Nie jesteś zalogowany.
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj je już teraz! Pozwoli Ci ono w pełni korzystać z naszego serwisu. Spamerom dziękujemy!
Prosimy o pomoc dla małej Julki — przekaż 1% podatku na Fundacji Dzieciom zdazyć z Pomocą.
Więcej informacji na dug.net.pl/pomagamy/.
Witam.
Mam tu takiego sobie lapa aus m51ta z grafika ati mobility hd 3650 i... za cholere nie moge odpalic stalkera przez wine ;/ (ogolnie chcialem tez odpalic cod4, ale dzwieki sa, a obrazu nie ma ;/ na goglu nie bylo rozwiazania). Mial to byc niby wmiarowy laptop i srednio wydajny dlatego chcialem przetestowac go jakos....
Odpalal ktos stalkera przez wine? albo w ogole jakiekolwiek gry? gdzies tam czytalem ze wine nie jest jeszcze gotowe na wszystkie karty ati ;/
sterownik pobralem ze strony ati. (/ati-driver-installer-8-9-x86.x86_64.run)
tak dla jaj wrzuce tutaj to co mi wywala wine i te inne, moze ktos cos wyczyta.
debian:/home/galek# wine .wine/drive_c/Program\ Files/THQ/S.T.A.L.K.E.R.\ -\ Shadow\ of\ Chernobyl/bin/XR_3DA.exe fixme:mixer:ALSA_MixerInit No master control found on HDA ATI HDMI, disabling mixer err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded fixme:heap:RtlCompactHeap (0xc60000, 0x0) stub fixme:dinput:SysMouseAImpl_Acquire Clipping cursor to (0,0)-(646,505) fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpentGL implementation supports 16 vertex samplers and 16 total samplers fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x77cd60,0x00000000), stub! fixme:d3d:test_pbo_functionality >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading the PBO test texture @ directx.c / 3794 fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_CreateQuery (0x19ca70) Unhandled query type 4 fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateQuery (0x1997e8) call to IWineD3DDevice_CreateQuery failed fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x19ca70) : stub fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x19ca70) : stub fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x19ca70) : stub fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x19ca70) : stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub fixme:dbghelp:MiniDumpWriteDump NIY MiniDumpFilterMemory fixme:dbghelp:MiniDumpWriteDump NIY MiniDumpScanMemory fixme:dbghelp:dump_system_info fill in CPU vendorID and feature set wine: Unhandled exception 0x80000003 at address 0x296024 (thread 0009), starting debugger... 0x00296024: int $3 Modules: Module Address Debug info Name (144 modules) PE 240000- 250000 Deferred openal32 PE 250000- 277000 Deferred xrcdb PE 280000- 35a000 Export xrcore PE 360000- 3a3000 Deferred bugtrap PE 3b0000- 3d1000 Deferred eax PE 3e0000- 3e7000 Deferred xrcpu_pipe PE 3f0000- 3ff000 Deferred xrxmlparser PE 400000- 57bf40 Deferred xr_3da PE 780000- 7c7000 Deferred xrlua PE 7d0000- a37000 Deferred d3dx9_31 PE 1650000- 16ca000 Deferred xrrender_r1 PE 16d0000- 16e8000 Deferred xrparticles PE 16f0000- 1cab000 Deferred xrgame PE 1cb0000- 1cc2000 Deferred xrnetserver