrze jest kazdy program w wine odpalac w oknie do tego celu utworzonym
wine explorer /desktop=NAZWA_OKNA,1920x1080 SCIERZKA/do/PROGRAMU.exe
NAZWA_OKNA - malo istotne
1920x1080 - rozdzilka
kolejna rzecza jaka mozesz ustawic ejst kozystanie z natywnych bibliotek dostarczanych z windowsem.
Wiec kopiujesz dana biblioteke z dysku z winda ( o ile masz), albo sciagasz ja z internetu, wklejasz do folderu .wine/dysk_c/windows/system32
i w winecfg w zakadce biblioteki wyszukujesz nawe swojej biblioteki i ustaiwas zeby uzywalo zewnetrznej.
[edit]
no i generalie jak kombinowanie z edytorem rejestru wine nic nie pomoze ( to jest pierwsze co powienines spróbować)
to poszukiwania biblioteki odpowiedzialnej za taki a nie inny stan rzeczy zaczol bym od "d3dx9_41.dll"
Ostatnio edytowany przez gindek (2011-06-01 00:19:04)
Offline
Kwestia rozwiązana. Mam 64 bitowe sterowniki nvidii i nie zainstalowałem 32 bitowych bibliotek. Wine jest 32 bitowy i nie mógł sie bidak odnaleźć. Jakby ktoś miał jeszcze taki problem to wystarczy zainstalować
nvidia-glx-ia32
Offline