Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!

Ogłoszenie

Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.

#1  2009-10-01 12:36:35

  tete - Użytkownik

tete
Użytkownik
Skąd: Płock
Zarejestrowany: 2007-09-25
Serwis

Aceleracja 3D

Tak wiem jest od groma na guglu na ten temat, ale ma pytanie bo różne źródła różnie podają.

Po ostatniej aktualizacji wywaliła się totalnie akceleracja. Prz nie najnowszej co prawda karcie glxgears pokazywało circa 30 fps. Co ciekawe glxinfo pokazało:

Kod:

direct rendering: Yes

Dogrzebałem się w necie że należy zainstalować pakiet firmware-linux ( bo nie ładował się firmware odpowiedzialny za drm). W sumie pomogło, iceweasael zaczął płynnie przewijać strony (bo to była główna bolączka), pokazuje coś koło 150 fps.
Jednakże wczytując się dalej w glx info zauważyłem takie linijki:

Kod:

OpenGL vendor string: Mesa Project
OpenGL renderer string: Software Rasterizer

gdy tymczasem niektóre poradniki konfiguracji karty graficznej tak by działała akceleracja sprzętowa piszą iż w vendor string powinna być nazwa zbliżona do nazwy karty czy wręcz nazw karty.

Więc jest u mnie ta akceleracja czy nie? :/

Karta to Ati Radeon HD 2600, system: squeeze, X.Org 7.4, kernel 2.6.30-1-686

Offline

 

#2  2009-10-01 19:27:09

  NIC - Członek DUG

NIC
Członek DUG
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2006-12-25
Serwis

Re: Aceleracja 3D

To wygląda jakby Mesa była na software :) Ale nie znam tych ATI, może one tak mają...


Wprzódy spróbuj zaktualizować Mesę. Zrób kopię plików, a następnie skasuj je z lokacji systemowej:
# #deinstalacja mesy (apt-getem czy czego tam dusza twa używa)
# cp -a /usr/libGL* /home/stefan/gle
# rm /usr/libGL*
# #instalacja mesy

Cóż...  Jak nie podziała to pokaż logi:
$ xdriinfo
$ dmesg
$ cat /var/log/Xorg.0.log
$ cat /etc/X11/xorg.conf


Stronka-dom: http://titek.victorygames.pl
Jabber: nic@jabster.pl
Hobby: kompilowanie Linuksa, Bluetooth
Dystrybucja: żadna, bliski krewny LFS, składak

Offline

 

#3  2009-10-01 21:38:45

  bercik - Moderator Mamut

bercik
Moderator Mamut
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2006-09-23
Serwis

Re: Aceleracja 3D

to zalezy od tego czy uzywasz akceleracji na wolnych czy zamknietych sterach ... wolne stery do opengl (zarowno sprzetowego jak i softwarowego) korzystaja z mesy ... zamkniete moga dostarczac wlasna biblioteke opengl (tak robi nvidia), jak jest przy zamknietych sterach od ati to nie wiem ...


"Wszyscy wiedzą, że czegoś zrobić nie można. Ale przypadkowo znajduje się jakiś nieuk, który tego nie wie. I on właśnie robi odkrycie." (A.Einstein)

Offline

 

#4  2009-10-02 00:59:48

  tete - Użytkownik

tete
Użytkownik
Skąd: Płock
Zarejestrowany: 2007-09-25
Serwis

Re: Aceleracja 3D

Wiec sprawy mają się tak:
W domu tez mam radka, co prawda innego bo: ATI Technologies Inc RV280 [Radeon 9200 PRO] (rev 01) [tamten o którym pisałem w pierwszym poście to komp w biurze]. Zajrzałem w glxinfo i sytuacja  z "OpenGL vendor string" była analogiczna, czyli pokazywał 'mese'. Poszperałem jeszcze po dug'u i trafiłem na temacik: http://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?id=14985. Przyjrzałem się dokładniej logom i zastosowałem do rady w tamtym temacie. Poleciało zatem w konsoli:

Kod:

tete:/# modprobe -i drm
tete:/# modprobe -i radeon

glxinfo daje teraz:

Kod:

OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc.
OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20060602 AGP 8x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL

Glxgears daje wyniki na poziomie 700-800 fps. Chyba z radości odpalę compiza ;)
Jutro zastosuje jeszcze tą metodę na tym drugim kompie i dam znać co i jak
Aha... stery otwarte.(radeon), system: squeeze, X.Org 7.4, kernel 2.6.29-1-686,

Ostatnio edytowany przez tete (2009-10-02 01:02:20)

Offline

 

#5  2009-10-02 10:01:16

  tete - Użytkownik

tete
Użytkownik
Skąd: Płock
Zarejestrowany: 2007-09-25
Serwis

Re: Aceleracja 3D

Wieści z frontu ciąg dalszy. Tak więc na kompie z HD2600 sposób poprzedni nie zadziałał. (za nudno by było ;)). Logi x.orga pokazują:

Kod:

(EE) AIGLX error: dlopen of /usr/lib/dri/r600_dri.so failed (/usr/lib/dri/r600_dri.so: cannot open shared object file: No such file or directory)
(EE) AIGLX: reverting to software rendering

Wujek gugiel na takie zapytanie pokazał taki oto wynik:https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/mesa/+bug/404428

Interesujący mnie fragment to:

There is no 3D acceleration for R600 and R700 radeons in mesa 7.5, you are using the software rasterizer.You should use fglrx (the ati binary driver) if you want accelerated 3D.

oraz:

This bug was fixed in the package mesa - 7.6.0~git20090817.7c422387-0ubuntu1
[...]
* Only added debian/ tree from origin/ubuntu
  * Enable r600 driver. Note that it requires seperate drm modules
    not provided in this PPA or in ubuntu, and also does not work with
    KMS.

Podglad w synaptica i widze że u mnie mesa w wersji 7.5. Pozostaje więc chyba czekać.. albo kompilować.

Offline

 

#6  2009-10-02 11:14:48

  bercik - Moderator Mamut

bercik
Moderator Mamut
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2006-09-23
Serwis

Re: Aceleracja 3D

w sid jest 7.6 ... w domu mam HD2600 wiec jak wroce moge zobaczyc jak to wyglada ...


"Wszyscy wiedzą, że czegoś zrobić nie można. Ale przypadkowo znajduje się jakiś nieuk, który tego nie wie. I on właśnie robi odkrycie." (A.Einstein)

Offline

 

#7  2009-10-02 13:26:39

  tete - Użytkownik

tete
Użytkownik
Skąd: Płock
Zarejestrowany: 2007-09-25
Serwis

Re: Aceleracja 3D

bercik napisał(-a):

w sid jest 7.6 ...

Aż tak mi na tym nie zależy żeby chciało mi się bawić w mieszanie systemu...  chyba ze będę sie nudził

w domu mam HD2600 wiec jak wroce moge zobaczyc jak to wyglada ...

Byłbym wdzięczny bo ciekaw jestem :)

Offline

 

#8  2009-10-02 19:25:36

  bercik - Moderator Mamut

bercik
Moderator Mamut
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2006-09-23
Serwis

Re: Aceleracja 3D

dla HD2600 wsparcie DRI jest eksperymentalne i nie jest domyslnie wlaczone - trzababy kompilowac ... http://www.x.org/wiki/radeonhd:DRI ... zatem

Kod:

OpenGL vendor string: Brian Paul
OpenGL renderer string: Mesa X11
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.6

moze kiedys jak bede mial wiecej czasu to pobawie sie w kompilacje ...


"Wszyscy wiedzą, że czegoś zrobić nie można. Ale przypadkowo znajduje się jakiś nieuk, który tego nie wie. I on właśnie robi odkrycie." (A.Einstein)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
To nie jest tylko forum, to nasza mała ojczyzna ;-)