PE 1cd0000- 1d04000 Deferred ode PE 1d10000- 1df1000 Deferred wrap_oal PE 10000000-10039000 Deferred xrsound ELF 7ae1f000-7bf00000 Deferred fglrx_dri.so ELF 7bf00000-7bf03000 Deferred <wine-loader> PE 7c340000-7c396000 Deferred msvcr71 PE 7c3a0000-7c41b000 Deferred msvcp71 ELF 7d16f000-7d1eb000 Deferred libgl.so.1 ELF 7d1eb000-7d300000 Deferred wined3d<elf> \-PE 7d200000-7d300000 \ wined3d ELF 7d41d000-7d49a000 Deferred opengl32<elf> \-PE 7d430000-7d49a000 \ opengl32 ELF 7d91b000-7d94c000 Deferred d3d9<elf> \-PE 7d920000-7d94c000 \ d3d9 ELF 7d976000-7d983000 Deferred libgcc_s.so.1 ELF 7d98f000-7d9f7000 Deferred libgcrypt.so.11 ELF 7d9f7000-7d9fb000 Deferred libgpg-error.so.0 ELF 7d9fb000-7da0b000 Deferred libtasn1.so.3 ELF 7da0b000-7da0e000 Deferred libkeyutils.so.1 ELF 7da0e000-7da16000 Deferred libkrb5support.so.0 ELF 7da16000-7da48000 Deferred libcrypt.so.1 ELF 7da48000-7dae5000 Deferred libgnutls.so.26 ELF 7dae5000-7dae8000 Deferred libcom_err.so.2 ELF 7dae8000-7db0c000 Deferred libk5crypto.so.3 ELF 7db0c000-7dba0000 Deferred libkrb5.so.3 ELF 7dba0000-7dbca000 Deferred libgssapi_krb5.so.2 ELF 7dbca000-7dc00000 Deferred libcups.so.2 ELF 7dc55000-7dc87000 Deferred uxtheme<elf> \-PE 7dc60000-7dc87000 \ uxtheme ELF 7dc87000-7dc9c000 Deferred midimap<elf> \-PE 7dc90000-7dc9c000 \ midimap ELF 7dc9c000-7dcb4000 Deferred msacm32<elf> \-PE 7dca0000-7dcb4000 \ msacm32 ELF 7dcb4000-7dd75000 Deferred libasound.so.2 ELF 7dd81000-7ddb8000 Deferred winealsa<elf> \-PE 7dd90000-7ddb8000 \ winealsa ELF 7ddb8000-7ddc1000 Deferred libxcursor.so.1 ELF 7ddc1000-7ddc6000 Deferred libxfixes.so.3 ELF 7ddc6000-7ddc9000 Deferred libxcomposite.so.1 ELF 7ddc9000-7ddcf000 Deferred libxrandr.so.2 ELF 7ddcf000-7ddd8000 Deferred libxrender.so.1 ELF 7ddd8000-7dddd000 Deferred libxxf86vm.so.1 ELF 7dddd000-7dde0000 Deferred libxinerama.so.1 ELF 7dde0000-7de00000 Deferred imm32<elf> \-PE 7ddf0000-7de00000 \ imm32 ELF 7de00000-7de18000 Deferred libxcb.so.1 ELF 7de18000-7df07000 Deferred libx11.so.6 ELF 7df07000-7df15000 Deferred libxext.so.6 ELF 7df15000-7df2c000 Deferred libice.so.6 ELF 7df2c000-7df34000 Deferred libsm.so.6 ELF 7df34000-7dfcc000 Deferred winex11<elf> \-PE 7df40000-7dfcc000 \ winex11 ELF 7e060000-7e086000 Deferred libexpat.so.1 ELF 7e086000-7e0b0000 Deferred libfontconfig.so.1 ELF 7e0b1000-7e0ba000 Deferred librt.so.1 ELF 7e0bc000-7e0d1000 Deferred libz.so.1 ELF 7e0d1000-7e146000 Deferred libfreetype.so.6 ELF 7e146000-7e1ad000 Deferred msvcrt<elf> \-PE 7e150000-7e1ad000 \ msvcrt ELF 7e1ad000-7e1e5000 Deferred dinput<elf> \-PE 7e1c0000-7e1e5000 \ dinput ELF 7e1e5000-7e1fd000 Deferred dinput8<elf> \-PE 7e1f0000-7e1fd000 \ dinput8 ELF 7e1fd000-7e248000 Deferred dsound<elf> \-PE 7e200000-7e248000 \ dsound ELF 7e248000-7e25d000 Deferred psapi<elf> \-PE 7e250000-7e25d000 \ psapi ELF 7e25d000-7e2a8000 Deferred dbghelp<elf> \-PE 7e270000-7e2a8000 \ dbghelp ELF 7e2a8000-7e393000 Deferred oleaut32<elf> \-PE 7e2c0000-7e393000 \ oleaut32 ELF 7e393000-7e3b5000 Deferred mpr<elf> \-PE 7e3a0000-7e3b5000 \ mpr ELF 