Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2010-02-26 18:16:52

  domgl - Użytkownik

domgl
Użytkownik
Zarejestrowany: 2006-12-07

vsftpd i użytkownicy systemowi z bin/false

Witam!
Jestem początkującym użytkownikiem systemu Linux i w konfiguracji podpieram się wygodnym interfejsem Webmina. Jednak mam problemy ze skonfigurowaniem serwera ftp a dokładnie vsftpd.
Mianowicie, jak zrobić aby użytkownicy mogli się logować na FTP nie mając kont shel-owych (użytkownicy dodani z opcją bin/false)? Czy tacy użytkownicy nazywają się "użytkownikami wirtualnymi".
Proszę o pomoc.
Dziękuję

Ostatnio edytowany przez domgl (2010-02-26 18:25:20)

Offline

 

#2  2010-02-27 11:19:23

  ba10 - Członek DUG

ba10
Członek DUG
Skąd: jesteś ?
Zarejestrowany: 2006-03-07
Serwis

Re: vsftpd i użytkownicy systemowi z bin/false

Z tego co pamiętam, vsftpd musiał mieć założonych użytkowników lokalnie na maszynie.  W pliku /etc/ssh/sshd_config dodawało się linie z użytkownikami, którzy nie mogą zalogować się po powłoce :

Kod:

DenyUsers uzytkownik1 uzytkownik2

Tam dodaj użytkowników vsftpd.


"Jeżeli chcesz się nauczyć Linuksa, to pierwsze co musisz zrobić to odrzucić wszelkie przyzwyczajenia wyniesione z poprzedniego systemu. Twoja wiedza jest o tyle zgubna, że daje Ci poczucie że coś jednak wiesz — jednak w kontekście Linuksa prawdopodobnie nie wiesz jeszcze nic." Minio
Mój Blog, a później Tańczymy ;)

Offline

 

#3  2010-02-27 12:03:08

  djjanek - Użytkownik

djjanek
Użytkownik
Skąd: whereis
Zarejestrowany: 2007-11-15
Serwis

Re: vsftpd i użytkownicy systemowi z bin/false