7e3b5000-7e403000 Deferred wininet<elf> \-PE 7e3c0000-7e403000 \ wininet ELF 7e403000-7e42d000 Deferred ws2_32<elf> \-PE 7e410000-7e42d000 \ ws2_32 ELF 7e42d000-7e462000 Deferred winspool<elf> \-PE 7e430000-7e462000 \ winspool ELF 7e462000-7e4bb000 Deferred shlwapi<elf> \-PE 7e470000-7e4bb000 \ shlwapi ELF 7e4bb000-7e5d5000 Deferred shell32<elf> \-PE 7e4d0000-7e5d5000 \ shell32 ELF 7e5d5000-7e681000 Deferred comdlg32<elf> \-PE 7e5e0000-7e681000 \ comdlg32 ELF 7e681000-7e685000 Deferred iso8859-2.so ELF 7e6ac000-7e6bf000 Deferred libresolv.so.2 ELF 7e6bf000-7e6de000 Deferred iphlpapi<elf> \-PE 7e6d0000-7e6de000 \ iphlpapi ELF 7e6de000-7e740000 Deferred rpcrt4<elf> \-PE 7e6f0000-7e740000 \ rpcrt4 ELF 7e740000-7e84d000 Deferred ole32<elf> \-PE 7e760000-7e84d000 \ ole32 ELF 7e84d000-7e874000 Deferred msacm32<elf> \-PE 7e850000-7e874000 \ msacm32 ELF 7e874000-7e8af000 Deferred avifil32<elf> \-PE 7e880000-7e8af000 \ avifil32 ELF 7e8af000-7e975000 Deferred comctl32<elf> \-PE 7e8c0000-7e975000 \ comctl32 ELF 7e975000-7e989000 Deferred lz32<elf> \-PE 7e980000-7e989000 \ lz32 ELF 7e989000-7e9a2000 Deferred version<elf> \-PE 7e990000-7e9a2000 \ version ELF 7e9a2000-7e9f4000 Deferred advapi32<elf> \-PE 7e9b0000-7e9f4000 \ advapi32 ELF 7e9f4000-7ea92000 Deferred gdi32<elf> \-PE 7ea00000-7ea92000 \ gdi32 ELF 7ea92000-7ebda000 Deferred user32<elf> \-PE 7eab0000-7ebda000 \ user32 ELF 7ebda000-7ec6b000 Deferred winmm<elf> \-PE 7ebe0000-7ec6b000 \ winmm ELF 7ec6b000-7ec94000 Deferred msvfw32<elf> \-PE 7ec70000-7ec94000 \ msvfw32 ELF 7edce000-7ef08000 Deferred kernel32<elf> \-PE 7edf0000-7ef08000 \ kernel32 ELF 7ef08000-7ef13000 Deferred libnss_files.so.2 ELF 7ef13000-7ef1d000 Deferred libnss_nis.so.2 ELF 7ef1d000-7ef34000 Deferred libnsl.so.1 ELF 7ef34000-7ef5a000 Deferred libm.so.6 ELF 7ef5a000-7f000000 Deferred ntdll<elf> \-PE 7ef70000-7f000000 \ ntdll ELF b7e11000-b7e16000 Deferred libxdmcp.so.6 ELF b7e16000-b7e1f000 Deferred libnss_compat.so.2 ELF b7e20000-b7e24000 Deferred libdl.so.2 ELF b7e24000-b7f62000 Deferred libc.so.6 ELF b7f63000-b7f7b000 Deferred libpthread.so.0 ELF b7f7b000-b7f7d000 Deferred libxcb-xlib.so.0 ELF b7f7d000-b7f80000 Deferred libxau.so.6 ELF b7f87000-b80bd000 Deferred libwine.so.1 ELF b80bf000-b80db000 Deferred ld-linux.so.2 Threads: process tid prio (all id:s are in hex) 00000008 (D) D:\galek\.wine\drive_c\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe 0000001b 0 0000001a 15 00000019 0 00000009 0 <== 0000000c 00000014 0 00000013 0 00000012 0 0000000e 0 0000000d 0 0000000f 00000016 0 00000015 0 00000011 0 00000010 0 00000017 00000018 0 Backtrace: =>1 0x00296024 in xrcore (+0x16024) (0x7c36a42b) 2 0x8b5620ec (0x83ec8b55) 3 0x00000000 (0x00000000) fixme:dbghelp:MiniDumpWriteDump NIY MiniDumpFilterMemory fixme:dbghelp:MiniDumpWriteDump NIY MiniDumpScanMemory fixme:dbghelp:dump_system_info fill in CPU vendorID and feature set debian:/home/galek#
a dodatkowo lspci
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RS780M/RS780MN [Radeon HD 3200 Graphics] Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Device 1062 Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 18 Memory at b0000000 (32-bit, prefetchable) [size=256M] I/O ports at b000 [size=256] Memory at fdcf0000 (32-bit, non-prefetchable) [size=64K] Memory at fdb00000 (32-bit, non-prefetchable) [size=1M] Capabilities: [50] Power Management version 3 Capabilities: [a0] Message Signalled Interrupts: Mask- 64bit+ Queue=0/0 Enable- Kernel modules: fglrx 02:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Mobilitiy Radeon HD 3650 Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Device 1872 Flags: fast devsel, IRQ 18 Memory at c0000000 (32-bit, prefetchable) [disabled] [size=512M] I/O ports at c000 [disabled] [size=256] Memory at fddf0000 (32-bit, non-prefetchable) [disabled] [size=64K] Expansion ROM at fddc0000 [disabled] [size=128K] Capabilities: [50] Power Management version 3 Capabilities: [58] Express Legacy Endpoint, MSI 00 Capabilities: [a0] Message Signalled Interrupts: Mask- 64bit+ Queue=0/0 Enable- Kernel modules: fglrx
debian:/home/galek# fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: ATI Radeon HD 3200 Graphics OpenGL version string: 2.1.7979 Release
debian:/home/galek# glxinfo |grep direct direct rendering: Yes
Nie mam juz zadnego pomyslu. sprawdzalem na nowym wine, na starym, na srednio nowym itp i kicha ;/ ktos ma jakis pomysl?
Offline
Pierwsza rzecz, jeżeli używasz compiza to go wyłącz na czas gry
metacity --replace
Sterowniki ATI nie lubią się z wodotryskami compiza.
Teraz co do logów z konsoli.
Możesz popróbować wrzucając do ~/.wine/drive_c/windows/system32/ biblioteki dx9, jak tam jakąś wrzucisz to będziesz musiał ją "aktywować":
winecfg
odpali ci się okienko, wchodzisz w zakładkę biblioteki i tam szukasz nazwy tej którą wrzuciłeś i ustawiasz zeby preferował zewnętrzną biblioteke.
Idąc tym tropem zaczoł bym od podstawienie d3d9.dll bo w niej coś się sypie. Pamiętaj że w internecie jest kilka stron do ściągania *.dll, i na różnych stronach będą różne wersje tej biblioteki więc kombinuj z każdą. Możliwe jest też że na żadnej ze stron nie będzie orginalnej dll z windy, więc ją sobie też skombinuj (na dc jest masa osłów udostępniających dysk c:, jest to prawdziwa skarbnica wiedzy)
Inną równie wartościową metodą są ustawienia w rejestrze wine:
regedit
pokazuje się edytor rejestru, z czym go zjesz znajdziesz tu :
http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeys
najbardziej sie zainteresuj sekcją Direct3D
To że nie koniecznie będziesz wiedział czym się różni readtex od textex, nie jest istotne, poprostu spróbujesz raz tą opcję a raz tamtą ;].
Jeżeli chcesz żeby zmiany jakich dokonałeś w rejestrze stały się faktem obowiązującym w wine musisz po zamknięciu edytora rejestru wydać polecenie
wine prefixcreate
Na koniec dodam że odpalanie nowych gier przez wine jest sztuką godną niejednego artysty. ;]
ps. mogłem w poleceniach zrobić jakieś literówki drobne, albo przeinaczenia bo dawno ich nie używałem.
Ostatnio edytowany przez gindek (2008-12-10 01:21:59)
Offline